hvad sprog taler jers børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

Rsa

Vi taler egentlig alle dansk herhjemme, men eftersom min kæreste er halv peruianer og snakker flydende spansk, vil vi helst sikkert gøre brug af den gode, når vores lille baby kommer..

Jeg kan næsten ikke noget spansk, så det bliver mandens opgave at formidle det sprog videre! Heh

Jeg synes det er en gave med flere sprog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

isimaven

Herhjemme er børnene tosprogede- islandsk og dansk, min mand er dansker og jeg er islænding. Når vi er hjemme taler jeg islandsk til børnene og farmand taler dansk - sammen taler vi dansk. De forstår begge sprog 100% selvom de foretrækker at tale dansk men min datter på 6 taler også flydende islandsk hvis man husker hende på at bruge det og så når vi er på besøg i Island gør hun det helt automatisk, lillebror på 3 taler det også dig stadig lidt gebrokkent

Anmeld

4. september 2010

Mullebergen

Dansk -Og af og til lyder det som russisk

Anmeld

4. september 2010

Clilje

Hej...

Vi taler primært dansk herhjemme, men efter at have boet 4 år i Kina, så taler børnene (7 og 10) også flydende kinesisk og engelsk. Vi forsøger så vidt muligt, at holde det ved lige.

Hej igen

Anmeld

13. januar 2011

Bryndis

Daisy skriver:

Herhjemme er der 3 sprog. Dansk, og så min mands som er Islandsk og mit som er Færøskt. Så er den store på 8 blevet helt god til Engelskt. Det er dejligt at høre dem begynde at tale et andet sprog, og mega sjovt.

Nu er jeg også færing og min kæreste er dansk og vi taler sådan set kun dansk med mine sønner på 2 mdr og 2 år. Kan jeg godt begynde og snakke færøsk med den store så han stadig kan lære det eller er det for sent?

Anmeld

13. januar 2011

Mormilla

Ind til videre talere vores søn kun dansk. Men da min mand er fra Holland kommer det måske på banen...

Anmeld

13. januar 2011

Ayasmor

herhjemme snakker jeg arabisk med min datter, da min familie stammer derfra. til daglig er det dansk. Jeg har dog svært ved at snakke arabisk med hende når vi er blandt dansktalende folk, men det er mere fordi at jeg selv taler så flydende dansk, så min hjerne tænker simpelthen helt automatisk dansk i sådanne tilfælde. Men hun forstår alt hvad jeg siger på arabisk og svarer også tilbage på arabisk med det hun kan. hun er lige fyldt 2 år

Anmeld

13. januar 2011

Jarnsaxa

Nu er jeg endnu ikke blevet begavet med en lille spire (!!!), men jeg er selv 50/50 dansk/tysk, og er også vokset op med engelsk + har boet i USA. Den gave, jeg har fået, at kunne to sprog flydende fra starten og senere tre sprog, den er uvurderlig. Jeg er SÅ glad for det, og det har også gjort det nemmere for mig at lære mit 4. og 5. sprog.

Så vores børn kommer til at vokse op med tysk, dansk og engelsk. Manden er helt dansker, så han vil tale dansk med dem, og jeg vil forsøge så vidt muligt at holde mig til tysk og engelsk.

Anmeld

13. januar 2011

Jarnsaxa

Bryndis skriver:

Nu er jeg også færing og min kæreste er dansk og vi taler sådan set kun dansk med mine sønner på 2 mdr og 2 år. Kan jeg godt begynde og snakke færøsk med den store så han stadig kan lære det eller er det for sent?

Det er ikke for sent, hellere sent end aldrig, men hvis jeg var dig, så ville jeg begynde NU. Dine børn vil måske modsætte sig det nogle gange (f.eks. havde jeg som lille en vane med at svare på det modsatte sprog end folk spurgte mig på - dansk/tysk). Men det vokser de hurtigt fra, og i sidste ende er det en helt uvurderlig gave at give sine børn.

Færøsk nu, go go go!!!!

Anmeld

13. januar 2011

Jarnsaxa

Clilje skriver:

Hej...

Vi taler primært dansk herhjemme, men efter at have boet 4 år i Kina, så taler børnene (7 og 10) også flydende kinesisk og engelsk. Vi forsøger så vidt muligt, at holde det ved lige.

Hej igen

Det kommer til at komme dine børn MEGET til gode i fremtiden, især med den fremgang Kina har på verdensplan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.