Kæft, trit og knus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

00394467

Heyzan allesammen... Mit navn er Jonas... Jeg bor, som 21 årig, stadig på den institution, som vi følger i den omtalte udsendelse... Jeg ka kun give jer der siger, at noget af det der blev vist her til aften så barskt ud, men derpå kan jeg osse kun give jer ret der har ku se, at nogle børn/unge har brug for disse faste rammer og denne form for behandling... Jeg flyttede selv ind på Schuberts minde da jeg var 11 år, så har boet der i 10 år nu, hvilket jeg selv har valgt, i hvert fald efter, at være fyldt 18... Jeg vil opfordre jer til og se samtlige programmer i denne lille serie og virkelig følge med og fange alle de små detaljer... Lyt til, hvad de der siger noget siger og se på deres kropssprog, om de mener det og om de mener det de siger i god eller ond mening... Jeg er selv super glad for, i sin tid og være flyttet ind og har virkelig forandret mig... Jeg ville aldrig være kommet dertil, hvor jeg er idag, hvis ikke det var for Schuberts minde og har derfor også den holdning, at de der ikke har ku acceptere stedet, som det er, har det problem, at de ikke vil se det gode i stedet... De der har boet her og er kommet herfra på en dårlig måde, har helt selv valgt det, præcis som de der er flyttet herfra på en god måde har... Forskellen er bare deres lyst til, at tage imod den hjælp de er blevet givet og ind imellem bide i det sure æble, hvilket man for den sags skyld er nødt til ligemeget, hvilken tilværelse man har sig og i hvilket samfund og miljø man har den i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Stumpen

vschnuchel skriver:

Ja, der er mange der stopper fordi de synes det er meget konsekvent og strengt derude. Så der må jo være noget om det.



Ja jeg kunne i hvert fald ikke holde til det.. Men sjovt at se jer på fjernsyn igen

Anmeld

12. maj 2010

00394467

Stumpen skriver:

Jeg har været i praktik derude, men måtte stoppe efter blot to mdr. da jeg ikke var hård nok og ikke magtede konflikterne med de unge.

Min tanke er at hvordan -nogen af de unge- skal kunne befærde sig ude i den virkelige verden, når de bliver 18, når de har været holdt i så kort en snor og når der på nogen områder slet ikke bliver taget hensyn til hvad de gerne vil og ikke vil..



det er ikke noget med, at folk bliver sat i kort snor... selvfølgelig er det sådan i starten, indtil pædagogerne ved, hvem du er og, hvad du står for, men med tide og, hvis du selv viser det bliver din snor langsomt længere og længere og til sidst er den der faktisk slet ikke længere... stedet er præcis, som det er nødt til, at være... vi der er her, enten har eller har haft brug for disse faste rammer og denne, fra starten, korte snor... alt er muligt for den der arbejder for sagen, men, hvis ikke man gør det, så kommer man sku heller ikke videre... det er helt op til en selv... CONTROL THE OUTCOME, IT'S ON YOU, læs og forstå...

Anmeld

12. maj 2010

00394467

vschnuchel skriver:

Ja, der er mange der stopper fordi de synes det er meget konsekvent og strengt derude. Så der må jo være noget om det.



selvfølgelig er de konsekvense og til tider osse strenge Camilla... det er det der er brug for, det burde du da, om nogen vide... du bor her selv, sammen med mig...

Anmeld

12. maj 2010

vschnuchel

Ja Jonas. Men som de voksne siger. der er foskelsbehandlig. Og måske har du bare fået den rigtige behandling brormand..

Anmeld

12. maj 2010

00394467

vschnuchel skriver:

Ja Jonas. Men som de voksne siger. der er foskelsbehandlig. Og måske har du bare fået den rigtige behandling brormand..



og måske har, I der mener, at det er iiih og åååh, så hårdt og konsekvent det hele, på et eller andet tidspunkt selv valgt, ikke, at ville tage imod den hjælp i bliver givet længere...

Anmeld

12. maj 2010

vschnuchel

Vi har forskellige meninger om det søde!

Anmeld

14. maj 2010

Linse

Hejsa.

Jeg er uddannet pædagogisk konsulent og arbejder til dagligt med kriminalitetstruede unge. Jeg har set første program og er klar over, at det kun giver et lille indblik i hvordan hverdagen er.

Jeg må dog også indrømme, at jeg synes arbejdsmetoderne virker dybt uprofessionelle og slet ikke dynamiske i forhold til det samfund vi lever i. Idag forkuseres langt mere på det enkelte individs udtryk og mangfoldighed er en vigtig del for at kunne begå sig i samfundet. Samtidig ved man ud fra flere undersøgelser, at truede unge har bedst af, at vokse op under forhold som ligner deres jævnaldrendes, så de mindst muligt oplever følelsen af, at blive indespærret på en institution.

Jeg er helt med på, at der skal være regler og grænser, som de voksne skal sætte, men det er dog vigtigt at disse giver mening for den unge.

Synes det er forfærdeligt, at se da den unge dreng skal pille sine øreringe ud, det er hans måde at udtrykke sig selv på og måske hele hans eksistensgrundlag. Vi er ikke alle ens, og det er vigtigt at man som ung for lov at eksperimentere med sin identitet. Samtidig sker læring og påvirkning igennem succes og egen vilje. Derfor er jeg sikker på, at den unge dreng med tiden, hvis han fik tilstrækkelig mange succes oplevelser, nok ville forsøge at udtrykke det positivt. Essensen i dette er derfor, lad de unge vælge selv i eget tempo, da det er dette hele vores samfund er bygget op omkring. Det vil ruste dem til at træffe egne beslutninger og tænke selvstændigt senere hen.

Hvis alt er forudbestemt af pædagogerne, vil disse unge som i forvejen har det svært, få vanskeligheder ved at tilpasse sig samfundet. Vores samfund er idag meget individualistisk, hvilket vil sige at kompetencer som at være omstillingsparat og tænke selvstændigt er vigtigt. Derfor er det vigtigt at der i de udsatte grupper bliver arbejdet med disse kompetencer, på denne måde opnås de bedste resultater og de mest succesfulde historier og skæbner vil finde sted. Jeg taler af erfaring !!! :-) Så håber bestemt på at se mere af den slags i de kommende afsnit. På nuværende tidspunkt er jeg en smule skeptisk.

MVH Line

Anmeld

14. maj 2010

Linse

I øvrigt er jeg dybt forarger over psykologen på stedet, som udtaler at :" Før eller siden vil det være et andet system som tager over som ender ud til straf eller kriminalitet".

Det holder bare ikke, uanset hvor meget man har været igennem som menneske, må man altid bevare troen på andre mennesker. Troen på at de nok skal klare det. Om det så er et skridt frem og to tilbage, så er det troen og viljen som føre os igennem de svære ting i livet.

Og nej, de har ikke brug for en vis modstand fra de voksne som de omtaler. De har haft rigeligt med modstand. De skal have kærlighed, kys og anerkendelse for dem de er.

Anmeld

14. maj 2010

L-Mortil3

Det er i byen hvor jeg har boet i mange år, jeg ved ikke hvad jeg synes om stedet sådan rigtig, jeg har i mange år trænet børn i gymnastik hvor vi har haft mange børn derfra, og børnene var rigtig søde og dygtige HVIS pædagogerne blev uden for salen, for der har bestemt været et par uheldige episoder når de har været der, men såsnart de var væk, var det som at træne alle andre...

 

Jeg tror somend stedet i bund og grund er godt, men det der med knus... det ved jeg ikke hvor meget jeg tror på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.