Jonathans fødsel i Klostergade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.995 visninger
112 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej piger.

Først og fremmest TAK! Tak for al jeres støtte og opmuntring og alle de mange lykønskninger - det er ubeskriveligt hvor meget det varmer! 

Jeg er stadig ret groggy efter forløbet og ligger pt på Skejby og får blodtransfusion, da min blodprocent stadig er lav, så denne fødselsberetning bliver temmelig kort

Kl. 22.00 om aftenen begynder mine plukveer at blive regelmæssige, og kl 23 er der 4 minutter imellem dem og vi ringer til jordmoderen, selvom jeg stadig ikke tror på det fordi det ikke gør særligt ondt...

Jordmoderen er hos os ved midnat og sjovt nok hedder hun Astrid (som i Astrid Lindgren - meget passende ). Hun er supersød og meget hjælpsom. Jeg er da 2-3 cm åben og stadig glad og ved godt mod.

Min mor ankommmer og begynder at fylde karret og sørger for at filme og tage billeder løbende, mens Niklas hjælper mig med veerne og vejrtrækningen og holdt mig osv.

Jeg kom op i karret nogle gange hvilket virkede fantastisk godt men kun kort. Ellers arbejder jeg bare stille og roligt med veerne, trækker vejret og venter. Tidsfornemmelsen røg, men i 3 timer udvidede jeg mig ikke og til sidst begyndte Astrid nærmest at lyve for mig. "Det er stadig 6 cm - men det er GODE 6 cm...!". Hun mindede mig også om at "trææææk vejret ind - og pust uuuuud gennem skeden"

Til sidst tog hun vandet i fødekarret - det var lsyt, men jeg aner ikke hvad klokken var, og så gik det stærkt igen. Kl ca. 6 fik jeg begyndende pressetrang midt i en ve og jordmoderen lod mig presse da jeg var helt åben med en lillebitte kant. Yes - det var bare så fantastisk!!! Jeg stønnede mellem to veer at "f*ck hvor er det fedt, det her!!!"  Jeg følte mig supersej og stærk og tryg i smerten - det var fedt endelig at få lov at GØRE noget og ikke bare ligge og trække vejret mens veerne skyllede ind over mig som bølger. Min mor og Niklas hjalp med at holde mine ben oppe, støtte mig og bevare roen.

Min mor glemte da alt om at hun først og fremmest var kameraansvarlig, og på filmen kan jeg se at der gennem 30 minutter kun er filmet hende selv der aer mig på skulderen mens jeg presser - jeg og Niklas er ude af billedet, indtil det pludselig går op for hende og hun gik hen og chekkede - 5 min. senere blev han født...  

Kl ca. 7 stod hovedet klar og Astrid bad mig selv kigge efter - jeg fik et kæmpe chock - jeg stod op med hænderne på Niklas' skuldre mens han sad foran på sofaen og det jeg så dernede lignede mest af alt en blåviolet sveske på vej ud jeg kunne OVERHOVEDET ikke forbinde det jeg så med noget der burde befinde sig på et barn... Jeg mærkede endda på det, men jeg kunne simpelthen ikke se hvordan det skulle forestille at være et hoved... Til sidst sagde Astrid at hun desværre måtte afsted og der sikkert var både en halv og en hel times presseveer endnu så jeg måtte hellere lægge mig ned - men så tog fanden ved mig - jeg ville bare have ham ud NU!!!! Så jeg pressede i min stående stilling hoved og krop lige ned i armene på jordmoderen med det vildeste brøl, og samlede ham selv op på maven og lagde mig ned. Endelig var han i mine arme Klokken var 7.19 d.3.maj 2010. Han vejede PRÆCIS 3kg og målte 50 cm.

Så meldte afløserne sig som så fik lov at sy mig (bristning 2 - ikke så slemt) mens Niklas lå med Jonathan. Og så kom problemerne stille og roligt. Jeg blødte en del, men det stoppede og endelig fik vi lov at gå i seng. Men efter 2 timer vækkede jeg Niklas, koldsvedende og rystende og bad ham ringe til fødegangen og få dem til at sende en ambulance.

Der sad stadig en rest af moderkagen deroppe (meget typisk komplikation) og forhindrede livmoderen i at trække sig ordentligt sammen og stoppe med at bløde. Jeg røg på hospitalet og på operationsstuen af 2 omgange, får som sagt blodtransfusioner og er stadig temmelig afkræftet men MEGET MEGET lykkelig!!!

Og piger - han er HELT VIDUNDERLIG!!!!

Rosa

PS. billeder kan ses længere ind i tråden  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Pia

Tillykke med ham.. han ser vel nok dejlig ud ..

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Rosa skriver:

Hej piger.

