Maja84 skriver:
uh jeg hører gerne hvis du har gode drengenavne også, og da også gerne pigenavne, desværre er min mand meget for de meget almindelige navne, og kan ikke nævne meget uden jeg bliver skudt i sænk, hans favoritter er mikkel og caroline, hvor caroline for mig er meget langt, men synes jo også det måske er for en kende for meget massebetegnelsesnavne til mig 
så ejg hører gerne hvis du eller andre kan nogle gode nordiske navne 
il den lidt specielle gruppe, når det gælder navne, og de fleste har et færøskt twist, men her er flere (kan ikke huske hvilke jeg har nævnt, såå):
Pigenavne: Ronja, Rannva, Ragna, Rúna, Brim (kan ikke huske det eksakte danske ord, men det er store bølger bryder mod fjorden), Alda (betyder bølge), Flykra (Snefnug), Femja, Freya, Freja, Bjørg, Ásbjørg (Asbjørg eller Åsbjørg på dansk, ville jeg tro), Armgar d, Ásgerd, Lív (betyder Liv), Ásdís (Asdis eller Åsdis på DK?), Bylgja (betyder også bølge), Bjørk - Bjørt - Bjarta (alle disse tre navne kommer fra det 3. navn Bjarta, der betyder klart, altså, noget der skinner helt klart), Beinta , Bára, Barba, Eir, Elin, Eik (betyder eg, egetræ), Edla, Eyvør, Eivør, Eira, Eina, Elinborg, Estrid, Frida (sådan staves navnet Fria på dansk, betyder smukke), Gudrun, Gurun, Hei ða= Heida, Herdis, Halldis, Hervør, Hertha, Herta, Hjørdis, Idun, Inga, Ingvør, Ingerd, Ingibjørg (det samme som Ingeborg), Iris, Jóhanna (johanne), Jóna (Jona), Jórun/n (Jorun/n), Krista, Kristianna, Malan, Marjun, Ragnhild, Ragnvør, Ragnbjørg, Rudi, Signhild, Signy, Randi, Sigvør, Svanhild, Tóra (Tora), Tordis, Unnur, Unn, Vanja, Følv (Eventyrfigur, utrolig smuk),
Uff, lige nu kan jeg ikke komme i tanker om flere pigenavne
drengenavne kommer senere 
http://www.lindse.dk/wp-content/gulerod-thumb.jpg