Hvorfor faderskabssag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2010

Mette Nexø

grunden til min faderskabssag er fordi jeg mener mit barn har ret til at vide hvem faren er selvom han ikke vil se hende. Han vidste fra dag 1 at jeg ikke tog p-piller pga af en blodprop og han kendte min holdning til abort. Han har valgt at han ikke vil have noget med barnet at gøre og kan jo ikke tvinge ham.

Og synes det at fyren skal betale 1100 kr i børnepenge er ikke verdens undergang for ham, han kan vist oveni købet trække noget af det fra i skat, så værre er det vist ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

N&J

Mette Nexø skriver:

grunden til min faderskabssag er fordi jeg mener mit barn har ret til at vide hvem faren er selvom han ikke vil se hende. Han vidste fra dag 1 at jeg ikke tog p-piller pga af en blodprop og han kendte min holdning til abort. Han har valgt at han ikke vil have noget med barnet at gøre og kan jo ikke tvinge ham.

Og synes det at fyren skal betale 1100 kr i børnepenge er ikke verdens undergang for ham, han kan vist oveni købet trække noget af det fra i skat, så værre er det vist ikke.

Han kan trække 999 kr. fra, så de bliver lagt oveni hans fradrag.. 

Anmeld

22. maj 2010

qp

Jeg forstår simpelthen ikke denne debat?! Når et par vælger, at have ubeskyttet sex, kondomet brister eller lignende - ja kan kvinden blive gravid! Vælger hun at beholde barnet så bliver BEGGE forældre. Hvorfor så undlade, at stå ved hvem faderen er?  - hvorfor i alverden skal alting tænkes i kroner og ører? Måske det egentlig bare handler om, at man ser at manden tager sit ansvar ved, at skrive sig på som far!

Anmeld

22. maj 2010

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Altså nu kan jeg kun tale for mig selv, men vi dyrkede ubeskyttet sex i over et år før jeg blev gravid, før vi var sammen første gang havde jeg meddelt ham at jeg ville beholde barnet hvis jeg blev gravid, og igen tror du virkelig at situationen er så sort/hvid altså ærligt, mener du virkelig det.. 

Og det der med at din bror har sagt at kondomet gik i stykker, det kan da godt være sandt, men måske han vælger at fremlægge historien lidt anerledes, min datter far fortalte mig at han ikke agtede at fortælle hvor længe vi havde kendt hinanden, men at vi havde mødt hinanden 1 gang og kondomet gik i stykker, det kondom som vi jo ikke brugte, og egentlig har jeg ikke et problem med at han ikke ønskede at fortælle hans mor og søster at vi havde dyrket ubeskyttet sex, men blev pisse træt af at han ikke ville fortælle at vi havde kendt hinanden i det år inden undfangelsen.. men nu er de omstændigheder som det hele udviklede sig under også lidt mere omfattende end vi dyrkede sex i over et år ubeskyttet og det håber jeg da at du som person ved at det er de fleste af de kvinders historie, der står som enlige mødre i dag, ellers må jeg indrømme at jeg personligt mener det er en smule naivt.. 

Hmm... jeg ved ikke lige hvordan du fik min bror ind i denne diskussion, da jeg overhoved ikke har nævnt ham.

Men ved du hvad, jeg tror kun vi kan blive enige om at være uenige.

Synes måske også det er lidt uansvarligt af dig, at dyrke ubeskyttet sex, med en der ikke vil være far. Også selvom han ved risikoen, hvis du som du selv siger, at det skal være for barnets tarv.

Hvor ligger det, at være i barnets tarv, at få det, velvidende at faren ikke vil være med? - Så mistes logikken i at vide hvem ens far er jo lidt.

Hvis det fordi du gerne vil være gravid, kunne du jo gå insemineres veje, så skal man jo heller ikke igennem en lang faderskabssag, med en mand der ikke vil være...

Over and out!

Anmeld

22. maj 2010

qp

Hmm... jeg ved ikke lige hvordan du fik min bror ind i denne diskussion, da jeg overhoved ikke har nævnt ham.

Synes måske også det er lidt uansvarligt af dig, at dyrke ubeskyttet sex, med en der ikke vil være far. Også selvom han ved risikoen, hvis du som du selv siger, at det skal være for barnets tarv.

Hvor ligger det, at være i barnets tarv, at få det, velvidende at faren ikke vil være med? - Så mistes logikken i at vide hvem ens far er jo lidt.

Hvis det fordi du gerne vil være gravid, kunne du jo gå insemineres veje, så skal man jo heller ikke igennem en lang faderskabssag, med en mand der ikke vil være...

Over and out!

Når nu en kvinde fortæller en mand, at hun vil beholde barnet hvis hun skulle blive gravid ved, at dyrke ubeskyttet sex med ham og manden siger, at han ikke vil have børn - er det så ikke manden der er den uansvarlige når kvinden jo på forhånd tager konsekvensen af det ubeskyttede samleje?  Det må vel være det man kalder "barnets tarv" eller?

Om faderen vil barnet eller ej, har barnet da ret til at vide hvem dets far er - andet ville jo være uretfærdigt. Og heri ligger igen barnets tarv og ikke moderens da det muligvis for hende kunne være ligemeget om barnet vidste hvem dets far er.

I øvrigt synes jeg du er enormt anklagende og fordømmende i din skriven til N&J. Selv om andres livssituation ikke er så tydelig for dig, kunne du jo være en smule åben for nye input fremfor fordømmende som her i indlægget. Men det er vel agendaen ved valget af anonymitet, eller?

Anmeld

22. maj 2010

N&J

Anonym skriver:

Over and out!

