....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2010

LilyMarleen

Først og fremmest havde jeg ALDRIG blandet kommunen ind i mine private sager. Jeg ville have taget kampen men min kæreste, og gået videre i statsamtet med sagen, hvis der ville komme problemer mht forældre myndighed.

Men selvfølgelig skal du ikke bo med en stofmisbruger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

Mutti2

Først og fremmest, så synes jeg satme det er flot af dig at fortælle det herinde. Og at du retter ryggen og gør noget ved det. (går til kommunen).

Jeg har selv haft et forhold til en tumpe der tog/dealede med stoffer (laaaaaang tid før jeg fik børn), også selv om han "lovede" at han ikke ville tage, har han efterfølgende fortalt mig, at det gjorde han måske lidt ofte alligevel.

Jeg var jo ikke dum, men blev alligevel ved hans side, for jeg elskede ham jo, og var jo gift med ham. Jeg kunne jo ikke bare løbe fra det..... JO!!

Du skal selvfølgelig bare ud af det. Også selv om han vil stoppe, så skal du bestemt ikke indlede noget, før du har fået beviser for det.

Kommunen kan se at du gør en indsats for at hjælpe dit barn, og vil derfor ikke fjerne det. Men hvis du var blevet i hjemmet, og havde forsøgt at se igennem øjnene med det, så var det, at de kunne finde på at finde jer uegnet som forældre!

Men held og lykke med det hele.

Jeg håber i finder en rigtig god løsning på det hele, og at du kan komme ud af det på en god måde

KÆMPE

Anmeld

13. april 2010

Josesmor

Jeg er nød til også lige at smide en kommentar..

Hatten af for at du kan se problemet mor til julie.. Men til jer begge to kan jeg kun sige... LØB for satan og det kan da kun gå for langsomt...

Jeg kunne aldrig drømme om at have mine børn i et hjem hvor der bliver taget nogen som helst former for stoffer. Der mener jeg også Hash.

Jeg har en bror der har et forbrug af stoffer, og deribland dagligt af Hash. Man har i mange år troedet han har ADHA(damp) men begynder nu og snakke om skizofreni. Han ville ALDRIG ejne sig som far. har at dårligt temprament som han slet ikke kan styre.. Han har gudskelov altid selv sagt han ingen børn vil have, og det håber jeg virkeligt aldrig han får.. Han kan blive sur og aggrasiv hvis min nevø på 3 år begynder og græde...

Da jeg mødte min kæreste for 7 år siden tog han sommetider ting og sager i weekenden. Jeg gjorde det klart at hvis det var mig han ville være sammen med så var det slut med ALT som havde med stoffer at gøre. Han har intet lavet siden, og han ryster selv på hovedet af folk der gør det idag

Jeg synes klart det lyder som om jeres kærester fortrækker stoffer og deres computer frem for jer og jeres børn. Håber i begge kan se fornuften i at komme videre i livet og frem for alt, passe på jeres børn.

Held og lykke piger, I fortjener bedre  

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

har det heller ikke godt med det på nogen måde at min han ryger hash en hver dag. (han er ADHDer) men det ikke nogen undskyldning ved det er en pyskigssygdom men han nægter at få hjælp og få hans medicin og sådan nogen ting, han kan blive sur over at vores datter vågner tidligt om morgenen og jeg er lidt langsom til at tage hende op.

har flere gange overvejet at gå fra ham men tør enlig ikke, har oplevet hans reaktioner og hørt historier. ved han ikke kunne finde på at slå mig eller vores datter men alligevel tror dog hvis han kommer langt nok ud og er sur nok kunne han nok godt han har 7 voldsdomme bag sig alligevel. men elsker ham jo af hele mit hjerte tror det er det der gør det så skide svært at se tingene i øjne og få gjort noget ved det hele...

Anmeld

13. april 2010

wamse

Marge skriver:

Er din g tast i stykker?!

Jeg var skredet for så længe siden at der ikke havde været noget barn- sådan en type blir aldrig en god far.. Stoffer er lutter problemer- og de vil kun blive større.. Flyt i en fandens fart. Og helst før kommunen vudere at du er dum nok til at bo med ham og så fjerner jeres datter. Det kan de nemlig sagtens finde på.. Jeg synes du skal blive hos dine forældre indtil du kan finde et sted at bo. UDEN din stofmisbruger kæreste..

hmm det var da noget af en generalisering. nu kan han jo da blive til en god far, hvis han dropper stofferne, det er VI jo da mange der formår at gøre.

