Jonathans fødsel i Klostergade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Her er som lovet billeder fra fødslen, nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at retouchere dem (til en anden tråd) så NU kommer de på

På de første billeder er jeg ca. 3-4 cm åben og lytter dels til mit hypnose (var med i et forskningsprojekt om mental smertelindring via selvhypnose), får akupunktur (som ikke hjalp en dyt), og kommer endelig i karret. Derefter kommer de laaaange timer hvor det gik i stå ved de 6 cm. Så får jeg taget vandet nede i karret (billede 9) og SÅ skete der noget (selvom det ser rigtig idyllisk og overskudsagtigt ud som jeg ligger der i skødet på Niklas på sofaen - det gjorde NAS på det tidspunkt, men jeg har lige haft min første presseve) På de sidste billeder har jeg lige samlet ham op (fødte siddende på hug) og lagt mig ned på sofaen med ham så vi kunne nyde ham Og til allersidst lidt fra undersøgelsen og mig efter jeg har sundet mig...

Kæft hvor er jeg stolt over mig selv og ikke mindst Niklas - som I kan se var han HELT uundværlig! Det er uden tvivl min/vores største enkeltpræstation nogensinde!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Corn

Rosa skriver:

Her er som lovet billeder fra fødslen, nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at retouchere dem (til en anden tråd) så NU kommer de på

På de første billeder er jeg ca. 3-4 cm åben og lytter dels til mit hypnose (var med i et forskningsprojekt om mental smertelindring via selvhypnose), får akupunktur (som ikke hjalp en dyt), og kommer endelig i karret. Derefter kommer de laaaange timer hvor det gik i stå ved de 6 cm. Så får jeg taget vandet nede i karret (billede 9) og SÅ skete der noget (selvom det ser rigtig idyllisk og overskudsagtigt ud som jeg ligger der i skødet på Niklas på sofaen - det gjorde NAS på det tidspunkt, men jeg har lige haft min første presseve) På de sidste billeder har jeg lige samlet ham op (fødte siddende på hug) og lagt mig ned på sofaen med ham så vi kunne nyde ham Og til allersidst lidt fra undersøgelsen og mig efter jeg har sundet mig...

Kæft hvor er jeg stolt over mig selv og ikke mindst Niklas - som I kan se var han HELT uundværlig! Det er uden tvivl min/vores største enkeltpræstation nogensinde!!!

Ihh tusind tak fordi jeg måtte kigge med...

Rent praktisk, hvad havde du/I så dækket af med i sofaen???

Jeg skal jo snart igang med min første hjemmefødsel, og har engangsunderlag, gamle lagner og gamle håndklæder på lager, samt voksdug... Men derfor kan man jo altid mangle noget helt andet, som kunne være fantastisk at have.

Havde jm nogen ide om, at noget af moderkagen sad fast inden hun tog afsted? (var det ikke det der skete?)

Anmeld

14. juni 2010

CamillaSoefelt

Tillykke med ham :-). Flot klaret:-). Han er bare skøn .

Anmeld

14. juni 2010

Moderator

Macaab skriver:

Ihh tusind tak fordi jeg måtte kigge med...

Rent praktisk, hvad havde du/I så dækket af med i sofaen???

Jeg skal jo snart igang med min første hjemmefødsel, og har engangsunderlag, gamle lagner og gamle håndklæder på lager, samt voksdug... Men derfor kan man jo altid mangle noget helt andet, som kunne være fantastisk at have.

Havde jm nogen ide om, at noget af moderkagen sad fast inden hun tog afsted? (var det ikke det der skete?)

Jordmoderen havdee sådan nogle store stykker underlag med, med plastic på den ene side og "hygiejnebind" på den anden side som jeg lå på, og ellers bare gamle håndklæder... Og nej, hun anede ikke det med moderkagen - de blev der 3 timer efter fødslen og holdt øje, men da livmoderen jo trak sig sammen helt fint som den skulle var der jo ingen grund til bekymring... Troede vi...

Anmeld

14. juni 2010

Moderator

CamillaSoefelt skriver:

Tillykke med ham :-). Flot klaret:-). Han er bare skøn .

Mange tak

Anmeld

14. juni 2010

MM1987

Hold da op nogen helt fantastiske billeder. Og dejligt (modigt) du ville dele dem med os. Så igen...du ser jo fantastisk ud som altid

Sjovt som man pludselig kan sidde og glæde sig til det er ens tur

Anmeld

15. juni 2010

Moderator

Mia Maia skriver:

Hold da op nogen helt fantastiske billeder. Og dejligt (modigt) du ville dele dem med os. Så igen...du ser jo fantastisk ud som altid

Sjovt som man pludselig kan sidde og glæde sig til det er ens tur

Det kan du roligt gøre - det er frygteligt fantastisk Og mange tak!

Anmeld

15. juni 2010

ML

Virkelige fantastiske billeder, ja. Jeg så godt nok ikke så godt ud under/lige efter min første fødsel! Kan godt forstå du er stolt af det hårde arbejde, det skal man endelig også være.

Glæder mig til det forhåbentlig snart bliver min tur til at føde herhjemme og opleve denne fantastiske stund med min mand!

ML, 40 +5

Anmeld

15. juni 2010

Mettemus

Det ser  bare fuldstændig fantastisk ud! Man får helt lyst til at gøre det selv - i var sammen om det, atmosfæren er tryg (med tændte stearinlys og alt muligt!) osv. Og du ser endda rimelig overskudsagtig ud indimellem!

Hvem er fotografen?

Anmeld

15. juni 2010

AnneBJ

Havde aldrig troet jeg skulle skrive det om en fødsel, men hvor ser det hyggeligt ud..! Flot arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.