Kooooom nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

M&F&C

Alexis skriver:

Åh håber sådan for dig at du får en mulighed, enten som en plads der bliver ledig, eller de der "intro" semestrer?  Eller som en anden skriver, kan starte op på en anden basis, også skifte over.

Posten er ikke kommet forbi endnu, så må lige fylde timerne ud med lidt praktisk tror jeg. Ellers bliver det ulideligt.

KOM SÅ POSTMAND-Per!!!!

Ja, håber ..... jeg bliver hvertfald ved at spørge og presse på, vil benytte ALLE muligheder Så håber lidt endnu - tør ikke satse på noget ... men vil give det forsøget!

Faktisk utroligt at regeringen ikke bruger flere penge, på at anskaffe nogle flere studiepladser i DK ...... det er jo forudsigeligt at folk ønsker uddannelse, når der mangler jobs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Malene&Frederikke skriver:

KOM SÅ POSTMAND-Per!!!!

Ja, håber ..... jeg bliver hvertfald ved at spørge og presse på, vil benytte ALLE muligheder Så håber lidt endnu - tør ikke satse på noget ... men vil give det forsøget!

Faktisk utroligt at regeringen ikke bruger flere penge, på at anskaffe nogle flere studiepladser i DK ...... det er jo forudsigeligt at folk ønsker uddannelse, når der mangler jobs!

Ja det er helt hul i hovedet, og samtidig tuder de over, at der ikke er nok unge som tager en udd. eller skynder sig igennem udd. systemet. Det er jo liiiidt svært så.

Mener dog et par steder har fået lov at optage flere i år, men der er også en del steder som slet ikke får nok støtte i forhold til andre studier (de der puljer de får) og det er jo helt urimeligt, når der er brug for pengene til udd.

Det undrer mig meget...

Anmeld

30. juli 2010

M&F&C

Trolde_mor skriver:

Så lidt

Ikke noget at sige til.. der er ikke en anden indgang til dit endelige ønske om uddannelse?

Hmmm ... jeg ser 3 muligheder lige nu

1: Blive skrevet op til at komme ind på et afbud

2: Bede om, og håbe på ledig plads på HA.jur (erhvervsjura) og så skifte over til almen jura når det er muligt

3: Begynde på et af de andre fag, der køre samfundsvidenskabelig basis med bl.a. de jurastuderende, og så skifte til jura efter basisår

Anmeld

30. juli 2010

M&F&C

Alexis skriver:

Ja det er helt hul i hovedet, og samtidig tuder de over, at der ikke er nok unge som tager en udd. eller skynder sig igennem udd. systemet. Det er jo liiiidt svært så.

Mener dog et par steder har fået lov at optage flere i år, men der er også en del steder som slet ikke får nok støtte i forhold til andre studier (de der puljer de får) og det er jo helt urimeligt, når der er brug for pengene til udd.

Det undrer mig meget...

Ja - det er nemlig helt godnat. Altså, jeg ved godt jeg ikke er den eneste der ikke er blevet optaget - det kan man jo se på tallene .... godt 13.000 ansøgere og godt 5.000 optagede .... men for filan hvor siger det altså bare noget om manglen på pladser!

Ved godt at de prioritere efter, hvor der mangler arbejdskraft osv. Men så må vi hente den arbejdskraft et andet sted, hvor blev friheden til at vælge lige af? Jeg tænker bare.........hvad hjælper det mig i sidste ende at tage en psykologi uddannelse eller sygepleje uddannelse, når det ikke er det jeg brænder for

Hmm, undre mig uanset om jeg blev optaget eller ej....det er jo et samfundsproblem uden lige.

Ej hvor jeg krydser og hepper på dig  Trænger til gode nyheder

Anmeld

30. juli 2010

Svane83

Mange tak for tippet - det vil jeg forsøge Kan dog først ringe til studiekontoret klokken 12 .... men ja, hvis man nu kan komme ind på ha.jur, så har man stadig foden inden for drømmefaget, og hvis det så står frit for at skifte, så er der jo muligheder! Jeg er SÅ hooked, så er villig til at give den en ordentlig skalle, med fag ved siden af

Det er i hvertfald et forsøg værd.

Da jeg søgte ind søgte jeg også ind med Ha.jur som anden prioritet for en sikkerhedsskyld.

Håber du kommer ind det er et fedt studie.

Anmeld

30. juli 2010

Trolde_mor

Hmmm ... jeg ser 3 muligheder lige nu

1: Blive skrevet op til at komme ind på et afbud

2: Bede om, og håbe på ledig plads på HA.jur (erhvervsjura) og så skifte over til almen jura når det er muligt

3: Begynde på et af de andre fag, der køre samfundsvidenskabelig basis med bl.a. de jurastuderende, og så skifte til jura efter basisår

Søg da alle 3, så er chancerne større for at du kan komme igang

Anmeld

30. juli 2010

KOM SÅ POSTMAND-Per!!!!

Jeg fik så ikke noget brev, og skolen kunne ikke sige noget om det.

Så jeg må spændt vente på svar en dag eller tre endnu

Er godt nok lidt slukøret nu...

Anmeld

30. juli 2010

M&F&C

Alexis skriver:

Jeg fik så ikke noget brev, og skolen kunne ikke sige noget om det.

Så jeg må spændt vente på svar en dag eller tre endnu

Er godt nok lidt slukøret nu...

Eeeeeeeej  nu må de altså lige holde op! De må da i det mindste kunne sige om det så betyder man ikke er optaget?

Jeg fik nemlig heller ikke noget brev idag.

Anmeld

30. juli 2010

Eeeeeeeej  nu må de altså lige holde op! De må da i det mindste kunne sige om det så betyder man ikke er optaget?

Jeg fik nemlig heller ikke noget brev idag.

Ifølge KOT skal man have brev uanset udfaldet. Så vil tro du modtager et i morgen så. Lige som jeg forhåbentlig gør.

De er nok blevet overrasket over de mange breve i Post DK selv om det samme sker hvert år på samme dato... hm....

Anmeld

30. juli 2010

Har så lige hørt at en anden jeg kender heller ikke har modtaget sit brev. Hun bor også i Kbh... Tror det er en Post DK fejl. FØJ hvor er det elendigt altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.