Unge Mødre søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

minviktor

jeg meldte mig til i 07 og fik afvide de ikke kunne bruge mig fordi jeg ikke havde det der skulle til, selvom mig og min mor vendtede os samtidig, og jeg var meget ung mor altså femten år.

de kontaktede mig igen da de fandt ud af min søn havde en livstruende sygdom. for så var der een rigtig god historie men der takkede jeg NEJ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Magsen

Mette+Mathias skriver:

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

Det har da INTET med alder at gøre om man kan forsørge et barn eller ikke, penge har ikke alt at sige. synes ikke der er noget galt i at være på kh de første uger men så kan man da som alle normale mennesker gå ud og finde et arbejde.

Man kan da ikke sætte en grænse ved precis 20.. 20 og lige derover er da ikke kommet meget længere med deres liv end hvad jeg er?

a) det har de fleste heller ikke som er lige over 20 år gamle ihvertfald ikke en lang og hård uddanelse, men alle kan jo ikke være frisør!!

b) det da ligegyldigt om du har haft det lang tid eller ej??? så længe du gør det så godt som du nu kan!

c) ja, det kan godt være men det er det der er så godt ved det fordi du bliver nødt til at klare dig selv. jeg synes ihvertfald det er ligeså godt at man bliver kastet ud i det...

Jeg tror tværtimod det bliver nemmere at tage en uddanelse når man har et barn fordi man alligevel skal afsætte en masse tid til barnet så får man da meget tid til at lave lektier osv..

går selv på hf og kan allerede nu mærke forskel på mig selv og er ikke engang blevet mor endnu. men nu skal jeg bare gøre det.. i forhold til før, da havde jeg for travlt med fest og ballade

- Men på den anden side vil jeg så også sige at det smarte ved at vente er nok også at der er større chance for at ''mor og far'' bliver sammen når man er ældre og at man måske er gift og har et hus og sådan, men sådan ville skæbnen ikke ha det (;

Anmeld

8. september 2010

NatasjaL

Mette+Mathias skriver:

Sådan er det bare desværre, - hvis 1 indvandrer er voldelig er det også "alle indvandrere er voldelige" - det tror jeg - desværre - ikke man kan forhindre.

men sådan burder det ikke BARE være. der er ingen der er ens.

og jeg VED at jeg er en god mor uanset min alder.

Anmeld

8. september 2010

NatasjaL

Maggieh skriver:

Det har da INTET med alder at gøre om man kan forsørge et barn eller ikke, penge har ikke alt at sige. synes ikke der er noget galt i at være på kh de første uger men så kan man da som alle normale mennesker gå ud og finde et arbejde.

Man kan da ikke sætte en grænse ved precis 20.. 20 og lige derover er da ikke kommet meget længere med deres liv end hvad jeg er?

a) det har de fleste heller ikke som er lige over 20 år gamle ihvertfald ikke en lang og hård uddanelse, men alle kan jo ikke være frisør!!

b) det da ligegyldigt om du har haft det lang tid eller ej??? så længe du gør det så godt som du nu kan!

c) ja, det kan godt være men det er det der er så godt ved det fordi du bliver nødt til at klare dig selv. jeg synes ihvertfald det er ligeså godt at man bliver kastet ud i det...

Jeg tror tværtimod det bliver nemmere at tage en uddanelse når man har et barn fordi man alligevel skal afsætte en masse tid til barnet så får man da meget tid til at lave lektier osv..

går selv på hf og kan allerede nu mærke forskel på mig selv og er ikke engang blevet mor endnu. men nu skal jeg bare gøre det.. i forhold til før, da havde jeg for travlt med fest og ballade

- Men på den anden side vil jeg så også sige at det smarte ved at vente er nok også at der er større chance for at ''mor og far'' bliver sammen når man er ældre og at man måske er gift og har et hus og sådan, men sådan ville skæbnen ikke ha det (;

hvorfor er det alle tror unge mødre er ENLIGE mødre.

kan blive skør i hovedet af den sætning.

Anmeld

8. september 2010

Magsen

NatasjaL skriver:

ja, precis :

det bare fordi at (mange af) dem der vælger først at få børn når de er gamle mener at alt andet end det de selv har gjort er forkert

Anmeld

8. september 2010

Bare mig..

NatasjaL skriver:

Hørt...Jeg har været sammen med min i 6 år, og det er så også ham der er far til min datter! OG vi bor sammen...

Træls med de fordomme!

Ung mor

=ingen uddannelse (jeg er student og skal starte på pædagog til august 2011)

=ingen far til barnet (jo, jeg har en far til mit, og bor endda med ham)

= bor ved mor og far (nej, har boet ude halvandet år)

=kæresten har ikke noget job/uddannelse (jo, begge dele)

osv osv...

Anmeld

8. september 2010

Bare mig..

Mette+Mathias skriver:

Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.

Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far

dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.

Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.

Synes godt nok, at du har en møghamrende irriterende og pisse provokerende holdning, til det at være ung mor/far..

Jeg bliver sgu ramt!! Og så kan man snakke om at tage hårdt på tingene, men ja, det gør jeg sgu lidt, når folk kommer med sådan en gang bræk..

Tænk hvis man sagde sådan om overvægtige forældre!!??

"du er overvægtig og dermed også dårlig mor!" Jeg føler sgu lidt, at det er det samme...

Anmeld

8. september 2010

Bare mig..

MaleneG skriver:

Øv det var en kedelige generalisering du kom med der

Det kunne ikke evt skyldes at man midlertidigt står mellem 2 dele af en uddannelse, som desværre ikke berettiger til dagpenge?

Enig!

Anmeld

8. september 2010

NatasjaL

~~M.Nielsen~~ skriver:

Hørt...Jeg har været sammen med min i 6 år, og det er så også ham der er far til min datter! OG vi bor sammen...

Træls med de fordomme!

Ung mor

=ingen uddannelse (jeg er student og skal starte på pædagog til august 2011)

=ingen far til barnet (jo, jeg har en far til mit, og bor endda med ham)

= bor ved mor og far (nej, har boet ude halvandet år)

=kæresten har ikke noget job/uddannelse (jo, begge dele)

osv osv...

præcis. mig og kæresten har været sammen i 3 år, og har to skønne unger sammen, vi har boet sammen i 2 ½ år, og boet for os selv i 2 år! i en lejlighed på 113 kvm! jeg er på barsel pt, og min kæreste har et kanont arbejde!

^^ hvad er problemet?!

kan virkelig ikke se det

Anmeld

8. september 2010

Mum33

Millesmammi skriver:

må jeg så lige høre , hvornår bliver der vidst noget godt at nogens liv, det venter jeg stadig på ..

De får deres børn - elsker dem over alt på jorden og prøver at gøre det bedst muligt for dem. Det er da alt sammen glædeligt.

Vil dog give dig ret i, at "banjo-musikken" er ydmygende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.