Hej igen..
Pas på, nu bliver I skudt på.. men I spørger jo selv:
- Først og fremmest er det et svigt at blive løjet overfor og ikke et svigt at bruge donorsæd. Valget om at bruge donor bevidner jo kun om, at I inderligt har ønsket hende! 
- For det andet; Hvis der er de samme arvelige lidelser fra begge forældre gør det jo kun risikoen for at give sygdomme videre endnu større!! Der handler I ikke for hendes bedste ved at holde det hemmeligt
- For det tredje: Om 18 år foregår bekæmpelse af alvorlige arvelige lidelser vha kortlægning af gener i forbindelse med graviditet modsat i dag, hvor det sker fx. gennem scanninger af gravide og provokerede aborter. Der handler I igen ikke for hendes bedste ved at holde det hemmeligt.
- For det fjerde; Hvad med den dag, hvor hun opdager at hendes blodtype ikke matcher med den blodtype, som hendes far har? Eller lignende situationer. For den slags sker bare. Der handler I endnu en gang ikke for hendes bedste ved at holde det hemmeligt.
Det er selvfølgelig jeres valg og ansvar, men jeg synes I skal stole på at hun vil være i stand til at forstå at jeres omsorg og kærlighed betyder utrolig meget mere end en klat sæd. 
- For det sjette: Tillykke med datteren! Det vigtigste er jo at det lykkedes og hun er der..
(Jeg ville nøjes med at kalde ham en anonym donor, når I er sikre på at han ikke ønsker kontakten)
Det er også det jeg har tænkt. Også fordi der ingen er i vores omgangskreds der ved at hun er kommet til ved hjælp, kun donoren. (Men af hvad jeg ved, har donoren "kun" de arvelige sygdomme i sin famile som vi har i vores)
Anmeld