Hvor meget skal I tabe og over hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

jeg synes det er flot du orker det nu...jeg kom først i gang efter amning...før havde jeg ikke energi og min krop ville heller ikke samarbejde.

For mig er det helt realistisk at veje som da jeg var 17 år gammel selvom jeg er 35 år, har aldrig forstået den der med at man skal være tykker efter man er blevet mor..det er min idealvægt jeg søger...at passe på resten af livet er et valg og en forudsætning, hvis ikke jeg vil ende som en hval igen, sådan er det bare som førovervægtig.

God tabervind herfra..

Tak i lige måde

Jeg mener heller ikke, at bare fordi jeg er blevet mor så kan jeg bare æde igennem

67 kg er bare et godt sted at ligge uden at det koster for meget i afsavn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Svei

Renée88 skriver:

Tusind tak ;-) Tror bare det er dig jeg skal skrive til når jeg virkelig trænger til et skub i rumpen.. ;-)

Hvordan beregner du din idealvægt??

Det må du i hvert fald gerne...jeg skal nok komme med små spark og motivation....

Jamen, det gør jeg ud fra hvad jeg ser i spejlet...lige nu har jeg for meget på hofterne kan jeg se når jeg ser ned af mig...så jeg ved når vægten med motion indover rammer 61 kg så passer det....

Anmeld

20. juni 2010

Svei

dorthemus skriver:

Tak i lige måde

Jeg mener heller ikke, at bare fordi jeg er blevet mor så kan jeg bare æde igennem

67 kg er bare et godt sted at ligge uden at det koster for meget i afsavn.

Hvis jeg spiste almindeligt og uden det du mener er afsavn så ville min vægt hurtigt drøne mod 90kg, sådan er det desværre som førovervægtig...

Så jeg kan bare ikke spise almindeligt, der skal være helt styr på det...ellers ville så mange heller ikke tage på igen efter vægttab, hvis man ikke skulle være meget obs...desværre...hader det,

Anmeld

20. juni 2010

dorthemus

Yrsa skriver:

Hvis jeg spiste almindeligt og uden det du mener er afsavn så ville min vægt hurtigt drøne mod 90kg, sådan er det desværre som førovervægtig...

Så jeg kan bare ikke spise almindeligt, der skal være helt styr på det...ellers ville så mange heller ikke tage på igen efter vægttab, hvis man ikke skulle være meget obs...desværre...hader det,

Nej det er også ærgeligt...jeg har selv været overvægtig og HADEDE det så jeg er også meget påpasselig med ikke at skeje ud. Men der skal være plads til pizza og rødvin og slik en gang imellem ellers bliver det for surt FOR MIG.

Til gengæld er jeg muskuløs så det klæder mig at dyrke hård motion og det er også med til at holde kiloerne for døren.

I 4½ år gik jeg til boksning og jeg var så flot!! Derfor hader jeg også den vom der er kommet og når overskudet er blevet større skal den væk!!

Mens jeg var gravid vejede jeg mig hver søndag for at holde styr på hvor meget jeg tog på...jeg spiste hvad jeg ville for jeg døjede rigtig meget med kvalme og nu vejer jeg mig igen hver søndag for at se hvor meget der er røget af siden jeg fødte

Gammel vane, velsagtens, siden dengang jeg gik hos Vægtkonsulenterne.

Anmeld

20. juni 2010

smokin

Yrsa skriver:

Jeg skal skal SKAL tabe 5 kilo på den næste måned...skaaaaaallllll.....mon ikke det er realistisk og ved godt jeg har kunne før, men synes de her kilo sidder fast..

Det er nu et år siden at min mave blev lavet og den er bare ikke pæn med de 5 kilo for meget...overvejede at smide før og efterbilleder ind i den tråd her, men da jeg tog et efterbillede blev jeg sgu ked..

Nå, men hvor meget skal I tabe og send lige noget tabervind denne her vej..

Puha jeg vil gerne smide 15 kg inden Malous navnefest som er d.5 september. Så vejer jeg igen det som jeg gjorde for 5 år siden... Så det er måske en kende urealistisk...

Men jeg vil bare så gerne være lækker som dengang jeg mødte Nicolai, istedet for fed og slasket som jeg ser ud nu. Gik forbi vores spejl i gangen den anden dag med ammebh og g-streng - havde nær kastet op og svor aldrig at kigge i spejlet igen før jeg har tabt de kg. Næste problem må blive at jeg er blevet så satans slap i huden omkring maven efter min graviditet.. så skal nok også forbi en mavebøjning eller to...

Og så skulle jeg gerne ende ud i at se sådan her ud igen MED cowboybukser (det har jeg squ ikke haft på de sidste to år, andet end mine graviditetscowboybukser )

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. juni 2010

smokin

dorthemus skriver:

Jeg mangler de sidste seks kg af graviditetskiloerne så er jeg nede på det jeg startede med.

