hjemmefødsel vs hospitalsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er KÆMPESTOR fortaler, fan og ven med hjemmefødsler Idun er født hjemme og vi skal føde hjemme næste gang også. For mig er det virkelig det mest trygge, dejlige og hyggelige man kan forestille sig.

For mig, er en fødsel noget du skal være tryg ved. HVis du er en som jeg, der er tryggest, hvis du føler at du har styr på tingene og at du er i dit eget hjem, så skal du føde hjemme. Jeg ahr ikke brug for smertestillende, når bare jeg har min tryghed

I øvrigt, er det mega fedt at have JM lige ved hånden hele tiden og hun er DIN og ikke skal nogen steder Og jeg føler mig rigtig tryg ved at hun tager beslutnignerne og siger til, hvis tingene ikke går som de lige skal. Så kører vi naturligvis på sygehuset

Så FOR FOR FOR

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

jeg synes heller ik det lyder så galt, og er fornuftigt med presenning, ikke at jeg regner med der springer hul på bassinet, men de kan jo nok svulpe lidt eller når man hoppe op i i karret, haha godt i har persienner i stuen, ellers kunne det nok være naboerne ville spærre øjnene op

synes da også det lyder som en alletiders mulighed, jeg er dog stadig i tvivl om man må direkte føde i vandet i bassinet, eller hvordan, ved jo nogle føder i vandet og finder det meget lindrende, men har jo hørt man skal po af vandet mens tid er(gætter på det er det sengen skal bruges til) eller kan man godt bare blive i karret til barnet er kommet til verden ?

var det noget med i venter jer en lille pige ?

Ja, vi har persienner, men det er de der aflange nogle, så der bliver nok hængt noget mere op, da vi bor i rækkehus med genboer der kan se lige ind.. griner...

Du kan sagtens føde i vandet, det er der mange der gør, og så selv tager imod barnet.

Madrassen og sofaen er bare for en sikkerheds skyld - i tilfælde af man ikke kan holde ud at være i vandet mere

Vi ved endnu ikke hvad det bliver, men skal snart til kønsscanning

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Zafir skriver:

Jeg er KÆMPESTOR fortaler, fan og ven med hjemmefødsler Idun er født hjemme og vi skal føde hjemme næste gang også. For mig er det virkelig det mest trygge, dejlige og hyggelige man kan forestille sig.

For mig, er en fødsel noget du skal være tryg ved. HVis du er en som jeg, der er tryggest, hvis du føler at du har styr på tingene og at du er i dit eget hjem, så skal du føde hjemme. Jeg ahr ikke brug for smertestillende, når bare jeg har min tryghed

I øvrigt, er det mega fedt at have JM lige ved hånden hele tiden og hun er DIN og ikke skal nogen steder Og jeg føler mig rigtig tryg ved at hun tager beslutnignerne og siger til, hvis tingene ikke går som de lige skal. Så kører vi naturligvis på sygehuset

Så FOR FOR FOR

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

ct skriver:

Nej, det er jo ikke helt så galt igen, kan man sige  

Det skal jeg da lige ha' snakket med min jm om

Syntes næsten også du skal prøve at ringe og snakke med de jordmødre der er tilknyttet ordningen.

Der er nemlig læger og jordmødre, som ikke er så begejstrede for det, siger min jm - og det er de godt trætte af.

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Zafir skriver:

Så FOR FOR FOR

ih tusind tak, alt taler jo for hjemmefødsel, og manden lyder ok på ideen, jeg er jo kronisk smertepatient, og derfor vant til at tackle smerter(kan dog ikke sammenlignes med smerter fra fødsel) det jeg vil frem til er, at ved stress og ukontrollerbare situationer får ejg jeg flere smerter, da jeg har sværere ved det, det er videnskabeligt bevist at folk der gennem test hvor de blev påført smerte, feks stød, kunne holde ud længere hvis de havde en afbryderknap end dem der ikke havde. kom vist ud i en hel masse her, men tror da helt klart at hvis man så er hjemme i trykke rolige rammer, men kendt jordemoder, vil det nok gå langt bedre end stress på hospital, frem til hospital osv osv, allerede nu har jeg gået og frygtet, at vi kørte ½ time frem til sygehuset for så at blive sendt hjem igen, og gå og bekymre mig om derhjemme hvornår man må tage afsted osv, har allerede mere ro omkring hjemmefødsel, efter jeg har hørt andres erfaringer osv. undskyld hvis det blev lidt langt og rodet

jeg håber det til den tid kan lade sig gøre med at få en hjemmefødsel

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Ja, vi har persienner, men det er de der aflange nogle, så der bliver nok hængt noget mere op, da vi bor i rækkehus med genboer der kan se lige ind.. griner...

Du kan sagtens føde i vandet, det er der mange der gør, og så selv tager imod barnet.

