Maja84 skriver:
ih tusind tak, alt taler jo for hjemmefødsel, og manden lyder ok på ideen, jeg er jo kronisk smertepatient, og derfor vant til at tackle smerter(kan dog ikke sammenlignes med smerter fra fødsel) det jeg vil frem til er, at ved stress og ukontrollerbare situationer får ejg jeg flere smerter, da jeg har sværere ved det, det er videnskabeligt bevist at folk der gennem test hvor de blev påført smerte, feks stød, kunne holde ud længere hvis de havde en afbryderknap end dem der ikke havde. kom vist ud i en hel masse her, men tror da helt klart at hvis man så er hjemme i trykke rolige rammer, men kendt jordemoder, vil det nok gå langt bedre end stress på hospital, frem til hospital osv osv, allerede nu har jeg gået og frygtet, at vi kørte ½ time frem til sygehuset for så at blive sendt hjem igen, og gå og bekymre mig om derhjemme hvornår man må tage afsted osv, har allerede mere ro omkring hjemmefødsel, efter jeg har hørt andres erfaringer osv. undskyld hvis det blev lidt langt og rodet 
jeg håber det til den tid kan lade sig gøre med at få en hjemmefødsel 

HAHA hvor sjovt. eller sjovt ved jeg ikke, om det er. Men du har alle de samme tanker som jeg havde. Jeg er også kronisk smertepatient (dog på mirakuløs vis ikke mere, men har været det i 20 år)... Så jeg kender også det med smerte. Det vigtigste er bare ikke at blive bange
Det er LANGT værre at have blindtarmsbetændelse fx... 
Og det med at slippe for at køre ½ time i bil med veer. NIX siger jeg bare... Helt sikkert JM der ikke har veer, der skal køre da 
Og jeg vil så sige, at hvis jeg er fan af hjemmefødsel, så er min mand ENDNU mere
Han bliver nærmest sådan naivt-mandigt-overrasket, når han hører om folk der ikke vil føde hjemme. Hvorfor det???... Er de syge???... hehe. Men han var SÅ lykkelig for at være en del af det. Være tæt på, være der uden at det blev kunstigt eller hospitalsagtigt. 
Vi havde så min surrogatsøster som håndklædevarmer, cola henter og fotograf 
Denne gang, skal min veninde være der til at tage sig af Idun, så hun kan gå til og fra og en anden venidne være her for at være håndklædevarmer
(iøvrigt vil hun læse til JM, så hun glæder sig HELT vildt
)
Men altså GO GO GO for it!!! 
hvor bor du henne i landet?