Mette+Mathias skriver:
Måske fordi man ikke kan forsørge dem? Der er selvfølgelig nogen som har arbejde, men der er også mange som er på KH.
Der er også "ældre" mødre som er på KH, men det kan skyldes mange forskellige ting, når man er ung, skyldes det som regel at man
a) ikke har en uddannelse
b) aldrig har haft et job eller kun har haft det i kort tid
c) næsten lige er blevet myndig og indtil for kort tid siden er blevet forsørget af mor og far
dvs. at man ikke kender ret meget til den virkelige verden, ikke ved hvordan det er at stå op hver dag, få pengene til at slå til osv osv. Mange af disse erfaringer er nyttige at have, inden man får børn, som jo kræver en masse af en og som man også gerne skal være en god rollemodel for.
Man kan også sagtens blive en god rollemodel senere, det er bare så meget nemmere at tage uddannelse og lære disse ting INDEN man får børn.
Det har da INTET med alder at gøre om man kan forsørge et barn eller ikke, penge har ikke alt at sige. synes ikke der er noget galt i at være på kh de første uger men så kan man da som alle normale mennesker gå ud og finde et arbejde.
Man kan da ikke sætte en grænse ved precis 20.. 20 og lige derover er da ikke kommet meget længere med deres liv end hvad jeg er?
a) det har de fleste heller ikke som er lige over 20 år gamle ihvertfald ikke en lang og hård uddanelse, men alle kan jo ikke være frisør!!
b) det da ligegyldigt om du har haft det lang tid eller ej??? så længe du gør det så godt som du nu kan!
c) ja, det kan godt være men det er det der er så godt ved det fordi du bliver nødt til at klare dig selv. jeg synes ihvertfald det er ligeså godt at man bliver kastet ud i det...
Jeg tror tværtimod det bliver nemmere at tage en uddanelse når man har et barn fordi man alligevel skal afsætte en masse tid til barnet så får man da meget tid til at lave lektier osv..
går selv på hf og kan allerede nu mærke forskel på mig selv og er ikke engang blevet mor endnu. men nu skal jeg bare gøre det.. i forhold til før, da havde jeg for travlt med fest og ballade 
- Men på den anden side vil jeg så også sige at det smarte ved at vente er nok også at der er større chance for at ''mor og far'' bliver sammen når man er ældre og at man måske er gift og har et hus og sådan, men sådan ville skæbnen ikke ha det (;
Anmeld