gammel nordisk pigenavn-hva synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

dorthemus

Maja84 skriver:

ih hvor er det da bare rigtig sødt

Tak  jeg ved godt, at mænd kan være frygtelig staædige omkring navne...min eks syntes Runa er mega grimt. Men da jeg har valgt at få barnet selv, bestemmer jeg heldigvis selv...hehe

Tror det er en god idé med to navne, evt. med Røskva som mellemnavn...som et lille kompromis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Maja84 skriver:

ik lige et navn manden synes om, skulle det blive en pige har vi snakket om caroline og malou, ved ik lige om røskva passer med nogle af de to (jeg hælder meget til malou, manden til caroline) men tvivler også jeg får manden med på det

Så skulle det nok være Caroline. Malou Røskva bliver for "besværligt" synes jeg

Men ellers er der jo også Alvilda som er et norsk navn

Nå men nu blev det mere til navnebud.... sorry, jeg er forfærdelig god til at tænke på naven

Anmeld

4. april 2010

Munder

Maja84 skriver:

hahaha gud ja, Valhalla, tegnefilmen om de 2 børn der kommer med thor og loke, og hvor de drager med quark til udgård

Netop, det var da en god film

Til navnet

Anmeld

4. april 2010

dorthemus

Alexis skriver:

Runa er SÅ smukt. Min gamle venindes datter hedder Alruna - det må være den norske version da hun er sammen med en nordmand og bor i Norge

Tak Alruna er også smukt....en alrune er jo en rod og det symboliserer, for mig, noget stærkt! Elsker navne med symbolik

Anmeld

4. april 2010

Kløver

dorthemus skriver:

Tak  jeg ved godt, at mænd kan være frygtelig staædige omkring navne...min eks syntes Runa er mega grimt. Men da jeg har valgt at få barnet selv, bestemmer jeg heldigvis selv...hehe

Tror det er en god idé med to navne, evt. med Røskva som mellemnavn...som et lille kompromis

ja hvis jeg endda kan få ham til det kompromis hehe

jeg synes da det er dejligt du fik din vilje, Runa er da et mega sødt navn, er helt vild med, ja kan jo godt høre det med de specielle navne der har jeg haft et standpunkt til jeg nok tog et nyt, meen tror nog stadig jeg har en gænse gg, nogle ville kalde deres datter rododendronbusk, og synes jeg da er synd

men synes der er så mange flotte navne

Anmeld

4. april 2010

dorthemus

Maja84 skriver:

ja hvis jeg endda kan få ham til det kompromis hehe

jeg synes da det er dejligt du fik din vilje, Runa er da et mega sødt navn, er helt vild med, ja kan jo godt høre det med de specielle navne der har jeg haft et standpunkt til jeg nok tog et nyt, meen tror nog stadig jeg har en gænse gg, nogle ville kalde deres datter rododendronbusk, og synes jeg da er synd

men synes der er så mange flotte navne

he he ja det er nok lige i overkanten  Held og lykke med navnejagten...når du/I har fundet det rigtige så ved I det...sådan noget kan man bare mærke.

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Alexis skriver:

Så skulle det nok være Caroline. Malou Røskva bliver for "besværligt" synes jeg

Men ellers er der jo også Alvilda som er et norsk navn

Nå men nu blev det mere til navnebud.... sorry, jeg er forfærdelig god til at tænke på naven

hehe det er helt ok, synes vi har mange meget almindelige navne på listen, og manden valgte mange fra min årgang bla line og camilla, og er navne man jo ikke gider man kender jo altid en masse som hedder det gg

alruna er jeg også vild med, alvilda er også sødt men måske ik noget jeg selv ville vælge

men ja når man bliver baby interesseret, lægger man pludselig enormt meget mærke til navne

Anmeld

4. april 2010

Kløver

dorthemus skriver:

he he ja det er nok lige i overkanten  Held og lykke med navnejagten...når du/I har fundet det rigtige så ved I det...sådan noget kan man bare mærke.

ja det tror jeg også, så må vi håbe vi kan blive enige til den tid

Anmeld

4. april 2010

Pige2009

Jeg synes slet ikke om navnet

K.h. Linda

Anmeld

4. april 2010

Unalisa

Baagøe skriver:

Jeg synes slet ikke om navnet

K.h. Linda

heller ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.