Mandens eller jeres eget efternavn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

Trolde_mor

Her tager jeg mandens da han ikke vil skifte. Det er begge -sen navne så syntes lidt det er hip som hap.

Får dog mandens efternavn ved navneændring, til at starte med, så vi alle tre hedder det samme til efternavn (syntes ens børn skal hedde det samme som sine forældre til efternavn - og ja, ved jeg måske er lidt gammeldags )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

otlitrom

Vi har begge specielle familienavne, hvor max 10 personer hedder det, så vi regner med at lave en kombination, hvor vi har mit som mellemnavn og hans som efternavn. Navnene sættes sådan samme, fordi det lyder bedst! Vores børn vil blive døbt det samme.

Anmeld

23. juli 2010

Silvermist1

Da vi blev gift beholdte vi vores egne efternavne. Men vi kommer også fra Island - og sådan plejer det at være dér.

I Island har vi efternavne efter hvad vores fædre hedder. F.eks. hedder min mands far Benedikt. Derfor hedder han Benediktsson til efternavn. Min far hedder Sigurður og derfor hedder jeg Sigurðardóttir til efternavn.

Vores døtre hedder begge to Andrésardóttir til efternavn, fordi at min mand hedder Andrés.

Anmeld

23. juli 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg mangler en svarmulighed, nemlig "andet".

Vi kombinerede vores efternavne og hedder nu "Dyrvig-Pedersen".

Anmeld

23. juli 2010

BJL2010

Jeg har svaret at jeg vil beholde mit eget efternavn. Jeg har tre mellem-/efternavne og de er alle "specielle". Min kærestes efternavn er også "specielt", så det vil være rigtig svært at kombinere dem alle. Og jeg vil ikke af med nogen af mine egne De betyder alle noget særligt for mig. Jeg ved ikke hvorfor jeg har "knyttet til" mine navne på den måde, men ville føle det MEGET underligt hvis jeg pludselig skulle hedde noget helt andet.

Anmeld

23. juli 2010

Koen.

Malene84 skriver:

Der mangler en svarmulighed - for jeg beholder mig eget - men får også hans

Samme her

Anmeld

23. juli 2010

B&J

jeg beholder mit efternavn men tager min kærestes mellem navn og han tager mit efter navn og beholder sin mellem navn sådan skal det være vis vi skal giftes

Anmeld

23. juli 2010

vingummibamse

JustAnotherName skriver:

Der mangler en "Begge dele"

Vi gifter os med MIT ene efternavn og HANS ene efternavn.
Så vi har vores fornavn - mit som mellemnavn - og hans som efternavn.

Sådan er vores 2 døtre også døbt.
Så hele familien kommer til at hedde det samme, når en dag vi bliver gift.

ja den stemme mulighed mangler jeg også...

vi tager hele mit efter navn og hans efternavn...

Anmeld

23. juli 2010

CarinaSB

vi er ikk gift ... men vi har taget pers mellemmavn som efter navn og mit mellemnavn som mellemnavn total forvirring

Anmeld

23. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har stemt blankt.

Jeg beholder nemlig mit eget, men tager også Daniels ene navn (når vi engang på bliver gift).

Han har ikke helt besluttet endnu om han tager mine navne så vi hedder det samme, om han tager det ene, eller ingen af dem...

Men jeg kommer til at hedde det samme som vores datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.