hjemmefødsel vs hospitalsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Trolde_mor

ct skriver:

Nej, det er også bare mig, der går helt amok med læsning omkring det nu haha.

Det er altid godt at være beredt

Hehe.. lige mine ord

Men ja, syntes bare jeg har læst så meget, så at holde hoved og hale i det der sker hvis man går i fødsel der og der - læser jeg op på igen om nogle måneder hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Hehe.. lige mine ord

Men ja, syntes bare jeg har læst så meget, så at holde hoved og hale i det der sker hvis man går i fødsel der og der - læser jeg op på igen om nogle måneder hehe

Ja, der er jo også lidt tid at løbe på endnu

MEN tiden flyver jo bare afsted, så inden vi får set os om, er vi gået i fødsel - Eller sådan vælger jeg at se på det heh

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

ct skriver:

Ja, der er jo også lidt tid at løbe på endnu

MEN tiden flyver jo bare afsted, så inden vi får set os om, er vi gået i fødsel - Eller sådan vælger jeg at se på det heh

Det er jo det, må sige at jeg syntes tiden er gået ekstrem strækt, de sidste par mdr.

Så ja, pludselig er vi i fødsel, og ligger der og tænker - hvor blev tiden dog af? hehe.. måske nærmere.. kom nu ud lille skat

Føler ik der er et helt halvt år for mit vedkommende... nærmere 3-4 mdr. hehe

Anmeld

5. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maja84 skriver:

hej igen

jamen det lyder jo bare helt super, bliver mere og mere hooked på det bare er det jeg SKAL,  har nu mere en følelse af reel glæde til der kommer de to streger, og hele forløbet, er slet ikke så nærvøs mere, sor mange af de ting jeg frygtede ville bare være løst med en hjemmefødsel, og ja skulle der gå noget galt er det jo ikke værre end man kan reddes af en ambulance i værste tilfælde.

nu sidder jeg da også og tænker og overvejer om jeg også skal have en håndklæde varmer  til den tid

jeg kommer fra fredericia (jylland, 7000)

Besteeeemt.

Jeg ser det heller ikke som forfærdeligt, hvis man skulle blive overflyttet. Du har JM med i ambulancen og hun sørger for at hele korpset af dem der bør være til stede er der når du når frem. Du skal ikke være på sygehuset, hvor hun måske ikke har tid til dig hele tiden osv.

Så fuldstændig enig. Glæder mig til at høre, hvordan det skrider frem det hele

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Senia skriver:

Det er jo det. Man kan sige - her ved mig er der kun 2 jm tilknyttet, så hvis der er for mange der skal føde omkring min termin, kan det jo ikke lade sig gøre - så hellere lidt for hurtig ude og så med chance for at fortryde

Så lidt - vil gerne hjælpe

ja det kan du helt sikkert have ret i, så tror da også det bliver noget af det første jeg får snakket om når tid er

Anmeld

5. april 2010

Kløver

Zafir skriver:

Besteeeemt.

Jeg ser det heller ikke som forfærdeligt, hvis man skulle blive overflyttet. Du har JM med i ambulancen og hun sørger for at hele korpset af dem der bør være til stede er der når du når frem. Du skal ikke være på sygehuset, hvor hun måske ikke har tid til dig hele tiden osv.

Så fuldstændig enig. Glæder mig til at høre, hvordan det skrider frem det hele

tak da, håber da også jeg må høre hvordan det er gået med dig når det er, tror da man kan have meget glæde af en hjemmefødsel, hvis man føler det er det rigtige, selvom jeg godt kan forstå nogle føler sygehuset er det rigtige, skal jo heller ik kunne sige, at jeg ender med at ombestemme mig, men så skulle det være fordi de virkelig fraråder det pga mine hofter/bækken

Anmeld

5. april 2010

Michael healer

Hej

Vi bor på Langeland, og det var JM der kom med Idéen om hjemmefødsel ved den sidste graviditet, og de andre er født på hospitalet, men efter nogle overvejelser valgte vi hjemmefødselen

Det trak ud da vores pige lå skævt, men til sidst spurgte de ( jordmoder og jordemoderstuderende) om de skulle prikke hul, og da de havde gjort det, var pigen ude på 8 minutter.

Her har de en hjemmefødsels ordning i Svendborg, som vi jo også høre under, og de skiftes så til at have vagt, og kan ringe til backupvagt hvis der skulle være brug for dette, så her er gode muligheder for hjemmefødsler.

mvh Michael

Anmeld

5. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

ja det kan du helt sikkert have ret i, så tror da også det bliver noget af det første jeg får snakket om når tid er

Syntes jeg er en god idé, så får du også hurtigt snakket med de jordmødre der skal være med til din fødsel, og måske får lidt ro omkring det.

Her om fjorten dage, får jeg nummer to på besøg, og så har jeg allerede mødt dem begge, når jeg er 17+... Giver en tryghed syntes jeg

Anmeld

5. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Det er jo det, må sige at jeg syntes tiden er gået ekstrem strækt, de sidste par mdr.

Så ja, pludselig er vi i fødsel, og ligger der og tænker - hvor blev tiden dog af? hehe.. måske nærmere.. kom nu ud lille skat

Føler ik der er et helt halvt år for mit vedkommende... nærmere 3-4 mdr. hehe

Hehe, jeg tror nu også nærmere, det er den sidste

Men nej, tiden skal nok komme til at gå stærkt. 

Det er lidt utroligt, synes jeg; Nu er vi gravide, det er de sidste ni måneder af vores liv, hvor vi kun har os selv at tænke på. - Nøj, hvor burde man bare nyde det, men nej! Man tæller nærmest timer ned til terminen

Anmeld

5. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maja84 skriver:

tak da, håber da også jeg må høre hvordan det er gået med dig når det er, tror da man kan have meget glæde af en hjemmefødsel, hvis man føler det er det rigtige, selvom jeg godt kan forstå nogle føler sygehuset er det rigtige, skal jo heller ik kunne sige, at jeg ender med at ombestemme mig, men så skulle det være fordi de virkelig fraråder det pga mine hofter/bækken

Altså naturligvis, så kommer jeg til at brabbe op om vores næste hjemmefødsel

Jeg ved ikke om du har fået lejlighed til at læse Iduns fødsel, der er link til den fra min profil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.