hvad sprog taler jers børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.564 visninger
36 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

nannanadja

Jeg er dansk , min kæreste er libaneser så jasmin på 4 år er vi begyndt at lære arabisk nu.. det lyder alså sjovt når sådan nogle små modeller taler andet end dansk som jeg er vant til

hun kan tælle til 10 på arabisk og sige nogle forskellige ord nu, forstå hvad fars familie siger når det foregår på arabisk..

Nogle med to sproget børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Daisy

Herhjemme er der 3 sprog. Dansk, og så min mands som er Islandsk og mit som er Færøskt. Så er den store på 8 blevet helt god til Engelskt. Det er dejligt at høre dem begynde at tale et andet sprog, og mega sjovt.

Anmeld

24. juli 2010

Mira0911

Her er vi rene dansker... Der er franskmænd i familien... Den bette får sommetider snakket lidt engelsk... Mest et ord af gangen...

Anmeld

24. juli 2010

Silvermist

Hjemme hos taler vi på dansk og islandsk. For det meste taler vi på dansk til vores piger, men også en del på islandsk. Desuden gentager vi os meget, først på det ene sprog og derefter på det andet. Mig og min mand taler dog næsten altid sammen på islandsk.

Min mand er islandsk og selv er jeg 50/50 dansk/islandsk, opvokset tosproget. For mig har det altid været en særdeles stor gave at have begge sprog i mit liv.

Vores ældste datter på 3 år taler indtil videre udelukkende dansk, men har da sagt "mamma" et par gange. Det betyder "mor" på islandsk. Hun forstår dog helt sikkert en hel del islandsk, men siger selv at det lyder "lidt anderledes"  Vores yngste datter er kun 10 måneder gammel.

Anmeld

24. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

hm.

Rigsdansk og sønderjysk herhjemme..

Anmeld

24. juli 2010

memuffin

mine börn er 3 sprogede ... jeg snakker dansk med dem min mand snakker albansk og de snakker svensk i skole og vuggestuen... den store snakker alle 3 sprog flydende ( han er 11) og den lille blander alle 3 sprog håblöst sammen men han er osse kun 19 måneder

Anmeld

24. juli 2010

sarahb

Vores søn er halvt pakistansk og halvt dansk og hans far taler KUN urdu/punjabi med ham så han får det ind fra starten, og han er 20 mdr og forstår ligeså meget på hans far´s sprog som på dansk.
Jo før jo bedre..
Synes det er skønt med flersproget børn..

Anmeld

24. juli 2010

Mimic

vi er rent danske herhjemme, men Jessica på 4 er begyndt at interessere sig for både tysk og engelsk, det engelske er hun ved at være ret god til og kan sige flere småsætninger som f.eks. "i love you" og "give me a hug" og kan tælle til 10...

Anmeld

24. juli 2010

Dansker i England

Min datter er kun 10 mdr, så hun kan ikke sige noget endnu, men jeg taler udelukkende dansk til hende, min mand kun fransk og engelsk kommer jo helt af sig selv(da vi bor i England).

Anmeld

25. juli 2010

Dansker I Holland

Jeg har ikke født endnu, men når jeg har født, så bliver kærestens og mit barn 3 sproget Dansk, engelsk og hollandsk Jeg er dansk, kæresten er hollandsk og vi taler engelsk sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.