Unge Mødre søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Magsen

vingummibamse skriver:

men som svar på hvorfor jeg valgte at blive mor under 20..

har altid gerne ville være ung med mine børn..

og da jeg fandt ud af at jeg var gravid var jeg meget i tvivl om hva jeg skulle gøre.. for var meget i tvivl om jeg var klar til at tage mig af et andet mennesker..

men fik en lang snak med mine forældre som sagde at de nok skulle støtte mig alt det de kunne..

og fik en snak med min læge som meldte mig i en ung mor grupper..

så under hele min graviditet arbejde jeg i en vuggestue.. hvor jeg lærte utrolig meget..

da jeg havde født havde jeg sundhedsplejerske 1 gang i ugen plus min kontakt person fra min ungmor gruppe også 1 gang i ugen.. som hjalp mig meget med ALLE de spørgsmål jeg havde..

men nu til dig som stillede det spørgsmål...

hvorfor har du valgt at få børn/barn..?

(det svar du har er højst sandsynlig det samme som mange af dem under 20 også har.. )

jeg tænkte precis det samme som dig :b

- der jo ikke(højst sandsynligvis) forskel på hvorfor man vælger at få børn under 20 og over tyve ) ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Magsen

det sku ikke være den smiley '' '' men en '' (o: ''

Anmeld

8. september 2010

>>Carina<<

Shibby skriver:

Der var jo møde den 31 ved sand tv,en dejlig dag hvor mig og peter desværre måtte gå inden det vi havde set frem til skulle komme. Vi havde nået at tage snakken hvis ikk camilla og chritian ,hannah og max var over en time forsinket!

Jeg ved at Louise (fra kolding),Nadja (fra bønnerup strand) og Mia maja (sønderjylland) har medvirket i en artikel i ekstrabladet hvor artiklen hed "De Sure Mødre".

Jeg ved at kaare var klar over artiklen,-så forstår ikke hvordan der kan blive skrevet "Samarbejdet med vores deltagere afhænger altid af tillid, og vi kender ikke til, at der er nogle af de medvirkende, der har været utilfredse."

Det var bare 3,- Jeg ved at jeg har talt med jer tidligere,-og jeg ved at mange andre fra serien har gjort det samme. Hvis nu i havde inviteret alle fra seriens begyndelse og så til nu til det møde den 31 ville i have fået bekræftet det der bliver benægtet i sætningen "vi kender ikke til, at der er nogle af de medvirkende, der har været utilfredse".

Bare send invitationer ud til et nyt møde. Er sikker på at de der har noget at sige nok skal sige det

ka man ikke læse den artikel et sted? :-)

Anmeld

8. september 2010

Sommerfuglelarven

Penge gør folk griske - tsk tsk

Jeg tror at I får yderst svært ved at finde nye unge mødre, for de bliver jo mere og mere udstillet som de dumme mødre, og det tror jeg bestemt ikke nogen har lyst til... Eller jo, nogen af jeres gengangere gider åbenbart - men mig bekendt, så er der også blevet lokket med penge og årsforbrug af Neutral produkter!

Nu skriver I også at det ikke er opstillet, men det er noget fis, for nu kender jeg flere af deltagerne i programmet, og har også selv været med til optagelser 2 gange - så jeg ved hvordan det foregår... Og som kusine til 17 årige Line, så ved jeg at Line ikke frivilligt går ud og hjælper sin mor med at skrælle kartofler eller lave frugtfad. Og så stille som der er under optagelserne hos dem, så stille er der ikke normalt - de sidder steder som de ikke normalt gør osv., så det ér opstillet!

De fleste af jeres seere er jo karrierekvinder over 30 år, måske I skulle satse på at lave en nye serie, "Karrieremødrene", lad os se hvordan de klarer hverdagen med 7-17 job, madlavning, rengøring, børnepasning, kvalitetstid osv., så er jeg sgu sikker på at hele Danmark pludselig vil synes at de unge mødre er super gode mødre (dermed ikke sat at nogen af jer ikke er det i forevejen).

Man bliver klogere jo mere erfarring man har, men man kan intet lære om at være forældre, før man står i opgaven - så om man er 18 eller 38 år det kan være lige meget, man skal lære fra 0-punktet uanset hvad, hvad angår forældrerollen!

Anmeld

8. september 2010

Millesmammi

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg tror at I får yderst svært ved at finde nye unge mødre, for de bliver jo mere og mere udstillet som de dumme mødre, og det tror jeg bestemt ikke nogen har lyst til... Eller jo, nogen af jeres gengangere gider åbenbart - men mig bekendt, så er der også blevet lokket med penge og årsforbrug af Neutral produkter!

