gammel nordisk pigenavn-hva synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Pige2009

Limya skriver:

heller ikke her

Nemlig... Synes navne kan blive for specielle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

LotteGabriella

Jeg synes egentlig, at det er et sødt anderledes navn, men ville aldrig selv vælge det, så har stemt "Ja lidt"

Anmeld

4. april 2010

Lone Jakobsen

meget sødt men lidt svært at udtale rigtigt

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Baagøe skriver:

Nemlig... Synes navne kan blive for specielle...

sådan har jeg det sjovt nok også, og i starten synes ejg slet ik om det, men vi lavede sjov med det, da vi synes man kunne da ikke hedde røskva, eller predbjørn(åh jo det kan man hedde, og det samme gælder snebjørn) men nu mere vi jokede med det, nu mere synes jeg sog om det, men sætter dog grænsen for predbjørn

Anmeld

5. april 2010

Kløver

LotteGabriella skriver:

Jeg synes egentlig, at det er et sødt anderledes navn, men ville aldrig selv vælge det, så har stemt "Ja lidt"

kan godt følge dig, jeg ville nok heller ik ende op med det som fornavn, men det er også primært fordi jeg er lidt imod æøå i navnet, da det jo giver problemer internationalt, men synes det kunne være meget sødt som mellemnavn, men igen får aldrig manden med på det selvom jeg synes det er et sødt navn

Anmeld

5. april 2010

Dansker i England

Jeg kan overhovedet ikke lide navnet (sorry ), men det har måske også noget at gøre med, at da jeg var barn, kendte jeg en, som hed det, og hun var en rigtig strid pige, som jeg slet ikke kunne klare.

Anmeld

5. april 2010

Sulajma

Efter min mening er Røskva et hestenavn - jeg har islandske heste, og forbinder det alt meget med islandske heste! Sorry!

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Dansker i England skriver:

Jeg kan overhovedet ikke lide navnet (sorry ), men det har måske også noget at gøre med, at da jeg var barn, kendte jeg en, som hed det, og hun var en rigtig strid pige, som jeg slet ikke kunne klare.

jeg tror vi alle har navne, nogle flere end andre, som vi ikke kn klare fordi vi kendte nogle, eller lignende

synes da også det er ok ikke alle synes om navnet, er jo ret specielt, og flere end ejg havde troet synes det er ok

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Sulajma skriver:

Efter min mening er Røskva et hestenavn - jeg har islandske heste, og forbinder det alt meget med islandske heste! Sorry!

det er sådan jeg har det med navnet lucas synes det er et sødt navn og min mand havde det på hans liste, men må indrømme at jeg har sat det nederst da jeg netop kan huske dengang jeg red, at der var flere heste som hed lucas, inkl hesten i emil fra lønneberg

Anmeld

5. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kan rigtig godt lide navnet. Jeg er jo TÆSKE vild med vores nordiske navne-skat. Det er jo min arv og min tro.

Det eneste jeg har med navne, er at det er et jættenavn, men på den anden side, er det jo kun kendt via jætte-slægt og som så mange andre ting, så kan mann jo sige, at jætterne jo også har gode sider. - DOG IKKE ALLE... Og Røskva er jo beskrevet som barn og derfor også uskyldig. Men jeg tænker også bare alt alt for meget over sådan nogen ting

Navnet var dog også på listen over navne, da vi fik Idun. Næste gang skal lillesøster (hvis det bliver en pige) hedde FRIGG eller hvis det blir en lillebror, så skal han hedde Sindre

Men jeg syntes det er SÅ skønt, når vi bruger vores gamle nordiske navne-skat. I stedet for at køre den amerikanske stil osv. Vi har så meget guld liggende i vores egne gemmer... Som bare skla hentes frem igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.