Madrassen og sofaen er bare for en sikkerheds skyld - i tilfælde af man ikke kan holde ud at være i vandet mere

Vi ved endnu ikke hvad det bliver, men skal snart til kønsscanning

ih hvor det lyder spændende, med kønsscanning, selv vil jeg ikke vide det, når det er, håber jo inderligt det er nu det er nu, men synes det er fedt man har valget og muligheden for det, for dem som gerne vil det.

dejligt man kan føde i vandet, hvis man ønsker det, er jo bare super

det med jordmødrene, tager jeg med dem, når vi kommer så langt, håber da man kan finde ud af noget, når man nu synes det netop lyder som det rigtige, har helt klart lettet, og givet en del ro på, omkring nærvøsitet for graviditet og fødsel, man kan jo snakke med dem om muligheden, ved første JM samtale eller når vandre journalen bliver oprettet

Anmeld

4. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maja84 skriver:

ih tusind tak, alt taler jo for hjemmefødsel, og manden lyder ok på ideen, jeg er jo kronisk smertepatient, og derfor vant til at tackle smerter(kan dog ikke sammenlignes med smerter fra fødsel) det jeg vil frem til er, at ved stress og ukontrollerbare situationer får ejg jeg flere smerter, da jeg har sværere ved det, det er videnskabeligt bevist at folk der gennem test hvor de blev påført smerte, feks stød, kunne holde ud længere hvis de havde en afbryderknap end dem der ikke havde. kom vist ud i en hel masse her, men tror da helt klart at hvis man så er hjemme i trykke rolige rammer, men kendt jordemoder, vil det nok gå langt bedre end stress på hospital, frem til hospital osv osv, allerede nu har jeg gået og frygtet, at vi kørte ½ time frem til sygehuset for så at blive sendt hjem igen, og gå og bekymre mig om derhjemme hvornår man må tage afsted osv, har allerede mere ro omkring hjemmefødsel, efter jeg har hørt andres erfaringer osv. undskyld hvis det blev lidt langt og rodet

jeg håber det til den tid kan lade sig gøre med at få en hjemmefødsel

HAHA hvor sjovt. eller sjovt ved jeg ikke, om det er. Men du har alle de samme tanker som jeg havde. Jeg er også kronisk smertepatient (dog på mirakuløs vis ikke mere, men har været det i 20 år)... Så jeg kender også det med smerte. Det vigtigste er bare ikke at blive bange Det er LANGT værre at have blindtarmsbetændelse fx...

Og det med at slippe for at køre ½ time i bil med veer. NIX siger jeg bare... Helt sikkert JM der ikke har veer, der skal køre da

Og jeg vil så sige, at hvis jeg er fan af hjemmefødsel, så er min mand ENDNU mere Han bliver nærmest sådan naivt-mandigt-overrasket, når han hører om folk der ikke vil føde hjemme. Hvorfor det???... Er de syge???... hehe. Men han var SÅ lykkelig for at være en del af det. Være tæt på, være der uden at det blev kunstigt eller hospitalsagtigt.

Vi havde så min surrogatsøster som håndklædevarmer, cola henter og fotograf

Denne gang, skal min veninde være der til at tage sig af Idun, så hun kan gå til og fra og en anden venidne være her for at være håndklædevarmer (iøvrigt vil hun læse til JM, så hun glæder sig HELT vildt )

Men altså GO GO GO for it!!!

hvor bor du henne i landet?

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Syntes næsten også du skal prøve at ringe og snakke med de jordmødre der er tilknyttet ordningen.

Der er nemlig læger og jordmødre, som ikke er så begejstrede for det, siger min jm - og det er de godt trætte af.

Det er på OUH - ved ikke, hvor du er fra?? Har du hørt noget om, hvordan de har det med det der?  

Det lyder bare super spændende, og umiddelbart lige som noget for mig

Anmeld

4. april 2010

Kløver

Zafir skriver:

HAHA hvor sjovt. eller sjovt ved jeg ikke, om det er. Men du har alle de samme tanker som jeg havde. Jeg er også kronisk smertepatient (dog på mirakuløs vis ikke mere, men har været det i 20 år)... Så jeg kender også det med smerte. Det vigtigste er bare ikke at blive bange Det er LANGT værre at have blindtarmsbetændelse fx...

Og det med at slippe for at køre ½ time i bil med veer. NIX siger jeg bare... Helt sikkert JM der ikke har veer, der skal køre da

Og jeg vil så sige, at hvis jeg er fan af hjemmefødsel, så er min mand ENDNU mere Han bliver nærmest sådan naivt-mandigt-overrasket, når han hører om folk der ikke vil føde hjemme. Hvorfor det???... Er de syge???... hehe. Men han var SÅ lykkelig for at være en del af det. Være tæt på, være der uden at det blev kunstigt eller hospitalsagtigt.

Vi havde så min surrogatsøster som håndklædevarmer, cola henter og fotograf

Denne gang, skal min veninde være der til at tage sig af Idun, så hun kan gå til og fra og en anden venidne være her for at være håndklædevarmer (iøvrigt vil hun læse til JM, så hun glæder sig HELT vildt )

Men altså GO GO GO for it!!!

hvor bor du henne i landet?

hej igen

jamen det lyder jo bare helt super, bliver mere og mere hooked på det bare er det jeg SKAL,  har nu mere en følelse af reel glæde til der kommer de to streger, og hele forløbet, er slet ikke så nærvøs mere, sor mange af de ting jeg frygtede ville bare være løst med en hjemmefødsel, og ja skulle der gå noget galt er det jo ikke værre end man kan reddes af en ambulance i værste tilfælde.

nu sidder jeg da også og tænker og overvejer om jeg også skal have en håndklæde varmer  til den tid

jeg kommer fra fredericia (jylland, 7000)

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Det er på OUH - ved ikke, hvor du er fra?? Har du hørt noget om, hvordan de har det med det der?  

Det lyder bare super spændende, og umiddelbart lige som noget for mig

Jeg bor i slagelse, hvor der skulle være en super HF-ordning.. Prøvede lige at søge omkring fyn...

Har kun lige kunne finde det her:

http://www.ouh.dk/wm229814

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20061122193235X5547

Jeg glæder mig også og føler virkelig det er det rigtige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.