Nu skriver I også at det ikke er opstillet, men det er noget fis, for nu kender jeg flere af deltagerne i programmet, og har også selv været med til optagelser 2 gange - så jeg ved hvordan det foregår... Og som kusine til 17 årige Line, så ved jeg at Line ikke frivilligt går ud og hjælper sin mor med at skrælle kartofler eller lave frugtfad. Og så stille som der er under optagelserne hos dem, så stille er der ikke normalt - de sidder steder som de ikke normalt gør osv., så det ér opstillet!

De fleste af jeres seere er jo karrierekvinder over 30 år, måske I skulle satse på at lave en nye serie, "Karrieremødrene", lad os se hvordan de klarer hverdagen med 7-17 job, madlavning, rengøring, børnepasning, kvalitetstid osv., så er jeg sgu sikker på at hele Danmark pludselig vil synes at de unge mødre er super gode mødre (dermed ikke sat at nogen af jer ikke er det i forevejen).

Man bliver klogere jo mere erfarring man har, men man kan intet lære om at være forældre, før man står i opgaven - så om man er 18 eller 38 år det kan være lige meget, man skal lære fra 0-punktet uanset hvad, hvad angår forældrerollen!

nemlig!

jeg har aldrig nogensinde skrællet kartofler før den dag de kom og BAD mig om det :O det var da derfor det gik så langsomt!!

Anmeld

8. september 2010

Mette+Mathias

SandTV skriver:

SAND TV søger unge gravide og unge mødre, som vil være med i reportageserien De Unge Mødre.

De Unge Mødre er en populær reportageserie, som sendes på Kanal 4. Seriens mål er at skildre unge mødres hverdag med både de sejre og de udfordringer, den rummer. Når en uforpligtende tilværelse pludselig skiftes ud med en tilværelse, hvor man har ansvaret for et lille barn – hvordan klarer man så både at passe på sig selv og den lille? Med varme og humor følger vi en række piger, som lever vidt forskellige liv.

Er du under 20 år, og har du lyst til at fortælle seerne din historie - eller er du bare nysgerrig efter at høre mere?

Så skriv til os på: um@sandtv.dk eller ring 35 25 00 50 og spørg efter Unge Mødre redaktionen.

Hvis du vælger at skrive, så fortæl lidt om dig selv og vedhæft gerne et vellignende foto af dig selv samt et telefonnummer, hvor vi kan træffe dig.

Jeg undrer mig til stadighed over at i laver det program, - jeg har set ½ afsnit og så 5 minutter af et andet, og jeg synes I udstiller piger som ikke ved bedre, - de VED jo ikke engang hvor dumme de lyder, - det er ufatteligt.

Hvis I virkelig skulle lave det program med nogenlunde samvittighed, burde I gå ind og hjælpe, - f.eks. hende moderen, som ikke troede på at det skadede hendes barn, at begge forældre røg inde i stuen, hvor barnet var - bank da lidt visdom ind i hovedet på hende!! Betal for at nogen med viden på området kan fortælle hende, hvad der er rigtigt, - fortæl hende at hun ikke skal være så forba.... egoistisk, og lær hende så iøvrigt lige hvor Tyrkiet ligger - det er ikke i Afrika, og nej, man kan ikke forvente at de tager mod danske penge der!!

Anmeld

8. september 2010

Mette+Mathias

Maggieh skriver:

hvorfor skal man IKKE vælge at få børn når man er under 20 ?

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

Anmeld

8. september 2010

Mette+Mathias

NatasjaL skriver:

jeg er så træt af folks kommentar, fordi EN ikke kan finde ud af at være mor, er det bare os allesammen!

Sådan er det bare desværre, - hvis 1 indvandrer er voldelig er det også "alle indvandrere er voldelige" - det tror jeg - desværre - ikke man kan forhindre.

Anmeld

8. september 2010

Shibby

Sommerfuglelarven skriver:

Penge og produkter..Hehe..

Vi får KUN penge via dvd salget. Beløbet er låst til 5000 pr pige der er medvirkene i den sæson der er solgt. MEEEEN 50% går til SKAT. 2500 tilbage. Er man på KH som jeg er,-så trækker kommunen lige 2500 fra min KH,-ergo får jeg 0 kr ud af min medvirken. Og neutralprodukterne fik vi kun som sponsorgaver EN GANG. Thats it..

Karrieremødrene..Heh.. Ville nok ikk tiltrække nok seer ^^

Anmeld

8. september 2010

MaleneG

Mette+Mathias skriver:

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

Øv det var en kedelige generalisering du kom med der

Det kunne ikke evt skyldes at man midlertidigt står mellem 2 dele af en uddannelse, som desværre ikke berettiger til dagpenge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.