Hvorfor faderskabssag???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Daisy

Anonym skriver:

Jeg har en veninde, som simpelthen ikke ved hvem faren er, da det var en hun havde med hjem fra byen og sneg sig ud om natten eller morgen. Hun har da ingen far på papir stående ?

Der er jo også mange kvinder som vælger at få barnet, da det er deres ret, også selvom manden ikke har lyst og så bliver han bundet til barnet de næsten 18 år.

Min brors ven havde et one night stand, med en han havde mødt over nettet og kondomet var så åbentbart lidt utæt. Men moren krævede børnebidrag fra ham, selvom han fra starten af ikke havde lyst til at få et barn i så tidlig en alder.

Men hvad så hvis man ved at den mand som er faren, ikke vil være far. Men man møder en anden eller har en anden som gerne vil være faren for barnet(her snakker vi om en mulig kæreste,ex mand/mand, ikke en tilfældig fyr). ? Så er man jo stadig presset til at opgive den rigtige fars navn, som jo får en masse rettigheder, når han bliver anerkendt som far. og den anden, ville ikke kunne skrive sig som far, med mindre han adoptere, som han skal have tilladelse til at faren.

Som jeg skrev. Prøv at gå ind på:

http://familieadvokaten.dk/emner/313.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg har en veninde, som simpelthen ikke ved hvem faren er, da det var en hun havde med hjem fra byen og sneg sig ud om natten eller morgen. Hun har da ingen far på papir stående ?

Der er jo også mange kvinder som vælger at få barnet, da det er deres ret, også selvom manden ikke har lyst og så bliver han bundet til barnet de næsten 18 år.

Min brors ven havde et one night stand, med en han havde mødt over nettet og kondomet var så åbentbart lidt utæt. Men moren krævede børnebidrag fra ham, selvom han fra starten af ikke havde lyst til at få et barn i så tidlig en alder.

Men hvad så hvis man ved at den mand som er faren, ikke vil være far. Men man møder en anden eller har en anden som gerne vil være faren for barnet(her snakker vi om en mulig kæreste,ex mand/mand, ikke en tilfældig fyr). ? Så er man jo stadig presset til at opgive den rigtige fars navn, som jo får en masse rettigheder, når han bliver anerkendt som far. og den anden, ville ikke kunne skrive sig som far, med mindre han adoptere, som han skal have tilladelse til at faren.

altså, hvis en mand ikke ønsker børn, så må han jo holde sig fra de ting der giver børn... for ja, børn koster.... og det forpligter at være far... men man kan jo sige at faderen slipper billigt med kun at betale børnebidrag... det er jo kun en brøkdel af det det koster for den forælder hvor barnet bor...

jeg synes det er mest fair overfor barnet at opgive faderen, hvis man kender denne.... eller i alt fald gøre det man kan for at finde vedkommende...

desuden, som mange andre skriver, så kræver loven at man oplyser faderen...

Anmeld

20. maj 2010

Miss.Sunshine

Anonym skriver:

Jeg mener at det er barnets tarv det handler om.

Fordi din brors ven har en "one Night" og hun så bliver gravid, så mener du barnet skal straffes fordi det er synd for din brors ven?

Det mener jeg så ikke,jeg mener man må stå til ansvar for det man laver.

Og vedr din veninde, så er det samme holdning. Det er barnet der en dag skal betale prisen. Ikke at vide hvor man kommer fra, ikke at vide noget om de mest generelle ting fra fars side, sygdomme, feks er da rimelig vigtig viden.

Og selvom en mand ikke vil have noget med barnet at gøre,så skal han stå der alligevel,for det er IKKE ham det handler om, det er barnet. Det skal ha ret til at arve feks,og det skal ha ret til at kunne finde info om sin far.

Desuden, hvis vi skal sætte sort mod hvidt, så handler det også om at brødre og søstre kan risikere at blive et par, hvis der ikke er styr på noget som helst med hvem der er far til hvem.

Anmeld

20. maj 2010

millesofie

Anonym skriver:

Hej

Jeg har tænkt over noget, hvorfor vil alle(undskyld jeg sætter i bås) kvinder gerne have fyres til at anerkende sig faderskabet, hvis faren ikke er interesseret i at have noget med barnet at gøre? Er det for pengenes skyld eller hvordan?

Og er der egentligt nogle af jer kvinder, som ikke vil have en faderskabssag, hvor faren gerne ville?