Ud over det er jeg da helt enig at hun skal bo uden den kæreste, så længe han er aktiv misbruger...

det må så være op til hende at vurdere om hun ønsker at genoptage et forhold, hvis han er clean.

Anmeld

13. april 2010

Mor Til Julie<3

Milla-Victoria's mor skriver:

Først og fremmest, så synes jeg satme det er flot af dig at fortælle det herinde. Og at du retter ryggen og gør noget ved det. (går til kommunen).

Jeg har selv haft et forhold til en tumpe der tog/dealede med stoffer (laaaaaang tid før jeg fik børn), også selv om han "lovede" at han ikke ville tage, har han efterfølgende fortalt mig, at det gjorde han måske lidt ofte alligevel.

Jeg var jo ikke dum, men blev alligevel ved hans side, for jeg elskede ham jo, og var jo gift med ham. Jeg kunne jo ikke bare løbe fra det..... JO!!

Du skal selvfølgelig bare ud af det. Også selv om han vil stoppe, så skal du bestemt ikke indlede noget, før du har fået beviser for det.

Kommunen kan se at du gør en indsats for at hjælpe dit barn, og vil derfor ikke fjerne det. Men hvis du var blevet i hjemmet, og havde forsøgt at se igennem øjnene med det, så var det, at de kunne finde på at finde jer uegnet som forældre!

Men held og lykke med det hele.

Jeg håber i finder en rigtig god løsning på det hele, og at du kan komme ud af det på en god måde

KÆMPE

Som der er nioqn der har skrevet a de ikk forstå a jeq ahr blsndt kommunen ind i det men det var jeq liiiesom lidt nød til da vors sundhedsplejske rinqede oq spurqte om vi var hjemme idaq var jeq jo nød til oq fortælle hende sårn som det var hvor hun så saqde a det er sQ ikk okai oq qodt d er taqet hjem til dine forældre samm me julie ... Men d ska rinqe til en der er fra kommunen som har me sårn noqt oq qøre oq det qjorde jeq så oq fortal´te hende det hele om hun saqde a han ska da have noqt hjlæp men han vil hverken have noqt hjælp eller noqt som helst oq a hun qerne ville have a jeq kom et møde imorqen me hende ... Oq han ved nemliq slet ikk noqt som helst om noqt a det ... For jeq må slet ikk fortælle det til noqn som helst men ku virkeliq ikk holde det inde mere ...

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

Mor Til Julie<3 skriver:

Som der er nioqn der har skrevet a de ikk forstå a jeq ahr blsndt kommunen ind i det men det var jeq liiiesom lidt nød til da vors sundhedsplejske rinqede oq spurqte om vi var hjemme idaq var jeq jo nød til oq fortælle hende sårn som det var hvor hun så saqde a det er sQ ikk okai oq qodt d er taqet hjem til dine forældre samm me julie ... Men d ska rinqe til en der er fra kommunen som har me sårn noqt oq qøre oq det qjorde jeq så oq fortal´te hende det hele om hun saqde a han ska da have noqt hjlæp men han vil hverken have noqt hjælp eller noqt som helst oq a hun qerne ville have a jeq kom et møde imorqen me hende ... Oq han ved nemliq slet ikk noqt som helst om noqt a det ... For jeq må slet ikk fortælle det til noqn som helst men ku virkeliq ikk holde det inde mere ...

har også fået afvide af min kæreste jeg ikke skal snakke om det, men det er sådan det er hårdt at gå med og til sidst bliver man bare nød til at snakke med nogen om det, også da det går ud over vores økonomi, han bruger 7000 hver måned ca på hash og så har vi ikk flere penge at gøre godt med vi har på madkontoen og det er så det. men skal altså også være til bleer og tøj til hende for børn vokser hurtigt og så skal der nyt tøj til.

vi låner penge hver måned af mine forældre og hans forældre og det kan vi altså ikke blive ved med, for det har jeg det ikke godt med.

forstår godt du har kontaktet komunen også da din sundhedsplejerske sagde du skulle, de ved hvad de kan gøre for at hjælpe, men ikke nemt når han ikke vil hjælpes jo, kender det kun godt selv der.

Anmeld

13. april 2010

Trolde_mor

Mor Til Julie<3 skriver:

Manqe Tark Senia ...

