hjemmefødsel vs hospitalsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2010

Kløver

Senia skriver:

Dejligt jeg kan hjælpe

Jamen vi vil gerne i karbad - skulle lindre fantastisk Så der er bestilt kar vi får 14 dage før termin, nedenunder skal der ligges en presenning og så ellers håndklæder på, til at tage vandet.

Vi skal ikke bruge sengen sagde hun, men have en gæsteseng, hvor der skal plasticpose på, det samme på noget af sofaen, så jeg kan sidde ned.

Erhm.. kan ik lige komme i tanke om mere - jo masser af gamle håndklæder

Men sprøg bare løs

ih hvor lyder det altså spændende, er endnu mere hoockeed på hjemmefødsel, og også det med kar, ja har også hørt det skulle lindre men vidste jo ikke man godt måtte føde i kar i dk, så er jo bare super

men lyder da også til man skal forberede lidt, tænker også man skal have det hele opstillet samme sted

feks kar og en ekstra/gæsteseng i stuen, tænker lidt om en oppustelig god høj luftmadras kan bruges, istedet for en gæsteseng :-)

hvor bliver det superspænde, hvor har du termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

Corn

Jeg har født mine to første på sygehuset og har ingen dårlig erfaring med det.....

Men har dog alligevel fået manden med på ideen om at jeg denne gang skal føde hjemme...

I starten var han meget imod, men lige pludselig var der bare flere og flere ting der gjorde, at det er det nemmeste for os.

Jo der bliver noget rengøring som vi de andre gange kunne køre fra, men hellere lidt ekstra vasketøj, end at føde i bilen på vej til sygehuset... Eller uforberedt hjemmefødsel med to unger hængende om benet...

Vores største overvejelser lige nu, er faktisk om vi skal lade den store på 5 år være med ved fødslen, det vil han nemlig rigtig gerne...

Anmeld

2. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

ih hvor lyder det altså spændende, er endnu mere hoockeed på hjemmefødsel, og også det med kar, ja har også hørt det skulle lindre men vidste jo ikke man godt måtte føde i kar i dk, så er jo bare super

men lyder da også til man skal forberede lidt, tænker også man skal have det hele opstillet samme sted

feks kar og en ekstra/gæsteseng i stuen, tænker lidt om en oppustelig god høj luftmadras kan bruges, istedet for en gæsteseng :-)

hvor bliver det superspænde, hvor har du termin

Smiler.. kan jeg godt forstå, jeg tror også bare det bliver fantastisk. Selvfølgelig kan jeg ende med at vi tager stille og roligt til sygehuset, men så følger jordmoder jo med, og er ved mig, og det samme er kæresten

Ja, tror også det er nemmest, voresstørste rum i huset er heldigvis vores stue, hvor der er lyst, og godt med gulvplads.

Vi har også snakket om luftmadras kan bruges. Men er kommet til at tænke på at den jo med tiden taber luft, og et blødt underlag under fødsel, er nok ikke så godt? Tror man ligger forkert og det så gør mere ondt?

Monster spændende! Har termin d. 29 sep. Men har fået besked af kæresten at jeg skal krydse ben indtil d. 10 okt. - 10.10.2010 Men det er jo heller ikke ham der skal gå der højgravid Men kunne nu være sjovt hvis man fødte den dag

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Senia skriver:

Smiler.. kan jeg godt forstå, jeg tror også bare det bliver fantastisk. Selvfølgelig kan jeg ende med at vi tager stille og roligt til sygehuset, men så følger jordmoder jo med, og er ved mig, og det samme er kæresten

Ja, tror også det er nemmest, voresstørste rum i huset er heldigvis vores stue, hvor der er lyst, og godt med gulvplads.

Vi har også snakket om luftmadras kan bruges. Men er kommet til at tænke på at den jo med tiden taber luft, og et blødt underlag under fødsel, er nok ikke så godt? Tror man ligger forkert og det så gør mere ondt?

Monster spændende! Har termin d. 29 sep. Men har fået besked af kæresten at jeg skal krydse ben indtil d. 10 okt. - 10.10.2010 Men det er jo heller ikke ham der skal gå der højgravid Men kunne nu være sjovt hvis man fødte den dag

haha ja 10/10-10 kunne da vøre spændende, men ja barnet kommer jo når det kommer 

ja synes ihvertfald det lyder spændende, og vi har da en enkeltmandsseng stående på gæsteværelset, som jeg tænkte man da kunne slæbe ned, når tiden nærmede sig

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

haha ja 10/10-10 kunne da vøre spændende, men ja barnet kommer jo når det kommer 

ja synes ihvertfald det lyder spændende, og vi har da en enkeltmandsseng stående på gæsteværelset, som jeg tænkte man da kunne slæbe ned, når tiden nærmede sig

Det er jo det, og mon ikke vi begge er ved at dø af utålmodighed når vi når den tid hehe..

Det kunne man jo sagtens ja Så er der kun lige at leje et badekar - hvi i vil bruge det, og så lidt gaffa, håndklæder og plasticposer

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

Det er jo det, og mon ikke vi begge er ved at dø af utålmodighed når vi når den tid hehe..

Det kunne man jo sagtens ja Så er der kun lige at leje et badekar - hvi i vil bruge det, og så lidt gaffa, håndklæder og plasticposer

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Koster det ikke meget at få sådan en hjemmefødsel? Jeg er helt uvidende omkring det, men det lyder rigtig fint, synes jeg

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Koster i princippet ikke noget. Men skal du føde i badekar, koster det lige at leje.

Ellers skal du bare have plastic til sofa (så du kan sidde ned), gaffa til at holde det fast, en presenning (staves?) - til under badekaret, en seng og gamle håndklæder

Så ved os, 400 for leje af badekar, og en madras - så omkring 600 kunne jeg forestille mig

Syntes ikke det er galt, så slipper vi for at skulle hele vejen fra Slagelse til Holbæk

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Senia skriver:

Koster i princippet ikke noget. Men skal du føde i badekar, koster det lige at leje.

Ellers skal du bare have plastic til sofa (så du kan sidde ned), gaffa til at holde det fast, en presenning (staves?) - til under badekaret, en seng og gamle håndklæder

Så ved os, 400 for leje af badekar, og en madras - så omkring 600 kunne jeg forestille mig

Syntes ikke det er galt, så slipper vi for at skulle hele vejen fra Slagelse til Holbæk

jeg synes heller ik det lyder så galt, og er fornuftigt med presenning, ikke at jeg regner med der springer hul på bassinet, men de kan jo nok svulpe lidt eller når man hoppe op i i karret, haha godt i har persienner i stuen, ellers kunne det nok være naboerne ville spærre øjnene op

synes da også det lyder som en alletiders mulighed, jeg er dog stadig i tvivl om man må direkte føde i vandet i bassinet, eller hvordan, ved jo nogle føder i vandet og finder det meget lindrende, men har jo hørt man skal po af vandet mens tid er(gætter på det er det sengen skal bruges til) eller kan man godt bare blive i karret til barnet er kommet til verden ?

var det noget med i venter jer en lille pige ?

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Nej, det er jo ikke helt så galt igen, kan man sige  

Det skal jeg da lige ha' snakket med min jm om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.