Jeg er bare nysgerrig

ja jeg meldte mig ud af den klub.. jeg ville ikke risikere det vrøvl det kunne medbringe og alt det ballade

og så var jeg i grunden ved at være rigtig godt træt af mænd ! så jeg valgte (efter grundig overvejelse) at lade mig inseminere med donorsæd

men jeg har været gravid før og havde planlag at holde min mund lukket da jeg viste at "faderen" ikke vill være med

jeg er ikke interesseret i penge, kun mine børn og deres ve og vel

Anmeld

20. maj 2010

N&J

Anonym skriver:

Loven blev jo ligesom lavet om, i 2002 eller 2006 så derefter har det altså ikke været så "muligt" som du selv skriver.. min veninder måtte vente 1½ år før hun kunne få børnepenge netop fordi de ikke kunne finde faderen og det var en kæmpe kamp hun skulle igennem.. 

Jeg bliver sku rigtig irreteret når du skriver som du skriver, fordi det du jo argumentere for er jo at man ikke følger loven, og hvis det bliver opdaget så kan det i sidste ende (værste fald) betyde en betinget dom og hvem siger hvordan de sociale myndigheder vil se på det, hvis folk ønsker at spille rulette med deres børns fremtid, jamen så værsko, men det er fandme naivt at tro det ikke vil få retslige følger hvis det bliver opdaget!!!!! så nej, der er ingen muligheder, og du snakker om faderens rettigheder, hvad med barnets, han kan krafteddeme holde den i bukserne hvis han ikke vil gøre en kvinde gravid, kondomet fungere ikke når det ikke sættes ordentligt på, så måske han skulle tage sig et kursus i det eller ihvertfald have så meget styr på det inden han tager den ud af bukserne.. 

Anmeld

20. maj 2010

Diana...

Miss.Sunshine skriver:

Jeg mener at det er barnets tarv det handler om.

Fordi din brors ven har en "one Night" og hun så bliver gravid, så mener du barnet skal straffes fordi det er synd for din brors ven?

Det mener jeg så ikke,jeg mener man må stå til ansvar for det man laver.

Og vedr din veninde, så er det samme holdning. Det er barnet der en dag skal betale prisen. Ikke at vide hvor man kommer fra, ikke at vide noget om de mest generelle ting fra fars side, sygdomme, feks er da rimelig vigtig viden.

Og selvom en mand ikke vil have noget med barnet at gøre,så skal han stå der alligevel,for det er IKKE ham det handler om, det er barnet. Det skal ha ret til at arve feks,og det skal ha ret til at kunne finde info om sin far.

Desuden, hvis vi skal sætte sort mod hvidt, så handler det også om at brødre og søstre kan risikere at blive et par, hvis der ikke er styr på noget som helst med hvem der er far til hvem.

Anmeld

21. maj 2010

klmf

Anonym skriver:

Bliver altså nødt til liiiiiiiige at kommentere på den der med at moderen KRÆVEDE børnebidrag, selvom han ikke ville være far i sådan en tidlig alder....

Nej, lille pus da.... Det var da godt nok synd.... Ih altså.....

Jeg BRÆKKER mig fandme over sådan nogle unge fyre, der opfører sig sådan. Hvis han kan knalde, så kan han også acceptere, at det kan resultere i en graviditet. Og tror nogen stadig at de 1000 kr om måneden gør en forælder rig? Jesus f.... christ! Grow the f... up og få noget hår på bollerne og lad være med at klynke sådan.

Anmeld

21. maj 2010

Moar'en

lotchen skriver:

Bliver altså nødt til liiiiiiiige at kommentere på den der med at moderen KRÆVEDE børnebidrag, selvom han ikke ville være far i sådan en tidlig alder....

Jeg BRÆKKER mig fandme over sådan nogle unge fyre, der opfører sig sådan. Hvis han kan knalde, så kan han også acceptere, at det kan resultere i en graviditet. Og tror nogen stadig at de 1000 kr om måneden gør en forælder rig? Jesus f.... christ! Grow the f... up og få noget hår på bollerne og lad være med at klynke sådan.

Hi hi helt enig.

Har faktisk en kammerat der også blev "snydt" og nu er far. Han har dog valgt fra og sagt han ikke ønskede at være far, men han betaler uden brok.

Anmeld

21. maj 2010

lion

lotchen skriver:

Du har så ret, man bliver VILD rig af pengene faderen skal af med, hvad er det 1100kr, ja det er jo mange peneg især hvis der f.eks skal købes vintertøj og sko

Anmeld

21. maj 2010

Anonym

lotchen skriver:

Er total enig.. Barnet skal fandeme vide hvem der er dets far.. Og kan faren ikke acceptere det skal han squ tænke med den øverste i stedet for den nederste.. 

Det er squ så let og knalde og lave børn men de skal os tages af resten af livet.. Så er de ikke voksne nok til det, så skal de squ tænke sig om før det knapper bukserne op og tager den frem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.