at lade baby sidde i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

..

Dengang Smilla gik i dp og jeg var på barsel m Mikas, da sad Mikas altid i bilen mens jeg var inde m Smilla. Der var ikke plads i den lille gang hvor vi skulle aflevere plus det var nemmere for alle parter. Jeg kan slet ikke se noget problem i det, jeg kunne se bilen hele tiden...

Jeg efterlader da også baby i 2 min på lege tæppet mens jeg er på toilet eller hænger vasketøj op, de har begge overlevet ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Nemesis

Ja her bliver baby stort set altid siddende i bilen, når jeg henter og bringer.

Jeg KAN ikke slæbe hende med alle vegne. Jeg har en nerveskade der gør, det er mig fysisk umuligt og med kroniske smerter så handler alt ting om hvor meget jeg belaster mig selv.

Jeg har tilgengæld altid babyalarmen med mig så jeg kan høre hvis hun bliver ked af det.

Hun sidder også i bilen hvis jeg hurtigt skal et smut i kiosken men er med mig når jeg køber ind. (man ved jo aldrig hvor lang køen er)

Sisse

Anmeld

8. september 2010

slettet_7530

DK skriver:

Hvor skrækkeligt for din veninde! Alles værste mareridt.

Hvad gør du så om natten f.eks? Er dit barn under konstant overvågning 24/7?? Altså vi kan jo ikke holde vores børn under opsyn uafbrudt! Altså skal du ikke også sove? Eller i bad? Eller andet, hvor du har vendt ansigtet den anden vej?

Tak

Anmeld

8. september 2010

Siljesmor

Jeg kunne aldrig finde på at lade små børn sidde alene i bilen imens jeg handler.... Og jeg tænker ikke kun på at der kan ske dem noget imens jeg er inde og handle... Tænk omvendt: Tænk hvis man selv får et ildebefindene, falder om osv. inde i butikken. Der er ikke et menneske derinde der ved at du har ventende børn ude i bilen og den chance tør jeg simpelthen ikke tage...

Anmeld

8. september 2010

Muffinmus

Hvor skrækkeligt for din veninde! Alles værste mareridt.

Hvad gør du så om natten f.eks? Er dit barn under konstant overvågning 24/7?? Altså vi kan jo ikke holde vores børn under opsyn uafbrudt! Altså skal du ikke også sove? Eller i bad? Eller andet, hvor du har vendt ansigtet den anden vej?

min kusines veninde, menja, lige så skrækkeligt selv om de har 2 børn nu er de jo stadig nervøse.

OG nej, der skal ikke overvågning til 100 %, det kan man ikke.

Men det er mest bare for at bruge det som pointe sammen med alt andet til at vise at JEG synes jeg er uansvarligt at man lader sine børn sidde alene uden opsyn i en bil offentlige steder.

Der er da sikkert langt større chancer for hedeanfald, mega grådture(som i øvrigt også er skide synd), at andre opdager man har gjort det og ringer til politiet....for det må man GERNE hvis et lille barn er efterladt uden opsyn..osv osv...

Lige så unødvendigt og tåbeligt som at køre uden barnet er spændt fast i bilen HELE tiden, bare fordi man jo lige skulle køre 500 meter:-)

Får det simpelthen skidt af at se den slags.

Og senest den historie i sommers med den tyske familie der tager på bakken mens deres 3 årige jo allivel lige snupper sig en lur i bieln....Ahmen altså. de skulle da have bøde str 10.000 kr for sådan en dumhed.

Og i badet??? jamen jeg går da ALDRIG fra mine små børn i badet, de har jo ikke en cjance for at klare sig når de er så små hvis de vælter eller lign.

Anmeld

8. september 2010

slettet_7530

MariaE skriver:

min kusines veninde, menja, lige så skrækkeligt selv om de har 2 børn nu er de jo stadig nervøse.

OG nej, der skal ikke overvågning til 100 %, det kan man ikke.