Jeg er 39 år så det er ikke realistisk at jeg skal ned og veje det jeg vejede som 25 årig og jeg gider heller leve mit liv med en masse forbud. Så 67 kg er målet

Det er dog svært at leve så sundt som jeg ville...eller bare regelmæssigt når jeg er så træt som jeg hele tiden er i øjeblikket.

Men vil godt igang med at lave situps for maven er blevet blød og dét var den ikke før jeg blev gravid

jeg vil også lave mavebøjninger - men det vil mit kejsersnit ikke så må vente.

Anmeld

20. juni 2010

Frk. Himmelblå

Har lige en lille kommentar, selvom jeg ikke helt ved, hvor meget, jeg vil tabe mig, da jeg er blevet gravid (igen, hehe).. - Men før denne graviditet (er ca. 14 uger henne) manglede jeg 3-4 kg fra min første (9 mdr. gammel datter). Og de sidder dæleme godt fast, skulle jeg hilse og sige!

Men altså, det med, at jeg manglede 3-4 kg er egentlig nyt. Eller det er det ikke, men min opfattelse af det er ny. Førhen manglede jeg nemlig 8 kg, og ændringen til de 3-4 kg skyldes ikke vægttab, MEN at jeg har ændret holdning.
Det gik en dag op for mig, at den vægt, jeg gik og ønskede mig, var den vægt, jeg havde, da jeg var 20! Come on, det er for rigtig mange af os ikke videre realistisk eller sundt. Jeg har i hvert fald selv først fået mine kvindekurver (her snakker jeg runde hofter og mere markeret talje) i løbet af mine 20'ere, - og sådan noget skal da veje lidt! Og det gør da bare slet ingenting.

Ved ikke, om det her indlæg giver mening for andre end mig selv, men jeg mener bare, at vi skal passe på med at jagte idealer fra fortiden, men se på, hvad vores mål er nu i forhold til - og i balance med - den hverdag, vi nu engang befinder os i.

Vi skal være sunde og passe på os selv, men vi skal dæleme ikke alle ligne teens. Det la'r vi teenagerne om, ik'? ;-)

Kram til alle baby-gudinder herinde!

Anmeld

20. juni 2010

dorthemus

SeptemberBaby skriver:

Har lige en lille kommentar, selvom jeg ikke helt ved, hvor meget, jeg vil tabe mig, da jeg er blevet gravid (igen, hehe).. - Men før denne graviditet (er ca. 14 uger henne) manglede jeg 3-4 kg fra min første (9 mdr. gammel datter). Og de sidder dæleme godt fast, skulle jeg hilse og sige!

Men altså, det med, at jeg manglede 3-4 kg er egentlig nyt. Eller det er det ikke, men min opfattelse af det er ny. Førhen manglede jeg nemlig 8 kg, og ændringen til de 3-4 kg skyldes ikke vægttab, MEN at jeg har ændret holdning.
Det gik en dag op for mig, at den vægt, jeg gik og ønskede mig, var den vægt, jeg havde, da jeg var 20! Come on, det er for rigtig mange af os ikke videre realistisk eller sundt. Jeg har i hvert fald selv først fået mine kvindekurver (her snakker jeg runde hofter og mere markeret talje) i løbet af mine 20'ere, - og sådan noget skal da veje lidt! Og det gør da bare slet ingenting.

Ved ikke, om det her indlæg giver mening for andre end mig selv, men jeg mener bare, at vi skal passe på med at jagte idealer fra fortiden, men se på, hvad vores mål er nu i forhold til - og i balance med - den hverdag, vi nu engang befinder os i.

Vi skal være sunde og passe på os selv, men vi skal dæleme ikke alle ligne teens. Det la'r vi teenagerne om, ik'? ;-)

Helt enig

Anmeld

20. juni 2010

dorthemus

Zette skriver:

jeg vil også lave mavebøjninger - men det vil mit kejsersnit ikke så må vente.

Ja det er rigtigt..ærgeligt. Nu får vi også se om det bare blir ved tanken her...overskudet er jo ikke så forfærdeligt højt i øjeblikket

Anmeld

20. juni 2010

Svei

SeptemberBaby skriver:

Jeg håber aldrig jeg kommer til at se ud som da jeg var i start tyverne...der var jeg tyk og fed...så for mig handler det ikke om at jagte noget urealistisk, men om at undgå at ende som mange jeg ser omkring mig, med for mange ikke særlig klædelige kilo på kroppen...fordi jeg er mor og i 30'erne så vil jeg gerne have en sund og smuk krop...har altid haft former og er glad for min runde røv og mine store bryster...men gider ikke have håndtag... Så for mig giver det ikke mening det du skriver.....altså ikke ud fra min verden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.