Anonym skriver:
Hej piger,
Jeg er fuldstændig knust og i vildrede.
Min mand og jeg sad og talte i går aftes, da vi lige skulle have snakket om nogle ting i vores forhold, og da jeg så spurgte til vores manglende sexliv (manglende fra hans side) sagde han, at han ville være ærlig, og så sagde han at han ikke fandt mig. tiltrækkende mere efter jeg havde fået barn nr. 2.
Ja, jeg har taget på (jeg er en str. 46 nu, hvor jeg inden jeg fik børn var en str. 42) og fået lidt strækmærker, men jeg har også født 2 børn inden for 2 år.
Men den kommentar knækkede mig fuldstændigt, og jeg har bare tudet lige siden.
Han ved at jeg kæmper med min vægt, og jeg er i fuld gang med at tabe mig på en sund måde vha. kostomlægning og motion. (hvilket han i øvrigt ikke støtter mig i)
Jeg har tidligere han en mild form for anoreksi/bulimi, og nu ved jeg med mig selv at det kommer tilbage, for det var jo en hurtig måde at tabe mig dengang.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg gå fra ham eller ej?
Jeg forstår bare ikke hvordan han kan sige sådan til mig. Mig, hans kone, mor til hans børn. Han sagde fandme JA til at elske mig i medgang og modgang.
Håber at nogen har nogle kloge ord, for lige nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal tænke og gøre.
Knus
Ano
Kære Ano.
Først og fremmest vil jeg give dig et kæmpe klem og en
til dig. Du har båret og givet liv til 2 børn!
Det kan naturligvis være svært at give et tilstrækkeligt svar, da jeg ikke kender dig og din mand. Men jeg vil prøve så godt jeg formår alligevel.
Først vil jeg sige at jeg egentlig synes det er møg hamrende dårligt af din mand, at han ikke støtter dit i at leve en sund livsstil da det jo også er fra ham kritikken med vægten kommer fra.
Det er pisse hårdt arbejde at smide de overflødige kilo, og det trækker dig ned at han ikke kan hjælpe og støtte dig i det!
Nu kan det godt være jeg får høvl, men jeg er et af de mennesker som ikke kan forstå hvorfor nogle mennesker har så svært ved at gengælde kærlighed og sex, fordi deres partner har taget nogle kilo på. Man er vel i dybte set stadig den samme person?
Idet, skal det da også sige at jeg udemærket ved at vi alle er forskellige og at nogle bare tænder af på ekstra kilo, og når man tænker, som jeg, er det lidt svært at se det fra deres side.
Kan ikke sætte mig ind i den tankegang da det strider mod alt det som jeg står for som menneske.
Som andre også har sagt tænker jeg lidt på, han har været ærlig og siger at han ikke "tænder" på dig, efter du har født jeres andet barn.
Okay, den er dælme ikke rar at få slynget i hovedet, men jeg går ud fra at det ikke betyder at han ikke elsker dig!
Men som jeg også sagde før, så burde han dælme også støtte DIG i at tabe det ekstra vægt, så DU kan få det bedre med dig selv, IKKE for at han skal tænde på dig! For jeg synes virkelig ikke han er særlig fair
Hvis det var min mand der sagde sådan noget til mig, så ville jeg også blive sønderligt knust.
Jeg ville helt klart tage samtalen op igen, for hvis han ville have jeg skulle ændre min krop, så skulle han da bestemt også være villig til at give den støtte der skulle til, for en husholdning og en livsstil er man altså 2 om i min verden.
Om du skal gå fra ham, eller ikke, det kan jeg ikke hjælpe dig med, for det kan kun du finde ud af, mærke efter inderst inde og tænke om dette kan få en løsning.
Isåfald synes jeg det kunne være en ide at snakke med din mand igen og fortæl ham hvor såret du er blevet, og at han altså er nødt til at støtte dig i dit vægttab.
Angående din tidligere spiseforstyrrelse som muligvis er begyndt at vende tilbage, synes jeg du skulle tage en snak om det med din læge, måske han også kunne hjælpe dig med en plan, så du kan få lidt af vægten af og blive glad for dig selv igen.
Men husk også på, du er god nok som du er, og jeg er sikker på du også er rigtig smuk, det er bare en skam hvis din mand ikke kan se det!
De bedste ønsker fra Enayia, ja som også er en 46