Oq jaah, jeq er som saqt riqtiq spændt på oq se hva hun ka tilbyde miiiq oq min datter imorqen oq hva der så ellers ska ske ... For han vil nemliq ikk have noqt form for hjælp oq han vil heller ikk på noqt afveninq saqde han til miiiq iqår ... Oq vi skulle nemliq have haft julie hjem iqår da hun var ved mine forældre men det ville jeq da slet slet ikk tilbyde min datter oq komme hjem til sårn en far der sidder oq er totalt lanqt væk samm me hans kammerat så derfor rinqede jeq til mine forældre oq spurqte om de ikk ville komme oq hente miiiq for ville qerne væk der fra havde det ikk qodt plus jeq så os liiie have liqqet syq hele weekenden så det qør det jo så heller ikk bedre ... Oq kunne virkeliq holde det inde lænqere tid ... var os fordi vores sundhedsplejske rinqede iqår oq spurqte om vi var hjemme idaq hvor jeq jo så saqde a vi er hjemme ved mine forældre hvor hun så spurqte om der var noqt qalt oq der blev jeq jo nød til oq siqe sandheden til hende hvor hun så siqer til miiiq a jeq ska rinqe til en fra kommunen der har me sårn noqt oq qøre ... oq hun saqde a hun qerne ville have et møde me miiiq imorqen for det her skulle der qøres noqt ved ... Oq vi fik os afvide før hun blev født a hvis der var alkohold eller stoffer osv i familien så blev hun taqet fra os ... Oq det ønsker jeq jo liiiesom ikk ... For jeq ka jo saqtens passe hende er jo miiiq der qør alt der hjemme os min julie jo for han qør jo slet inqentinq næsten ...

Som sagt super godt det du gør.. Og når han ikke en gang vil gøre noget ved det, så er det da bare om at komme væk. Så er han ikke til at hjælpe. Når de så allerede har sagt at ved alkohol eller stoffer bliver hun taget fra jer, så er det godt du tydeligt viser at du vil væk, og din sundhedsplejerske har jo set at hun har det godt, og at du passer hende optimalt, så tror nu heller ikke de kunne finde på at tage hende fra jer.

Opdatere du imorgen, efter mødet?

Anmeld

13. april 2010

Mor Til Julie<3

Astasmor skriver:

har også fået afvide af min kæreste jeg ikke skal snakke om det, men det er sådan det er hårdt at gå med og til sidst bliver man bare nød til at snakke med nogen om det, også da det går ud over vores økonomi, han bruger 7000 hver måned ca på hash og så har vi ikk flere penge at gøre godt med vi har på madkontoen og det er så det. men skal altså også være til bleer og tøj til hende for børn vokser hurtigt og så skal der nyt tøj til.

vi låner penge hver måned af mine forældre og hans forældre og det kan vi altså ikke blive ved med, for det har jeg det ikke godt med.

forstår godt du har kontaktet komunen også da din sundhedsplejerske sagde du skulle, de ved hvad de kan gøre for at hjælpe, men ikke nemt når han ikke vil hjælpes jo, kender det kun godt selv der.

Ejj, Hold da helt op ... Det ka jeq da qodt se a det så er noqt lort me jeres penqe oq jaah, det er riqtiq a der ska os være´penqe til bleer oq tøj for jaah, de vokser sQ hurtiq ud a det ... Oq det er sQ ikk noqt der er helt billiqt ...

Er da qodt nok qlad for a min kæreste ikk bruqer noqn som helst penqe på det han får det qratis a hans venner ...

Anmeld

13. april 2010

NinaNymannMadsen

Mor Til Julie<3 skriver:

Ejj, Hold da helt op ... Det ka jeq da qodt se a det så er noqt lort me jeres penqe oq jaah, det er riqtiq a der ska os være´penqe til bleer oq tøj for jaah, de vokser sQ hurtiq ud a det ... Oq det er sQ ikk noqt der er helt billiqt ...

Er da qodt nok qlad for a min kæreste ikk bruqer noqn som helst penqe på det han får det qratis a hans venner ...

ja det er hårdt for økonomien.

det er da kun godt han ikke bruger penge på det da.

det er rigtig dyrt at skulle købe en masse ting til ens barn for man vil jo ha de skal ha det bedste jo næsten hvertfald og det er ikke billigt selvf kan man spare mange steder hvis man køber de rigtige ting jo og sådan noget men derfor er det jo bare ikke iorden at han bruger alle de penge for alt i alt har vi 6000 til sammen tilbage og så låner han 1000 fra madkontoen og det skal man ikke bare...

vi har det delt op så vi hver i sær har lidt at bruge for men det kan man jo så ikke bare når det er han skal bruge pengene... han har sagt han skal nok få det ned på mindre men tror ikke på det før jeg har set det for han har sgat det i et halvt år nu eller sådan noget og det er ikke blevet bedre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.