Tillykke med beslutningen, jeg er overbevist om at det er det helt rigtige du gør!!!
Jeg tænkte på at du ikke bare kan 'slå op med ham'. Du behøver vel ikke at sige det har noget med stofferne at gøre. Hvis han spørger hvorfor, kan du måske slå det lidt hen, Or...det er så mange ting, og så nævne lidt af det sædvanlige man slår op for. Jeg kunne nemlig forstillig mig (med det kendskab jeg har til stofmisbrugere og deres reaktioner) at han vil reagere meget kraftigere hvis det er hans misbrug du nævner som årsag. Det er ofte et meget meget ømt punkt, som stofmisbrugere forsvarer indædt, ofte ved at vende det mod andre: Det er dig, der ser syner, dig der får ham til at tage stofferne, du overdriver, eller det er din skyld. Stofmisbrugere reagere ofte med vrede når man påpeger deres misbrug og reagere ofte udadvendt. Hvis du derimod bare er 'en dum kælling, der skrider' så tror jeg det er meget lettere for ham at håndtere, og han vil ikke gøre så meget modstand.
Jeg kender ham selvfølgelig ikke!!! og det kan være han er helt anderledes!!! Det kan kun du vurdere. Det var blot nogle generelle forhold jeg omtalte.
Held og lykke med at sige det! (og lad være med at nævne du har været på kommunen!)
Anmeld