at lade baby sidde i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.505 visninger
52 svar
0 synes godt om
8. september 2010

Siber

Ja jeg forstår det altså ikke!

Hvorfor lader man sin lille baby sidde alene i bilen, mens man aflever eller henter børn, handler eller andet?

Jeg ville aldrig turde gøre det, tænk hvis der skete noget i de 2,3,4,5, el 15 min man var væk!

Hilsen Siber, der bliver lidt rystet ind i mellem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Diana...

Ja det forstå jeg så heller ikke at man kan finde på at gøre og ud over alt det der kan ske ville jeg da mene at det IKKE føles særlig trygt for den lille baby bare at side helt alene i en bil uden mor og far. Hvis den begynde og græde jamen så der ingen til at trøste osv PUHA jeg får helt ond i maven. Forstå ikke man kan finde på det! 

Anmeld

8. september 2010

Svei

hvad skulle der ske....mine har sovet i såvel bil som barnevogn imens jeg hentede eller afleverede...

Anmeld

8. september 2010

Millesmammi

Siber skriver:

Ja jeg forstår det altså ikke!

Hvorfor lader man sin lille baby sidde alene i bilen, mens man aflever eller henter børn, handler eller andet?

Jeg ville aldrig turde gøre det, tænk hvis der skete noget i de 2,3,4,5, el 15 min man var væk!

Hilsen Siber, der bliver lidt rystet ind i mellem!

jeg ville aldrig gøre det, ligemeget hvad jeg skulle!

Anmeld

8. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu har jeg ikke to børn, men hvis man kan parkere lige foran indgangen til institutionen og baby sover sødt i stolen OG det ikke er varmt, så kan jeg ikke se det forfærdelige i det... Hvor tit er det lige at der sker uheld med en parkeret bil foran en børnehave? Og man kan jo bae holde øje, kigge ud af og til? Til gengæld får ældstebarnet jo så ro til at sige farvel til mor på en god måde, i stedet for at mor står med træt baby på armen. Jeg har sværere ved at forstå dem som lige smutter ind og handler mens baby sidder i bilen - det kan jo tage lang tid hvis der er kø, og der sker ofte uheld på supermarkedernes parkeringspladser...

Anmeld

8. september 2010

CamiRon

Rosa skriver:

Nu har jeg ikke to børn, men hvis man kan parkere lige foran indgangen til institutionen og baby sover sødt i stolen OG det ikke er varmt, så kan jeg ikke se det forfærdelige i det... Hvor tit er det lige at der sker uheld med en parkeret bil foran en børnehave? Og man kan jo bae holde øje, kigge ud af og til? Til gengæld får ældstebarnet jo så ro til at sige farvel til mor på en god måde, i stedet for at mor står med træt baby på armen. Jeg har sværere ved at forstå dem som lige smutter ind og handler mens baby sidder i bilen - det kan jo tage lang tid hvis der er kø, og der sker ofte uheld på supermarkedernes parkeringspladser...

Helt enig med dig Rosa.

Jeg venter mit 2. barn og er ikke et sekund i tvivl om at jeg vil lade hende sidde i bilen hvis hun sover mens jeg lige afleverer min datter i dagplejen, tanker benzin, er inde hos bageren eller lignende korte ting! For hvad skulle der ske...? Jeg vil selvfølgelig ikke lade hende sidde mens jeg handler for der kan jeg ikke holde øje med hende og det vil ofte tage længere tid, men ellers...

Anmeld

8. september 2010

sus34

Jeg har nu tit ladet mine de små sidde i bilen mens jeg har været inde og hente en af de større.... eller lige inde og hente mælk ved købmanden. Men jeg bor nu også i en lille fredelig landsby og fordi de sidder alene de 5-10 min synes jeg nu ikke de tager skade af... i forhold til måske at skulle vække en baby som sidder og sover.... især når man som jeg på et tidspunkt skulle hente og bringe børn 3 forskellige steder. Selvfølgelig hvis vi snakker længere tid har jeg altid taget den lille med ind, ingen tvivl om det.

Susanne

Anmeld

8. september 2010

Vidunderligeunger

CamiRon skriver:

Helt enig med dig Rosa.

Jeg venter mit 2. barn og er ikke et sekund i tvivl om at jeg vil lade hende sidde i bilen hvis hun sover mens jeg lige afleverer min datter i dagplejen, tanker benzin, er inde hos bageren eller lignende korte ting! For hvad skulle der ske...? Jeg vil selvfølgelig ikke lade hende sidde mens jeg handler for der kan jeg ikke holde øje med hende og det vil ofte tage længere tid, men ellers...

der er jeg også enig med dig!! skal men noget som tager max 2 minutter, så lader jeg altså den sovende baby sidde, i stedet for at skal tage hende op af stolen, så hun vågner og så i stolen igen....

Anmeld

8. september 2010

Diana...

CamiRon skriver:

Helt enig med dig Rosa.

Jeg synes nu også der er forskel på at holde hos DP hvor der for det meste kun er den ene bil eller holde på en større parkeringsplads. FX er der da en der lige har kørt ind i en parkeret bil over ved dagligbrugsens parkeringsplads her i vores by. tænk hvis der havde siddet et baby/barn i den det havde da været forfærdeligt. 

Anmeld

8. september 2010

Pige2009

Jeg må blankt bryde sammen og tilstå, at jeg ikke kan se det store problem her Der er forskel på at lade baby sidde i bilen i 5 min for at aflevere et barn og så 15-20 min. hvis man skal ind og handle.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.