Der var en der var ano der nævnte deres bror, den kommentar var henvendt til den person, jeg kan jo ikke vide hvem det er der er ano når der flere. 

Det eneste du beviste i den responds du lige har skrevet er at du intet aner om hvordan og hvorledes det var med mig og Nikitas far, men hold du fat i din egen sort/hvid side af min og mange andres valg, det kan jeg jo ikke fortænke dig i, men til orientering har min datters far i hele det år inden ikke én gang nævnt at han ikke ville være far, til tros for at det ikke var første gang jeg har taget en graviditetstest grundet noget sygdom.

Jeg forstår slet ikke det med barnets tarv, altså et barn har brug for nogle helt bestemte ting gennem sin udvikling og det antager du at jeg ikke kan give mit barn fordi jeg har valgt at få et barn alene.. nu rør det mig ikke synderligt, da det for mig blot vidner om at du i hvert fald ikke aner hvad der er afgørende for at et barn udvikler sig til at blive et menneske med et sundt selv.  

Anmeld

22. maj 2010

N&J

N&J skriver:

Der var en der var ano der nævnte deres bror, den kommentar var henvendt til den person, jeg kan jo ikke vide hvem det er der er ano når der flere. 

Det eneste du beviste i den responds du lige har skrevet er at du intet aner om hvordan og hvorledes det var med mig og Nikitas far, men hold du fat i din egen sort/hvid side af min og mange andres valg, det kan jeg jo ikke fortænke dig i, men til orientering har min datters far i hele det år inden ikke én gang nævnt at han ikke ville være far, til tros for at det ikke var første gang jeg har taget en graviditetstest grundet noget sygdom.

Jeg forstår slet ikke det med barnets tarv, altså et barn har brug for nogle helt bestemte ting gennem sin udvikling og det antager du at jeg ikke kan give mit barn fordi jeg har valgt at få et barn alene.. nu rør det mig ikke synderligt, da det for mig blot vidner om at du i hvert fald ikke aner hvad der er afgørende for at et barn udvikler sig til at blive et menneske med et sundt selv.  

Hov skulle måske lige påpege at et sundt selv er det jeg ser som afgørende for om min datter har fået det rette med hjemmefra.. 

Og vil så egentlig gerne spørge hvorfor du ano 1 valgte at lave tråden?? Var det en undren, fordi du mener at enlige mødre, der har valgt det mod faderens vilje er nogle egoister, eller at mændende er nogle egoister, jeg forstår det ikke helt, idet der nærmest med det samme kommer det svar at det ikke kan lade sig gøre at undlade at skrive far på, da det er lovpligtig, dvs egentlig er inddiskutabel, så derfor er jeg egentlig lidt nysgerrig for at vide hvorfor du valgte at starte tråden??? 

Anmeld

22. maj 2010

Anonym

Udover de lovlige sager handler det jo i bund og grund om ansvar. Om du så er 14 eller 64 skal du tage dit ansvar. Om det så er kvinden eller manden. Har du skabt et barn er du forældre til det, og det mindste du kan gøre er da at vedkende det. Hvis du ikke vil det, skulle du have tænkt dig om. Kvinden har tænkt sig om, og hun tager ansvaret for det liv hun skaber og hun betaler for det. Så 1000 kr om måneden er fandeme ikke meget at bede om. Hvis manden så gerne vil have samvær med barnet kan han vel også godkende han er barnets far og så er sagen jo afsluttet allerede der.

Der er også en mand i min familie der har fået flere børn med flere forskellige kvinder og han vil ikke have noget med nogle af dem at gøre. Det er på trods af at nogle af børnene er kommet til ham og håbet på lidt god vilje. Det giver mig sådan en kvalme at folk kan være så ansvarsløse og, ja direkte onde.

Hvis din bror skal være far så håber jeg da han tager ansvar istedet for at blive som de andre fædre. Som i min opfattelse er ligeså slemme som alkoholikere og narkomaner.

Anmeld

23. maj 2010

MorTilGustav

I bund og grund handler det jo bare om at fortælle SANDHEDEN og foholde sig til den..! Derfor skal man da skrive faderen på når man er 100% sikker på hvem det er! Selvom den "stakkels" far måske vælger at lukke øjnene og lade som om barnet ikke eksisterer fordi han synes det er for hårdt at se realiteterne i øjnene.. Hvis det er sådan det er, må det være det man skal forholde sig til.. Jeg vil ikke lyve for mit barn og komme med en masse opdigtede historier om hans far. Han var ikke klar til at blive far men det ændrer jo ikke på at han altså ER det!  Det skal lige siges at jeg ikke har tvunget ham til noget eller har truffet valg hen over hans hoved, da en abort aldrig har været en mulighed i mit tilfælde (opdagede først graviditeten i uge 20).

Anmeld

23. maj 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Over and out!

Barnets tarv bliver fuldt ud varetaget af os mødre, og når faderskabet er fastslået og kendt, kan vi mødre også se os selv i øjnene og sige, at vi har gjort, hvad vi kunne for at faderen skal vedkende sig og måske få et forhold til barnet, hvis det er dét han ønsker. Dét mener jeg er utrolig vigtigt i forhold til fremtiden, når barnet kommer og stiller spørgsmål til, hvem dets far er.

De fleste af de enlige mødre herinde, der fra start har været alene med deres børn, har ikke bevidst planlagt en graviditet, og jeg tror da også mange ønskede det anderledes, men hvorom alting er, så har vi fået børn, hvis tarv skal varetages på bedste vis, og det kan man fuldt ud, selvom man er alene om opgaven

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.