Mandens eller jeres eget efternavn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Beholder/beholdte i jeres efternavn hvis i skal giftes/er blevet gift, eller tog i mandens.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.676 visninger
59 svar
0 synes godt om
23. juli 2010

Anonym trådstarter

ja synes lige det kunne være spændende at høre hvad i har gjort eller vil gøre når den store dag kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

C-Posey

Jeg ville helt klart beholde mit eget efternavn  Af den simple grund, vi er kun 6 (snart 7 ) der hedder det i DK, så ville være synd at lade det gå til grunde. Om min kæreste vælger at tage det til sig, eller om han vil beholde sit eget, er helt hans egen beslutning.

Anmeld

23. juli 2010

Diana...

Jeg har beholdt mit eget og har altid vidst at jeg aldrig ville skifte mit navn. Det er et familie navn og der er kun 2 familier i verden der hedder det, så det vil jeg aldrig af med! 

Min mand har så taget mit efternavn og det har min søn selvfølgelig også og den næste også. 

Men vi har så alle taget mandens mellemnavn da det også er et sjældent mellemnavn så vi har taget lidt fra hinanden 

Anmeld

23. juli 2010

Lunae

Der mangler lidt en svarmulighed hos os tager mand mit efternavn, når vi en gang skal giftes

Anmeld

23. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har stemt blankt, da jeg regner med at tage hans, men også beholde mit eget Vi har begge specielle navne, og ingen af os vil give dem fra os Vores navne er i forvejen håbløse for folk at stave, så vi kan lige så godt lade være med, at prøve at ændre det, for det vil være umuligt.

Anmeld

23. juli 2010

JustAnotherName

Der mangler en "Begge dele"

Vi gifter os med MIT ene efternavn og HANS ene efternavn.
Så vi har vores fornavn - mit som mellemnavn - og hans som efternavn.

Sådan er vores 2 døtre også døbt.
Så hele familien kommer til at hedde det samme, når en dag vi bliver gift.

Anmeld

23. juli 2010

Maddox

Hvis kæresten og jeg engang skal giftes, beholder jeg mit eget efternavn.. Kæresten har to -sen efternavne og der er ikke nogen af dem, som jeg har lyst til at hedde   Desuden er jeg glad for det efternavn jeg allerede har, så hvorfor skifte?

Kæresten har heller ikke lyst til at få mit efternavn, da det lyder totalt fjollet sammen med hans fornavn.. så vi er heldigvis enige om, at vi sagtens kan blive ved med at hedde hver vores, selvom vi skulle blive gift - hvis ikke vi finder på vores helt eget efternavn

Anmeld

23. juli 2010

MarieMor

jeg tager hans da mit er enormt almindeligt og hans ikke er .. og har aldrig været vild med det med mange navne så mit bliver skrottet 

Anmeld

23. juli 2010

Michala

Jeg tager min kærestes efternavn, men faktisk mest fordi, at det er pænere end mit eget lidt mere typiske danske efternavn. Hvis han havde heddet Jensen, havde jeg ALDRIG taget det

Anmeld

23. juli 2010

Malene84

Der mangler en svarmulighed - for jeg beholder mig eget - men får også hans

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.