Mandens eller jeres eget efternavn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

oo

Rosa skriver:

Altså min loverboy hedder Solvang - jeg hedder Nielsen - hvad tror I?

seriøst, jeg ville gifte mig med svenskefanden bare for at hapse det efternavn!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

Kaufie

Tog mandens, der var en anelse mindre trivielt end mit eget Nielsen - og så fik han tilgengæld mit mellemnavn, eftersom han ikke havde et.

Så vores navne er en fin sammenblanding.

Anmeld

24. juli 2010

maria_wlt

Jibbe skriver:

Íiih altså tillykke! 

(Vi kom vidst også en tur forbi rådhuset her den anden dag , sammen med vores familie... det er også lidt hemmeligt ihvertfald inde på Facebook)

Tak tak.. Selvfølgelig også tillykke til jer.. Både med gifte-mål og baby.. Bliver fantastisk 

Anmeld

24. juli 2010

Sommerfuglelarven

Mit efternavn har stor betydning for mig, da det er det eneste som jeg har "arvet" fra min mormor, og derfor vil jeg helst ikke skifte. P's efternavn er et kedeligt 'sen efternavn, er mit eget nu også, men....., P's er bare grimmere, haha. Ej, jeg vil bare gerne beholde mit, eller også opfinde vores eget, som kan forbindes med min mormor, så vi stadig "har noget fra hende".

K har dog fået P's efternavn, så hun ville også skulle skifte.

Anmeld

24. juli 2010

Tina2

Jeg havde et kedeligt sen-efternavn, så jeg skiftede til min mands. Vil også helst vi alle hedder det samme :-) Har så beholdt mit mellemnavn, så ungerne og jeg hedder det samme, min mand har så ikke mellemnavnet, kun efternavnet....

Anmeld

24. juli 2010

ekzunz

Jeg tog min mands efternavn og skiftede fra Jørgensen til Johansen - den omvæltning kunne jeg lige klare...

Vi blev jo skilt, og da jeg så havde fået et barn og han skulle døbes, tog jeg mit pigenavn tilbage, så nu hedder jeg og mine børn Jørgensen til efternavn - og farmand og hans børn hedder Enevoldsen...

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

Min mand hed Pedersen - jeg hedder Thomassen (et efternavn jeg har arvet efter min elskede morfar).

Så han fik af vide klart og tydeligt, hvis vi skal giftes så tager jeg ikke Pedersen til efternavn, det er for mig alt for almindeligt og har ingen betydning for mig. Han var heldigvis enig og synes selv at Pedersen var ret generelt og kedeligt så han ville hellere end gerne have mit efternavn. Så det hedder vi i dag

Vi ville jo også gerne blive enige, så børnene kun har et efternavn.

Anmeld

26. juli 2010

LC

Mangler lidt en svarmulighed - vi gik på kompromi og jeg droppede mit efternavn og han droppede sit...

nu hedder vi så hans mellemnavn til efternavn og jeg beholdte mit mellemnavn.

da vi begge havde et mellemnavn der betød meget for os, og vi ikke ville ud i 3 mellem og efter navne.

Anmeld

26. juli 2010

Vidunderligeunger

synes det er lidt gammeldags og "manden betyder mest" - agtigt at få mandens efternavn, så selvom mit er TOTAL almindeligt, så beholder jeg det  

Anmeld

26. juli 2010

NinaNymannMadsen

mit navn er et slægtsnavn(staves) og derfor føre jeg det videre og beholder det men kun noget af det da jeg har to efternavne eller hvad nu skal kalde det, og min kæreste jamen hans navn er så unik at det skal føres videre der er ikke mange der hedder det sådan rent som han gør de har altid et eller andet mere med som efternavn ud over det han hedder.

vores datter har fået lidt fra os begge jo så, mit og hans.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.