gammel nordisk pigenavn-hva synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan du lide pigenavnet Røskva

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

37.205 visninger
60 svar
0 synes godt om
4. april 2010

Kløver

synes jo det er meget specielt, men nu mere jeg har hørt navnet nu mere synes jeg om det.

navnet er RØSKVA

manden synes bestemt ikke om det, men jeg synes bare dte er rigtig sødt og specielt, hvad synes I

det sjove er i øvrigt jeg selv normalt ikke er til specielle navne og meget til de helt almindelige gode danske navne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kan som sådan meget godt lide navnet, men jeg synes det er svært at udtale. Og egentlig også meget svært at udtale på andre sprog, så det skal man lige tage med. Men kender godt navnet, og synes det er ok

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Alexis skriver:

Kan som sådan meget godt lide navnet, men jeg synes det er svært at udtale. Og egentlig også meget svært at udtale på andre sprog, så det skal man lige tage med. Men kender godt navnet, og synes det er ok

hehe ja, jeg tænkte også mest at skulle det være, så ville jeg sætte det ind som et mellemnavn efter et mere "normalt" fornavn

Anmeld

4. april 2010

Maja84 skriver:

hehe ja, jeg tænkte også mest at skulle det være, så ville jeg sætte det ind som et mellemnavn efter et mere "normalt" fornavn

Anna Røskva ville være fint.  Slog mig lige

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Alexis skriver:

Anna Røskva ville være fint.  Slog mig lige

ik lige et navn manden synes om, skulle det blive en pige har vi snakket om caroline og malou, ved ik lige om røskva passer med nogle af de to (jeg hælder meget til malou, manden til caroline) men tvivler også jeg får manden med på det

Anmeld

4. april 2010

dorthemus

Det er lidt svært at udtale, men kan selv godt lide gamle nordiske/danske navne. Min kommende datter skal hedde Runa, som bl.a. betyder visdom

Anmeld

4. april 2010

Kløver

dorthemus skriver:

Det er lidt svært at udtale, men kan selv godt lide gamle nordiske/danske navne. Min kommende datter skal hedde Runa, som bl.a. betyder visdom

ih hvor er det da bare rigtig sødt

Anmeld

4. april 2010

dorthemus skriver:

Runa er SÅ smukt. Min gamle venindes datter hedder Alruna - det må være den norske version da hun er sammen med en nordmand og bor i Norge

Anmeld

4. april 2010

Munder

Jeg tænker Røskva og Tjalfe...... Det var vist en tegnefilm fra for længe siden

Men et rigtig sødt navn.

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Munder skriver:

Jeg tænker Røskva og Tjalfe...... Det var vist en tegnefilm fra for længe siden

Men et rigtig sødt navn.

hahaha gud ja, Valhalla, tegnefilmen om de 2 børn der kommer med thor og loke, og hvor de drager med quark til udgård

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.