Kæft, trit og knus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:



det kan vi alligevel ik ha men synes du skal komme med et godt bud på hvad jeg så kan se i tv'et. udover harry potter 1 på kanal 4



The Bachelor er lige startet på dr. 1 - den ser jeg SKIDE skæg - og god

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

 

The Bachelor er lige startet på dr. 1 - den ser jeg SKIDE skæg - og god



ja det er den har bare set den 1000000 gange... men ser den da lige igen hehe... kommer du og laver popcorn?? (trækker graviditets kortet) 

Anmeld

14. maj 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:



ja det er den har bare set den 1000000 gange... men ser den da lige igen hehe... kommer du og laver popcorn?? (trækker graviditets kortet) 



Fnis! Se DET kunne være hyggeligt! Hvad nu hvis jeg spiller, super træt mor kortet

Anmeld

14. maj 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

 

Fnis! Se DET kunne være hyggeligt! Hvad nu hvis jeg spiller, super træt mor kortet



satens, den er "større" end graviditetskortet... 

hm... jeg har ikke flere kort :/ men bare vent!!!

Anmeld

14. maj 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:



satens, den er "større" end graviditetskortet... 

hm... jeg har ikke flere kort :/ men bare vent!!!



Haha det kommer Du må spille graviditetskortet søndag med "Jeg kunne godt æde en fransk hotter fra tanken på vej hjem " DET har jeg nemlig altid lyst til haha

Anmeld

14. maj 2010

Vidunderligeunger

Line&Liam skriver:

 

Haha det kommer Du må spille graviditetskortet søndag med "Jeg kunne godt æde en fransk hotter fra tanken på vej hjem " DET har jeg nemlig altid lyst til haha



hehe, det tror jeg godt kunne ske.. med mindre corina har overfyldt os med mad

Anmeld

14. maj 2010

L-Mortil3

BlyViol skriver:



hehe, det tror jeg godt kunne ske.. med mindre corina har overfyldt os med mad



DET er rigtigt

Anmeld

14. maj 2010

nannanadja

jeg så godt det program, syntes det må være det mest fantastiske job at få.. min kæreste arbejder på et opholdsted for unge banditter og jeg prøver selv at søger selv arbejde på opholdsteder.

 

Anmeld

14. maj 2010

nannanadja

jeg så godt det program, syntes det må være det mest fantastiske job at få.. min kæreste arbejder på et opholdsted for unge banditter og jeg prøver selv at søger selv arbejde på opholdsteder.

 

Anmeld

7. juni 2010

kometen

Linse skriver:

Hejsa.

Jeg er uddannet pædagogisk konsulent og arbejder til dagligt med kriminalitetstruede unge. Jeg har set første program og er klar over, at det kun giver et lille indblik i hvordan hverdagen er.

Jeg må dog også indrømme, at jeg synes arbejdsmetoderne virker dybt uprofessionelle og slet ikke dynamiske i forhold til det samfund vi lever i. Idag forkuseres langt mere på det enkelte individs udtryk og mangfoldighed er en vigtig del for at kunne begå sig i samfundet. Samtidig ved man ud fra flere undersøgelser, at truede unge har bedst af, at vokse op under forhold som ligner deres jævnaldrendes, så de mindst muligt oplever følelsen af, at blive indespærret på en institution.

Jeg er helt med på, at der skal være regler og grænser, som de voksne skal sætte, men det er dog vigtigt at disse giver mening for den unge.

Synes det er forfærdeligt, at se da den unge dreng skal pille sine øreringe ud, det er hans måde at udtrykke sig selv på og måske hele hans eksistensgrundlag. Vi er ikke alle ens, og det er vigtigt at man som ung for lov at eksperimentere med sin identitet. Samtidig sker læring og påvirkning igennem succes og egen vilje. Derfor er jeg sikker på, at den unge dreng med tiden, hvis han fik tilstrækkelig mange succes oplevelser, nok ville forsøge at udtrykke det positivt. Essensen i dette er derfor, lad de unge vælge selv i eget tempo, da det er dette hele vores samfund er bygget op omkring. Det vil ruste dem til at træffe egne beslutninger og tænke selvstændigt senere hen.

Hvis alt er forudbestemt af pædagogerne, vil disse unge som i forvejen har det svært, få vanskeligheder ved at tilpasse sig samfundet. Vores samfund er idag meget individualistisk, hvilket vil sige at kompetencer som at være omstillingsparat og tænke selvstændigt er vigtigt. Derfor er det vigtigt at der i de udsatte grupper bliver arbejdet med disse kompetencer, på denne måde opnås de bedste resultater og de mest succesfulde historier og skæbner vil finde sted. Jeg taler af erfaring !!! :-) Så håber bestemt på at se mere af den slags i de kommende afsnit. På nuværende tidspunkt er jeg en smule skeptisk.

MVH Line



Hej

Det er godt nok en lettelse endelig at læse kritik af den pædagogik. Jeg har spejdet forgæves efter det i læserbreve i avisen. Har kun fundet et enkelt. Herunder er en ordret gengivelse fra Ringkjøbing-Skjern Ugeblad, skrevet af Hulda Hansen. (det kan findes på infomedia):

Det kan ikke være rigtigt, at man som voksne ansvarlige mennesker kan falde på halen af beundring over alle de metoder vi ser anvendt i udsendelsen.

Jeg synes også, det er rigtig godt fra deres skole, Rindum Kjærgaard, hvor deres lærer roser , anerkender og følger op det er efter min mening voksent, ansvarligt og hvad børn har brig for.

Det er derimod helt og aldeles utilstedeligt, hvad vi ser fra den unge "miljøterapeut", som "fastholder" den unge fyr, som har snydt med ugekalenderen. I fem timer. Det er en lang ydmygelse og nedværdigelse.

Der er ikke på et eneste tidspunkt så meget som et lille anerkende ord. Ikke engang , da hele seancen er overstået.

Det er omsorgssvigtede børn. Børn uden selvværd. Børn der billedligt talt ligger ned. Hvorfor i alverden er det man tror man, at det skulle hjælpe dem at komme helt ned under gulvbrædderne?

Jeg har lært, at mennesker, der ligger ned skal man hjælpe op at stå. Ikke med fornedrelse og ydmygelse, men med kærlighed og anerkendelse.

Små bitte ord, som "goddag, hvor er det godt at se dig" og "go' nat, sov godt , det har været dejligt at være sammen med dig idag."

Det er ordlyde , jeg ikke synes har præget udsendelsen, men jeg kan kun håbe at det skyldes , at kamerarerne har været slukket har været slukket, på de tispunkter, hvor de er blevet sagt!!

 

Ovenstående er som en kopi af et læserbrev fundet på infomedia. Infomedia forefindes på internettet på biblioteket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.