at lade baby sidde i bilen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

CamiRon

Diana... skriver:

Jeg synes nu også der er forskel på at holde hos DP hvor der for det meste kun er den ene bil eller holde på en større parkeringsplads. FX er der da en der lige har kørt ind i en parkeret bil over ved dagligbrugsens parkeringsplads her i vores by. tænk hvis der havde siddet et baby/barn i den det havde da været forfærdeligt. 

HVIS det skete ville jeg med sikkerhed blive enormt ked af det og bebrejde mig selv for at udsætte mit barn for fare, MEN sandsynligheden for at det rent faktisk sker er jo enormt lille og den tør jeg godt tage. Hvis jeg skulle tage hensyn til alle de ting der KAN ske, ville jeg sket ikke turde sætte børn i verden.

Hvad hvis en billist kører ind i min bil mens jeg kører med mit barn?

Hvad hvis min hund spænder ben for mig så jeg slår mig bevidstløs men jeg går tur med den og mit barn?

Eller hvad nu hvis en kunde går amok i supermarkedet mens jeg handler med mit barn?

Alt sammen ret usandsynlig men tingene KUNNE ske og man kan bare ikke gemme sig derhjemme fordi man er bange for at der skal ske noget hele tiden.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Svei

CamiRon skriver:

HVIS det skete ville jeg med sikkerhed blive enormt ked af det og bebrejde mig selv for at udsætte mit barn for fare, MEN sandsynligheden for at det rent faktisk sker er jo enormt lille og den tør jeg godt tage. Hvis jeg skulle tage hensyn til alle de ting der KAN ske, ville jeg sket ikke turde sætte børn i verden.

Hvad hvis min hund spænder ben for mig så jeg slår mig bevidstløs men jeg går tur med den og mit barn?

Eller hvad nu hvis en kunde går amok i supermarkedet mens jeg handler med mit barn?

Alt sammen ret usandsynlig men tingene KUNNE ske og man kan bare ikke gemme sig derhjemme fordi man er bange for at der skal ske noget hele tiden.  

Lige præcis...man må lige sætte risikoen op imod virkeligheden....

Anmeld

8. september 2010

Diana...

CamiRon skriver:

Nu kan man jo ikke selv gøre noget ved hvis en køre op i en eller en hund går amok el el el man kan heller ikke selv gøre for at en bil køre om i ens parkeret bil men man kan tage barnet med sig også har du sikret at der ikke sker noget der. Jeg forstå bare ikke man tør lade sit barn side i en bil mens man er inde og handle Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige!!! 

Anmeld

8. september 2010

CamiRon

jbk skriver:

Lige præcis...man må lige sætte risikoen op imod virkeligheden....

Tak.

Anmeld

8. september 2010

CamiRon

Diana... skriver:

Nu kan man jo ikke selv gøre noget ved hvis en køre op i en eller en hund går amok el el el man kan heller ikke selv gøre for at en bil køre om i ens parkeret bil men man kan tage barnet med sig også har du sikret at der ikke sker noget der. Jeg forstå bare ikke man tør lade sit barn side i en bil mens man er inde og handle Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige!!! 

Ja det er vi og vi skal selvfølgelig gøre som vores temperament tillader - hvilket ofte er forskelligt!

Anmeld

8. september 2010

Siber

Ja vi er jo heldigvis forskellige!

Men jeg ville ikke gøre det, jeg tager hellere babystolen ud af bilen og bære den ind, og der sover baby altså også videre.

At aflevere et barn kan altså også tage mere en 2 min, taler af erfaring!

Men men vi er jo alle forskellige, og gøre alt på forskellige måder, men jeg undre mig bare, og turde ikke selv gøre det, en risiko jeg ikke ville tage!

Knus Siber

Anmeld

8. september 2010

Svei

Siber skriver:

Ja vi er jo heldigvis forskellige!

Men jeg ville ikke gøre det, jeg tager hellere babystolen ud af bilen og bære den ind, og der sover baby altså også videre.

At aflevere et barn kan altså også tage mere en 2 min, taler af erfaring!

Men men vi er jo alle forskellige, og gøre alt på forskellige måder, men jeg undre mig bare, og turde ikke selv gøre det, en risiko jeg ikke ville tage!

Knus Siber

Jeg må indrømme at jeg undrer mig over det der med at slæbe feks barnevogn med ind ALLE steder så andre ikke kan være der...synes faktisk vi er ved at være for hysteriske,,..

Anmeld

8. september 2010

slettet_7530

Jeg havde min datter med ind i børnehaven i autostolen da hun var baby og den store skulle hentes eller afleveres, men for at smutte ind på tanken og hente et blad elelr som idag hvor min datter havde glemt hendes elskede kaninus måtte jeg lige parkere udenfor vores hus løbe over vejen og ind efter kaninus, hun kunne se mig hele vejen og jeg lader ALDRIG nøglerne sidde i bilen.

Jeg er helt ærligt også ved at træt af folk mokker deres kæmpe barnevogne ind i bittesmå kiosker eller bittesmå butikker hvor de med fordel kunne lade vognen stå udenfor og se på barnet imens, se DET forstår jeg ikke

Anmeld

8. september 2010

Muffinmus

nej, bare 2 min væk og babyer kan blive kvalt i gylp eller andet og uden opsyn eller alarm kan manjo ikke høre hvis der er noget. Og så efterlader man jo heller ikke babyer i en bil offentligt nogen steder!!!

Har altid taget bølet med at gae ungerne med ind, ja, det er bøvl, men hvem har sagt det skla være nemt hele tiden:-)

Så nej, man kan ikke tillade sig at efterlade en baby eller et barn alene noget offentligt sted, man må sgu lige tage sig sammen og være sig sit ansvar klart.

Og nej, at holde inde i dp,ens gårdsplads er knap offenligt, men større parkerings steder og tanker og lign, nej tak.

Anmeld

8. september 2010

Muffinmus

jbk skriver:

Jeg må indrømme at jeg undrer mig over det der med at slæbe feks barnevogn med ind ALLE steder så andre ikke kan være der...synes faktisk vi er ved at være for hysteriske,,..

jamen barnevognene er vel for komfortens skyld hvis man skal handle ind længere tid:-)

Men ellers har vi da selv brugt autostolen og så enten gået med den selv eller smidt den i vognenne, eller en bære sele,

Men det er ikke hysterri at passe på sine børn, det er en pligt, færdig slut:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.