Toffi skriver:
Mit spørgsmål er til de som overvejer, er igang eller har fået baby via insemination som alene mor.
Hvornår satte i grænsen for at i ikke længere ville vente på manden? Hvillke overvejelser gjorde i jer?
Jeg er 29 nu og har aldrig været den store dater. Har da haft et par kærester for mange år siden, men ikke noget seriøst. Med dette in mente tænker jeg at der er en risiko for at fremtiden bliver ligeså.
Jeg er egentlig fuldstændig afklaret med at skulle få baby med en donor, men har en anelse svært ved at sætte en grænse for hvornår det skulle ske. Primært fordi jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at det blev en baby fra mig og manden i mit liv.
Faktisk ser jeg rigtig mange fordele ved at skulle få det alene og det er slet ikke noget der skræmmer mig. Der er bare lige den sidste beslutsomhed, for tænk nu hvis liiiiige han skulle dukke op.. Misforstå mig ikke, kommer manden ikke, så indleder jeg et forhold med en "frossenpind". Men igen hvornår/hvordan sætter jeg mon grænsen. 
Hvad gjorde i? Hvad tænkte i? Hvordan satte i grænsen?
Oplys mig please 
Julie
Ja Jeg var "kun" 23 år da jeg havde den store snak med mig selv
jeg har nemlig heller aldrig været den store date'er og viste godt med mig selv at dette ville ikke ændre sig, men jo jeg ville jo også gerne have en familie med mand og børn men ak de mænd jeg løb ind i de var ikke familie prosentiale (mildt sagt)
jeg har altid vist at jeg ville have mange børn og for at det skulle lykkes bare en smule så skulle jeg være under 30 når jeg fik den første, for ikke at sige de første
jeg havde tænkt alt igennem (synes jeg ) og min beslutning lå klar, hvis manden i mit liv kommer forbi efter at jeg er blevet gravid så tager han også den lille med i købet, ellers er han jo ikke manden i mit liv. basta!
men jeg tro at grænsen var nået da jeg indså at jeg ikke havde brug for en mand for at blive en familie, jeg havde allerede en familie, måske en lidt mærkelig en men den var der -- jeg boede på det tidspunkt sammen med min mor og min lillebror 2år det gør jeg sådan set stadigvæk nu har vi bare i fællesskab lejet et hus-- og det er den bedste familie vi kunne ønske os (vi kunne bare godt bruge lidt mere plads) 
jeg ved ikke om det er svar nok men jeg tror faktisk selv du skal finde ud af hvornår din grænse er nået 
held og lykke