Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Dinna88

Tanja78 skriver:

Åbenbart ikke alle! Og jeg har hellere ikke sat mig ind i de forskellige huer af en god grund, det rager mig  Sålænge jeg ved at min er rigtig - så er der ingen grund til at bruge tid på alt det andet..

God aften!

Gid jeg kunne lade det ligge på samme måde   Men det er nu heller ikke noget der nager mig.

Fortsat god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

starsofheaven

Yrsa skriver:

Altså sådan bare lige uden at tænke alt for meget over det, så mener jeg ikke man med et år på HG er i samme gruppe som de andre tre jeg nævnte....for mig har det lidt været det svage hold dem der ikke kunne blive hh eller gymnasie...og undskyld hvis jeg fortæmer nogen, er ike min mening...men nej, man har i min verden ikke hue på som en hg'er ejheller som noget andet..

jeg synes du er lidt urimelig i din udtalese, en HG er også en uddannelse og man tager den uddannelse man har brug for. Jeg har selv taget en HG på 2 år og var da stolt da jeg blev færdig i 2004 og fik min lilla hue. Så jeg sys faktisk det noget pis du siger. Hvad med en pædagog uddannelse? de får huer..!!!??????????

Anmeld

23. juni 2010

Gittemor09

Jeg føler mig rigtig stødt over at der bliver skrevet at man ikke er student fordi man har taget Hg... Hvorfor ikke det?? jeg har da knoklet for min hue lige så meget som de andre... og jeg havde da også mine fag på A-B-C niveau..!!

Det er da lige så meget en del af en uddannelse som alt det andet..!!

Anmeld

23. juni 2010

MariaJ

Du godeste, hvor er det her bare en mærkelig tråd . Man bliver  ikke student ved at tage en hue på, og hvorvidt forskellige uddannelser har en hue eller ej har da absolut intet at gøre med om man så er student.

Man er student, hvis man har taget en studentereksamen, som er en adgangsgivende eksamen til fx universitetet. For tiden drejer det sig om HF, gymnasiet, HTX  og HHX, der er sidestillede i forhold til optag på videregående uddannelser.    

Det har intet at gøre med hvor hårdt man har arbejdet, hvor svært man har haft det, om man har taget hele eller dele af uddannelsesforløb, om man selv kalder sig student eller om man har købt en hue eller ej. Har man ikke et eksamensbevis på en studentereksamen er man ikke student.

Anmeld

23. juni 2010

Sofia

MariaJ skriver:

Du godeste, hvor er det her bare en mærkelig tråd . Man bliver  ikke student ved at tage en hue på, og hvorvidt forskellige uddannelser har en hue eller ej har da absolut intet at gøre med om man så er student.

Man er student, hvis man har taget en studentereksamen, som er en adgangsgivende eksamen til fx universitetet. For tiden drejer det sig om HF, gymnasiet, HTX  og HHX, der er sidestillede i forhold til optag på videregående uddannelser.    

Det har intet at gøre med hvor hårdt man har arbejdet, hvor svært man har haft det, om man har taget hele eller dele af uddannelsesforløb, om man selv kalder sig student eller om man har købt en hue eller ej. Har man ikke et eksamensbevis på en studentereksamen er man ikke student.

Anmeld

23. juni 2010

Sofia

Gittemor09 skriver:

Jeg føler mig rigtig stødt over at der bliver skrevet at man ikke er student fordi man har taget Hg... Hvorfor ikke det?? jeg har da knoklet for min hue lige så meget som de andre... og jeg havde da også mine fag på A-B-C niveau..!!

Det er da lige så meget en del af en uddannelse som alt det andet..!!

En HG eksamen er bare ikke en studenter eksamen, derfor bliver man ikke student. Dermed ikke sagt at det ikke er en god uddannelse, det er bare et faktum at man ikke bliver student af at tage HG. Hg er handelsskolens grunduddannelse, de eneste uddannelser man bliver student ved er HF, STX, HHX og HTX. Men det har jo intet at gøre med, at man ikke skal være lige så glad og stolt af sin HG eksamen.

Anmeld

23. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

a

jeg synes du er lidt urimelig i din udtalese, en HG er også en uddannelse og man tager den uddannelse man har brug for. Jeg har selv taget en HG på 2 år og var da stolt da jeg blev færdig i 2004 og fik min lilla hue. Så jeg sys faktisk det noget pis du siger. Hvad med en pædagog uddannelse? de får huer..!!!??????????

Hmm.... synes ikke man kan sammenligne en videregående uddannelse med en ungdomsuddannelse. Ja, nogle uddannede pædagoger får en lilla ble på hovedet, men det er jo bare for sjov og en tradition.

HG er ikke en "rigtig" student fordi niveauet er langt under f.eks. stx. Og fordi HG ikke er adgangsgivende til mange videregående uddannelser.

Det er da fint at man tager en uddannelse. Helt sikkert. Og selvfølgelig kan man have knoklet for det. Men synes altså også det er noget pjat at man skal have huer til alt efterhånden. Det virker lidt en slags trøstepræmie synes jeg...

Anmeld

23. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

MariaJ skriver:

Ja lige præcis

Anmeld

23. juni 2010

Kruse90

Dinna88 skriver:

Der er kun to rigtige huer, og det er den røde og de sorte - de originale huer. Blå, lilla, whatever er noget fis.

det give rjeg dig ikke ret i.
En HF er da også en studenterhue ( den er bare korte ned til to år )

Anmeld

24. juni 2010

Dinna88

Kruse90 skriver:

det give rjeg dig ikke ret i.
En HF er da også en studenterhue ( den er bare korte ned til to år )

Ja, men den er blå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.