Hvorfor faderskabssag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2010

CamillaT89

Anonym skriver:

Helt juridisk til den nederste del af dit indlæg - (kan læses i linket først i debatten) - Hvis man er gift og har været utro, kan man godt lade vær med at oplyse om biologisk far..

Som udgangspunkt har en kvinde ikke pligt til at udtale sig om, hvem hun har haft et seksuelt forhold til, da hun blev gravid, hvis hun er gift, eller hvis en mand har udfyldt en omsorgs- og ansvarserklæring sammen med hende. Her har man valgt at lade hensynet til familielivet og hensynet til barnets forhold til den sociale far veje tungere end hensynet til det biologiske faderskab. Det handler simpelthen om, at man ikke vil risikere, at familien bliver splittet, fordi kvinden tvinges til at fortælle om eventuelle sidespring.

Dét synes jeg til gengæld er svinsk! Så kan manden gå uvidende gennem hele livet, eller til der kommer tvivl, om at det faktisk ikke er hans biologiske barn. Gud, hvor forfærdeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2010

3xM

det link kan jeg ikke finde ???

Anmeld

31. maj 2010

SHERO

Alle situationer er heldigvis forskellige. Er ikke i tvivl om der findes kvinder der med vilje snyder manden for at blive gravid, men sådan ser det jo ikke ud i langt langt langt de fleste tilfælde. Det er let som mand at sige abort, men bare nogen HELT andet når man står over for valget. - Det eneste der lød i min hovede da jeg stod for valget var nogen min kusine sagde til mig for mange år siden. - Jeg kender mange der har fortrudt abort, men ingen der har fortrudt et barn.

Jeg har selv bedt om dna prøve på trods af at min søns far på et tidspunkt var klar til at anerkende. Men efter han har skiftet mening som vinden vender, sagde jeg han skulle skrive han ikke anerkender. For min søn skal ikke høre resten af livet på, at hans far ikke er sikker på han er hans. Jeg er ikke i tvivl om hans far. Så jeg har bedt om faderskabsprøve for min søns skyld.

Det handler jo om kvindens ret til at bestemme over sin egen krop. Fordi der er fri abort i danmark betyder det jo ikke at det er for alle.

Anmeld

31. maj 2010

Pige2009

Slagelseguy skriver:

Ja det nok helt korrekt og er da helt enig i at det ikke er acceptabelt at agere sådan. Men kunne bare ikke lige se hvad det havde med resten af samtalen at gøre

Mon ikke det bare var en sidebemærkning Men ellers må vi se og afvente, hvad hun siger...

Anmeld

31. maj 2010

Anonym

ct skriver:

Dét synes jeg til gengæld er svinsk! Så kan manden gå uvidende gennem hele livet, eller til der kommer tvivl, om at det faktisk ikke er hans biologiske barn. Gud, hvor forfærdeligt!

Ej, jeg synes virkelig også det er lagt ude at ægteskab bare sådan "overruler" det hele   Folk har så travlt med at overveje hvad der kan være bedst for alle parter og synes det er helt ok at dække over sandheden og LYVE for at "beskytte" forskellige parter i stedet for bare at sige tingene LIGEUD!  Bundråddent. Ikke fedt den dag det kommer tilbage og bider dem i r*ven

Anmeld

31. maj 2010

N&J

Slagelseguy skriver:

hehe ja det har du helt ret i. Det er jeg dog ikke i tvivl om længere. Sagen tog bare en lidt uventet drejning. Eller også er den kære moder bare fuld af løgn. Det ved jeg ikke helt, men det tager jeg nu ikke så tungt.

Ja det der flere der siger, så derfor bør jeg nok også tage kontakt til dem. (igen)

"(PS.. det er ikke alle der beskytter sig, og så er risikoen der jo for at få et barn.. :O) )"

Den forstår jeg ikke helt?

Bemærkningen var såmen fordi du havde skrevet at når man beskyttede sig, så var det nok for ikke at få et barn, i mit tilfælde beskyttede vi os ikke gennem et år, og ja så kan der også komme et barn ud af det, til tros for min datters fars store forbavselse.. som åbenbart ikke ville have børn lige nu.. så det er ikke altid at der tages de forsigtighedsregler.. 

Anmeld

31. maj 2010

N&J

Tullen85 skriver:

Alle situationer er heldigvis forskellige. Er ikke i tvivl om der findes kvinder der med vilje snyder manden for at blive gravid, men sådan ser det jo ikke ud i langt langt langt de fleste tilfælde. Det er let som mand at sige abort, men bare nogen HELT andet når man står over for valget. - Det eneste der lød i min hovede da jeg stod for valget var nogen min kusine sagde til mig for mange år siden. - Jeg kender mange der har fortrudt abort, men ingen der har fortrudt et barn.

Jeg har selv bedt om dna prøve på trods af at min søns far på et tidspunkt var klar til at anerkende. Men efter han har skiftet mening som vinden vender, sagde jeg han skulle skrive han ikke anerkender. For min søn skal ikke høre resten af livet på, at hans far ikke er sikker på han er hans. Jeg er ikke i tvivl om hans far. Så jeg har bedt om faderskabsprøve for min søns skyld.

Det handler jo om kvindens ret til at bestemme over sin egen krop. Fordi der er fri abort i danmark betyder det jo ikke at det er for alle.

Jeg bad min datters far om det samme.. med samme begrundelse, og ikke fordi jeg var i tvivl, så var jeg ihvert fald den nye jomfru maria..

Jane, som er møgtræt af opgave.. 

Anmeld

31. maj 2010

N&J

N&J skriver:

Bemærkningen var såmen fordi du havde skrevet at når man beskyttede sig, så var det nok for ikke at få et barn, i mit tilfælde beskyttede vi os ikke gennem et år, og ja så kan der også komme et barn ud af det, til tros for min datters fars store forbavselse.. som åbenbart ikke ville have børn lige nu.. så det er ikke altid at der tages de forsigtighedsregler.. 

Det er vist i en anden tråd, jeg faldt over det.. men er nu ret sikker på at det var noget i den stil du skrev.. 

Anmeld

31. maj 2010

CamillaT89

Anonym skriver:

Ej, jeg synes virkelig også det er lagt ude at ægteskab bare sådan "overruler" det hele   Folk har så travlt med at overveje hvad der kan være bedst for alle parter og synes det er helt ok at dække over sandheden og LYVE for at "beskytte" forskellige parter i stedet for bare at sige tingene LIGEUD!  Bundråddent. Ikke fedt den dag det kommer tilbage og bider dem i r*ven

Ja, jeg forstår slet ikke, at loven siger sådan. Tænk sig, at barnet, som man måske i 18 år har troet var sin egen, viser sig at være en andens. Puha, det må vælte en masse for manden. 

Nå, men til emnet generelt vil jeg sige, at jeg selv bliver alenemor om et par måneder, fordi min eks-kæreste ikke vil være med til det. 

Han vidste, at jeg ikke tog p-piller, og jeg havde fortalt ham, at hvis jeg blev gravid, ville jeg beholde barnet. Desuden, som en lille ekstra, sagde han til mig (i fuld tilstand godt nok, men stadig) to dage inden graviditeten blev opdaget, at han ville SÅ meget ønske, at vi kunne lave en lille baby lige nu! - Det havde vi så gjort 10 dage forinden, men han ville ikke være med alligevel. Jeg ville ikke kunne få en abort, og jeg havde informeret ham om den fact, at jeg ville beholde, så jeg synes altså, jeg har mit på det rene. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.