Men det er mest bare for at bruge det som pointe sammen med alt andet til at vise at JEG synes jeg er uansvarligt at man lader sine børn sidde alene uden opsyn i en bil offentlige steder.

Der er da sikkert langt større chancer for hedeanfald, mega grådture(som i øvrigt også er skide synd), at andre opdager man har gjort det og ringer til politiet....for det må man GERNE hvis et lille barn er efterladt uden opsyn..osv osv...

Lige så unødvendigt og tåbeligt som at køre uden barnet er spændt fast i bilen HELE tiden, bare fordi man jo lige skulle køre 500 meter:-)

Får det simpelthen skidt af at se den slags.

Og senest den historie i sommers med den tyske familie der tager på bakken mens deres 3 årige jo allivel lige snupper sig en lur i bieln....Ahmen altså. de skulle da have bøde str 10.000 kr for sådan en dumhed.

Og i badet??? jamen jeg går da ALDRIG fra mine små børn i badet, de har jo ikke en cjance for at klare sig når de er så små hvis de vælter eller lign.

Alt med omtanke, er faktisk ret glad for at vi er et land der er rimeligt langt nede på jorden med hensyn til sådanne ting.

Det skulle da nødigt være som i USA hvor man får en bøde for at gå ind til bageren imens barnet står i vognen udenfor

Anmeld

8. september 2010

Muffinmus

albertesmor skriver:

Alt med omtanke, er faktisk ret glad for at vi er et land der er rimeligt langt nede på jorden med hensyn til sådanne ting.

Det skulle da nødigt være som i USA hvor man får en bøde for at gå ind til bageren imens barnet står i vognen udenfor

ja, alt med omtanke og det er ikke hensigtmæssigt at forlade sit barn uden opsyn..

Sådan har jeg det bare og synes forældre der gør det er biiiiibbbbb.

Nå, men at smide en barnevogn udenfor en bager hvor du kan se den og løbe derud på under 5 sek er ikke den værste synder, men synes bare der er den del der netop IKKE gør det med omtanke...især enkelte der smider deres unger i bilen ved bilka.

Har set det 2 gange inden for de sidste 3 år, måske ikke mange gange, mned det er jo blot hvad JEG har set, der er jo flere end dem jeg ser.Og ja, ander ikke hvor længe de har siddet der, er også lige gyldigt, men den ene gang stod de 2 andre og gloede ind i bilen og snakkede om at ringe til politiet fordi den var låst.....Havde næsten glemt det indtil det her indlæg kom frem nu, for det er godt og vel 2,5 år siden nu...og tvivler på mange er blevet voldsomt mere ansvarlige på det punkt:-)

Men ja, alt med omtanke.

Anmeld

8. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det har jeg gjort med Idun da hun var lille. Det kommer jeg også til at gøre med Frigg. Vi bor på landet og det føles helt ok. Hellere det, end at tage en sovende baby op og ind i en butik og ud 5 min efter...

Jeg ved ikke om jeg ville have det anderledes, hvis jeg boede i kbh

Anmeld

8. september 2010

Ann.

Altså jeg går kun fra hende hvis jeg hele tiden kan se hende - eller hvis hun sover.

Synes det er synd at vække hende bare for lige at hente noget der tager 2 min.

Anmeld

8. september 2010

Tulle28

Altså, hvis jeg boede på landet og lige skulle ind til bageren og kunne se ud på min baby som sov sødt i bilen... Så ville jeg nok ikke have de store problemer med det.

Men ellers, så er svaret nej, jeg ville ikke lade min baby være uden opsyn i bilen/ barnevognen, heller ikke selvom det bare var 5 minutter. Jeg bor i Kbh. og det er ikke så meget det om baby skal begynde at græde uden man hører det, nærmere om der er nogen der får den gode ide at snuppe barnevognen eller smide noget ned i den. Synes der er så mange ufattelig dumme mennesker i verden efterhånden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.