Unge Mødre søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Millesmammi

Mette+Mathias skriver:

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

ej hvor er du latterlig at høre på.

fordi man er ung betyder ikke man ikke kan førsørge sine børn.

fordi man for børn lidt ældre, betyder ikke at man har en udd der?

jeg kender i hvert fald mange der ikke har, incl mine egne forældre som altså har 8 børn, og vi har bestemt ikke haft det dårligt..

og hvad betyder det at man er blevet forsørget af sine forældre, indtil for kort tid siden? det er da fuldstændig ligemeget ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Kristina V

Ha ha ha ha den her tråd er funny...

Om man er 20 eller 40 år, så kan man sku være lige lam i låget. Ung som gammel.

Min svigermor fik min mand da hun var 16 år, og min mand er den dejligste i hele verden!! Derimod har man da set mødre op over 30'erne være de mest uansvarlige mødre!

Så kan kun grine GRINE , når folk dømmer fordi man er ung. ELSKER at være en ung mor, for jeg får SÅ mange år med mine unger og med mine børnebørn. ELSKER at have mine børns bedsteforældre i så lækker en alder de stadig kan lege med dem, uden at hoftet hopper ud af led

Sandtv er bare SUPER gode til at markedsføre dem selv. 11 sæson og vi ser stadig med, og det ville jeg sku også gøre hvis de havde været 40 år..

/Kristina som lige er fyldt 25, er mor til 2 lækre unger, og jeg har ingen uddannelse what so ever..

Anmeld

12. september 2010

Magsen

Kristina V skriver:

Ha ha ha ha den her tråd er funny...

Om man er 20 eller 40 år, så kan man sku være lige lam i låget. Ung som gammel.

Min svigermor fik min mand da hun var 16 år, og min mand er den dejligste i hele verden!! Derimod har man da set mødre op over 30'erne være de mest uansvarlige mødre!

Så kan kun grine GRINE , når folk dømmer fordi man er ung. ELSKER at være en ung mor, for jeg får SÅ mange år med mine unger og med mine børnebørn. ELSKER at have mine børns bedsteforældre i så lækker en alder de stadig kan lege med dem, uden at hoftet hopper ud af led

Sandtv er bare SUPER gode til at markedsføre dem selv. 11 sæson og vi ser stadig med, og det ville jeg sku også gøre hvis de havde været 40 år..

/Kristina som lige er fyldt 25, er mor til 2 lækre unger, og jeg har ingen uddannelse what so ever..

kan kun sige FEDT skrevet !!!

Anmeld

12. september 2010

Meliora

Mette+Mathias skriver:

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

ENIG!

Det at blive forælder handler jo ikke kun om man selv er klar til det, men i høj grad også om hvad man kan tilbyde én lille bebs, og nej, her er kærlighed altså ikke bare nok. En baby skal have trygge rammer, og en masse materielle ting, som tit er pissedyrt.

Jeg ville da også dødgerne være mor nu, men er da fuldt klar over at det ikke passer ind fordi jeg stadig har studiegæld og min kæreste er på SU. Så vi venter 2 år, så han er færdig med sin Cand.IT og har et godt job, og jeg har fået al studiegælden væk.

Så vil vi have råd til et hus, ordentlige babyting og alt det der, og det MÅ da være bedre end at være 17 år og på kontanthjælp.

Anmeld

12. september 2010

Junibæbs2013

Jeg har fulgt med i samtlige 11 sæsoner af De Unge Mødre, og jeg synes da netop, at afsnittene veksler mellem det gode og det onde.

Nogle gange ser man en fødsel (desværre ret sjældent), andre gange handler det om indkøbsture i Bilka, dåb, rygestop, ture til jordemoder, kælketure og andre gange om fest.

Alt i alt synes jeg da, at programmet som oftest handler om små dagligdags ting og en enkelt gang i mellem har det lidt mere alvorlige ind over. Jeg synes faktisk tit, at det grænser til det kedelige, netop fordi det er de små trivialiteter uden drama der fylder.