Først og fremmest TAK! Tak for al jeres støtte og opmuntring og alle de mange lykønskninger - det er ubeskriveligt hvor meget det varmer! 

Jeg er stadig ret groggy efter forløbet og ligger pt på Skejby og får blodtransfusion, da min blodprocent stadig er lav, så denne fødselsberetning bliver temmelig kort

Kl. 22.00 om aftenen begynder mine plukveer at blive regelmæssige, og kl 23 er der 4 minutter imellem dem og vi ringer til jordmoderen, selvom jeg stadig ikke tror på det fordi det ikke gør særligt ondt...

Jordmoderen er hos os ved midnat og sjovt nok hedder hun Astrid (som i Astrid Lindgren - meget passende ). Hun er supersød og meget hjælpsom. Jeg er da 2-3 cm åben og stadig glad og ved godt mod.

Min mor ankommmer og begynder at fylde karret mens Niklas hjælper mig med veerne og vejrtrækningen og holdt mig osv.

Jeg kom op i karret nogle gange hvilket virkede fantastisk godt men kun kort. Kl ca. 6 fik jeg begyndende pressetrang midt i en ve og jordmoderen lod mig presse.

Kl ca. 7 stod hovedet klar og Astrid bad mig selv kigge efter - jeg fik et kæmpe chock - jeg stod op med hænderne på Niklas' skuldre mens han sad foran på sofaen og det jeg så dernede lignede mest af alt en blåviolet sveske på vej ud jeg kunne OVERHOVEDET ikke forbinde det jeg så med noget der burde befinde sig på et barn... Jeg mærkede endda på det, men jeg kunne simpelthen ikke se hvordan det skulle forestille at være et hoved... Til sidst sagde Astrid at hun desværre måtte afsted og der sikkert var både en halv og en hel times presseveer endnu så jeg måtte hellere lægge mig ned - men så tog fanden ved mig - jeg ville bare have ham ud NU!!!! Så jeg pressede i min stående stilling hoved og krop lige ned i armene på jordmoderen og samlede ham selv op på maven og lagde mig ned. Endelig var han i mine arme Klokken var 7.19 d.3.maj 2010. Han vejede PRÆCIS 3kg og målte 50 cm.

Så meldte afløserne sig som så fik lov at sy mig (bristning 2 - ikke så slemt) mens Niklas lå med Jonathan. Og så kom problemerne stille og roligt. Jeg blødte en del, men det stoppede og endelig fik vi lov at gå i seng. Men efter 2 timer vækkede jeg Niklas, koldsvedende og rystende og bad ham ringe til fødegangen og få dem til at sende en ambulance.

Der sad stadig en rest af moderkagen deroppe (meget typisk komplikation) og forhindrede livmoderen i at trække sig ordentligt sammen og stoppe med at bløde. Jeg røg på hospitalet og på operationsstuen af 2 omgange, får som sagt blodtransfusioner og er stadig temmelig afkræftet men MEGET MEGET lykkelig!!!

Og piger - han er HELT VIDUNDERLIG!!!!

Rosa

STORT TILLYKKE med jeres smukke dreng!!

det var da godt nok træls at der sad en rest af moderkagen, når det hele nu var gået så super godt!! men heldigvis fik i jo hjælp...

jeg håber du snart kommer dig så du kan komme hjem og slappe af:0)

knus

Anmeld

4. maj 2010

Amelia<3

Hjertlig tillykke med Jonathan han er rigtig Kær og super billede af jer 2

Anmeld

4. maj 2010

Lone Jakobsen

åhh hvor er han dejlig stort tillykke med ham. det lyder som en lidt barsk start for jer. håber snart i er ovenpå igen, så i kan komme hjem og være en familie.

Anmeld

4. maj 2010

Laulund87

TILLYKKE!!

Anmeld

4. maj 2010

1977

Profilbillede for 1977

Stort tillykke med ham   Og ja det er noget der ofte sker at der er moderkage tilbage. Det havde jeg begge gange Men du skal bare være glad for at du ikke er gået med det i flere dag. Igen stort tillykke

Anmeld

4. maj 2010

MM1987

Dejlig FB - bortset fra slutningen...

Lige hvad jeg har brug for...

Så blev det d. 3 maj - fantastisk...

Dejligt det lykkedes med en hjemmefødsel, og det lyder som en god fødsel.

Han ser rigtig dejlig ud - og sikke en fin størrelse, han har da gjort alle bekymringerne til skamme...

Endnu engang kæmpe stort tillykke - og håber du snart kommer til kræfter så i kan komme hjem...

KNUS

Anmeld

4. maj 2010

tb

sikken en omgang du har været igennem... men stort tillykke med den lille dreng  

kh tina

Anmeld

4. maj 2010

Dejligt dejligt!!!

STORT tillykke med svesken!!

Stine 39+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.