Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
det eneste jeg sagde under fødslen var at nu kan jeg ikke mere. ellers sagde jeg ikke en lyd. sov mellem alle veerene selvom de kom næsten oven i hinanden fra start af. eller førte jeg samtaler med kæresten og svigermor.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Rosa skriver: Altså jeg tudede som en ulv under de sidste udvidelsesveer og brølede som en brunstig elg under presseveerne Og det hjalp rigtig meget at få lov at give efter for "urkraften"... Jeg synes ikke der er nogen skam i at bruge hele kroppen inklusiv stemmen når man føder, så det der med at være stolt over at være stille lyder for mig som en middelalderlig tanke - hvis man har lyst så giv los og råb, skrig og hyl aaaalt hvad du vil!!!
Altså jeg tudede som en ulv under de sidste udvidelsesveer og brølede som en brunstig elg under presseveerne Og det hjalp rigtig meget at få lov at give efter for "urkraften"... Jeg synes ikke der er nogen skam i at bruge hele kroppen inklusiv stemmen når man føder, så det der med at være stolt over at være stille lyder for mig som en middelalderlig tanke - hvis man har lyst så giv los og råb, skrig og hyl aaaalt hvad du vil!!!
Helt enig i det hele altså bare på mig!
jeg skreg som en gal men jordmoderen fortalte mig at det faktisk ikke gjorde det bedre jeg skreg. hun sagde jeg skulle lukke munden og så skrige, hvis det giver nogen mening.
Jeg skreg ikke (altså som i "brølede"... ) Sagde"AV", tudede lidt og sagde jeg ikke gad mere
Trolde_mor skriver: Har fået at vide og læst mange steder, at det er en god ting ikke bare at tie. For når man råber / skriger åbner man op - så er kun en god ting du gjorde det. Håber selv jeg kommer til det (men ville ikke undre mig at jeg er for genert overfor jordmoderen hehe)
Har fået at vide og læst mange steder, at det er en god ting ikke bare at tie. For når man råber / skriger åbner man op - så er kun en god ting du gjorde det.
Håber selv jeg kommer til det (men ville ikke undre mig at jeg er for genert overfor jordmoderen hehe)
Din generthed skal du nok glemme når du når halvvejs Men det er rigtigt at man komme ud med en masse følelser hvis man skriger - som er gode at komme af med og ikke bærer på..
Jeps "brølede" da jeg pressede.. Tror virkelig der er kommet nogle lyde ud som et dyr.. Kan huske min mor sagde til Rasmus, "hold da op, det er vist nogle lyde man ikke har hørt før" .. hihi
JA!!!
Ved første fødsel skreg jeg så meget at jordemoderen bad mig bruge min energi på at presse i stedet for at skrige Tror ikke jeg skreg lige så meget anden gang - tror jeg stønnede mere Vi har en video fra anden fødsel - uden billede, da manden ikke kunne koncentrere sig om at filme, men lyden er da med. Så den en dag for ikke så længe siden, og blev helt flov over de lyde jeg udstødte...
Jeg er absolut ikke en stille føder!
Lise skriver: JA!!! Ved første fødsel skreg jeg så meget at jordemoderen bad mig bruge min energi på at presse i stedet for at skrige Tror ikke jeg skreg lige så meget anden gang - tror jeg stønnede mere Vi har en video fra anden fødsel - uden billede, da manden ikke kunne koncentrere sig om at filme, men lyden er da med. Så den en dag for ikke så længe siden, og blev helt flov over de lyde jeg udstødte... Jeg er absolut ikke en stille føder!
Ha ha ja det fik jeg så også at vide
Jeg skreg ikke under min fødsel - men nu gik det også lidt hurtigt med min fødsel nr 5 presvee fik jeg hende op til mig Kan huske at jeg fik ros af personlaet efter min fødsel da de syntes at jeg havde klaret det flot og havde et kæmpe overskud - da jeg havde haft 2 presveer sagde min jordmoder at der var vagtskifte om lidt men hun skulle nok blive da hun ku se at jeg ville føde inden for kort tid, da jeg var igang med min 3. presvee kom de nye jordmoder ind af døren og da veen var færdig rækker jeg min hånd frem og siger: hej jeg hedder Belinda - De blev meget forbavset
Jeg skreg ikke under nogen af fødslerne. Jeg vender mig mig meget ind i mig selv, og er ligesom inde i en bobbel. Ha ha jeg lider i stilhed tror at jeg vil beskrive det sådan
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128