Det er da for øvrigt lidt synd, at SandTVs annonce nu slet ikke handler om muligheden for at melde sig til programmet...

Anmeld

12. september 2010

Millesmammi

FruRafn skriver:

ENIG!

Det at blive forælder handler jo ikke kun om man selv er klar til det, men i høj grad også om hvad man kan tilbyde én lille bebs, og nej, her er kærlighed altså ikke bare nok. En baby skal have trygge rammer, og en masse materielle ting, som tit er pissedyrt.

Jeg ville da også dødgerne være mor nu, men er da fuldt klar over at det ikke passer ind fordi jeg stadig har studiegæld og min kæreste er på SU. Så vi venter 2 år, så han er færdig med sin Cand.IT og har et godt job, og jeg har fået al studiegælden væk.

Så vil vi have råd til et hus, ordentlige babyting og alt det der, og det MÅ da være bedre end at være 17 år og på kontanthjælp.

der er ikke noget i vejen med at være 17 og være på kontanthjælp og da slet ikke hvis man har i sinde at tage en udd..man kan godt forsørge børn selvom man er på kh ..

Anmeld

12. september 2010

Meliora

det kommer vel an på hvad man mener med at forsørge. I min verden er det at gøre sit allerbedste, at have de allerbedste ting til barnet, og kunne give det den allerbedste føde af økologiske grøntsager, sende det i de bedste skoler osv.

Jeg har et fast job hvor jeg tjener mere end det dobbelte af kontanthjælp, og en kæreste der både arbejder og får SU, og vi bor i en 2-værelses lejlighed i københavn. Men jeg synes ikke vi har de rammer jeg drømmer om at tilbyde et barn, så derfor venter vi et par år.

Du skriver at du planlægger at få en uddannelse, er du klar over hvor svært det er med et barn?

Og jo jeg synes at der ER noget galt med at være 17 år, på støtten og så være gravid. Du er jo stadig selv et barn.

Anmeld

12. september 2010

quar20

FruRafn skriver:

det kommer vel an på hvad man mener med at forsørge. I min verden er det at gøre sit allerbedste, at have de allerbedste ting til barnet, og kunne give det den allerbedste føde af økologiske grøntsager, sende det i de bedste skoler osv.

Jeg har et fast job hvor jeg tjener mere end det dobbelte af kontanthjælp, og en kæreste der både arbejder og får SU, og vi bor i en 2-værelses lejlighed i københavn. Men jeg synes ikke vi har de rammer jeg drømmer om at tilbyde et barn, så derfor venter vi et par år.

Du skriver at du planlægger at få en uddannelse, er du klar over hvor svært det er med et barn?

Og jo jeg synes at der ER noget galt med at være 17 år, på støtten og så være gravid. Du er jo stadig selv et barn.

Det er dine sidste to sætninger og undskyld jeg kommentere lige dem men GUD HVOR ER DET DOG NEDLADENDE OG DYBT LATTERLIGT at skrive sådan..!!

En på 17år kan være ligeså voksen som en på 25 eller på 30..!! Blir faktisk harm over den udtagelse over at DU ER JO STADIG SELV ET BARN...!! - Igen kan jeg kun sige at en 17årige kan være ligeså voksen som en på 25..!!

Anmeld

12. september 2010

quar20

Og hvad er det lige for noget at skrive...!! ja jeg spørger lige lidt hårdt..

HVAD VED DU OM DET..? - Du skriver jo du og din kæreste vil vente nogle år endnu fordi i ikke mener at have rammeren for et barn ENDNU..!! Jamen så kan du da hellere ikke udtale dig om hvor svært det er at gennemfører en udd. med et barn..!!

Syntes godt nok du burde sætte dig ind i nogle ting før du offentliggøre sådan nogle komplet latterlige meninger som du på ingen måde har noget at sammenligne med..!!

Anmeld

12. september 2010

JVIHJSH

FruRafn skriver:

Undskyld mig. Men siden HUN har et barn er hun vel egentlig MERE klar over hvor svært det er end du er? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.