hvad sprog taler jers børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2010

LisaV

Rigsdansk + sønderjysk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

LinLin

Århusiansk (ej, synes ikke jeg taler specielt århusiansk! Jeg er især opmærksom på o'er i fx sOrt (ikke sårt), fjOrten (ikke fjårten) - synes nemlig det lyder ret grimt!

Jeg kan i øvrigt et par arabiske ord, fordi jeg arbejder i en multi etnisk vuggestue

Anmeld

26. juli 2010

nannanadja

Jeg syntes der er herligt med flere sprog i familien og helt sikkert en gave som du skriver...

Anmeld

26. juli 2010

AA10

jeg venter en halv paki og han/hun skal 100 procent lære urdu når han/hun kommer til verden

Anmeld

22. august 2010

MacG

nannanadja skriver:

Jeg er dansk , min kæreste er libaneser så jasmin på 4 år er vi begyndt at lære arabisk nu.. det lyder alså sjovt når sådan nogle små modeller taler andet end dansk som jeg er vant til

hun kan tælle til 10 på arabisk og sige nogle forskellige ord nu, forstå hvad fars familie siger når det foregår på arabisk..

Nogle med to sproget børn?

Hej

Jeg har en dreng fra et tidligere forhold med en mand fra Algeriet og min søn på 5 år taler nu måde dansk og fransk...dog bedst fransk. Hvis i begge taler på hver jeres sprog til barnet vil hun lære begge dele perfekt :-) 

Anmeld

22. august 2010

twinboys

Ihhh lyder altså spændende... Ville gerne prøve at være i et 2 sproget hjem... synes det lyder sååå hyggeligt--- og fedt at kunne så mange sprog...

Herhjemme snakker vi dansk...

Majbritt

Anmeld

22. august 2010

mama09

nannanadja skriver:

Jeg er dansk , min kæreste er libaneser så jasmin på 4 år er vi begyndt at lære arabisk nu.. det lyder alså sjovt når sådan nogle små modeller taler andet end dansk som jeg er vant til

hun kan tælle til 10 på arabisk og sige nogle forskellige ord nu, forstå hvad fars familie siger når det foregår på arabisk..

Nogle med to sproget børn?

Latifa lærer somalisk og dansk

Jeg er dansker, farmand er somalia

Anmeld

26. august 2010

Gyllibik

Hej,

Jeg føder først om to mdr. men her hjemme vil vi bruge både  tyrkisk og dansk. Min mand og jeg er begge oprindeligt fra Tyrkiet, men vi taler udelukkende dansk med hinanden.

Når jeg taler til lille manden i maven taler jeg tyrkisk, for jeg vil gerne at han lære tyrkisk fra begyndelsen. Det danske sprog kommer han ji til at bruge alle vegne, hvor imod det tyrkiske kun vil være noget han lærer her  hjemme.

Anmeld

26. august 2010

PeruBaby

Spændende med alle de sprog Jeg selv er 50/50 dansk og tysk, men har boet det meste af mit liv i Danmark, og taler derfor mest dansk. Min mand er peruaner og vi bor i Peru, så her vil vores barn hurtigt komme til at lære spansk. Vores barn kommer således til at lære min 2 sprog fra starten; dansk og spansk

Anmeld

26. august 2010

mama10

Hej
Min søn er halv Thai og halv dansk. Jeg er thai som snakker både thai og dansk til min søn og min mand er dansker. Men min søn er kun 5 måneder så vi håber at han kan tale begge sprog på et tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.