hjemmefødsel vs hospitalsfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

ih hvor det lyder spændende, med kønsscanning, selv vil jeg ikke vide det, når det er, håber jo inderligt det er nu det er nu, men synes det er fedt man har valget og muligheden for det, for dem som gerne vil det.

dejligt man kan føde i vandet, hvis man ønsker det, er jo bare super

det med jordmødrene, tager jeg med dem, når vi kommer så langt, håber da man kan finde ud af noget, når man nu synes det netop lyder som det rigtige, har helt klart lettet, og givet en del ro på, omkring nærvøsitet for graviditet og fødsel, man kan jo snakke med dem om muligheden, ved første JM samtale eller når vandre journalen bliver oprettet

Ja, det er fantastisk at muligheden for selv at tage imod sit lille vidunder, er der.

Jeg sagde det allerede til 1. lægebesøg - ingen succes ved min læge, men jeg fik jordmoder hjem ugen efter (de besøger oftere end hvis det er på sygehus, så vidt jeg ved) og det var super at have en der var forstående og som syntes det var en fantastisk idé at føde hjemme

Plus jm sagde også at blev jeg i tvivl, kunne jeg til hver en tid sige at jeg var mere tryg ved sygehus. Men nu er jeg sikker på at kunne føde hjemme, og sikker på at der er et badekar ledigt til os, fordi jeg var så hurtig ude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Kløver

Senia skriver:

Ja, det er fantastisk at muligheden for selv at tage imod sit lille vidunder, er der.

Jeg sagde det allerede til 1. lægebesøg - ingen succes ved min læge, men jeg fik jordmoder hjem ugen efter (de besøger oftere end hvis det er på sygehus, så vidt jeg ved) og det var super at have en der var forstående og som syntes det var en fantastisk idé at føde hjemme

Plus jm sagde også at blev jeg i tvivl, kunne jeg til hver en tid sige at jeg var mere tryg ved sygehus. Men nu er jeg sikker på at kunne føde hjemme, og sikker på at der er et badekar ledigt til os, fordi jeg var så hurtig ude

aj hvor skønt, ja så gælder det jo om jeg er lige så hurtigt ude ;-) kunne jo bare være super hvis jeg fik muligheden. dejligt at høre råd fra andre, tak

også dejligt man ved man har sygehuset i baghånden hvis man skulle fortryde

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Jeg bor i slagelse, hvor der skulle være en super HF-ordning.. Prøvede lige at søge omkring fyn...

Har kun lige kunne finde det her:

http://www.ouh.dk/wm229814

http://www.hjemmefoedsel.net/showthread.asp?id=20061122193235X5547

Jeg glæder mig også og føler virkelig det er det rigtige..

Tusind tak. Det lyder lovende. Men jeg må nok heller lige vende den med jm til næste konsultation

Jeg håber, det kan lade sig gøre for os begge

Knus

Anmeld

4. april 2010

Kløver

ct skriver:

Tusind tak. Det lyder lovende. Men jeg må nok heller lige vende den med jm til næste konsultation

Knus

ja er da spændende at vi pludselig er flere, er altid rart at høre om emnet, og lære, hen af vejen

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Knus

Er sikker på det sagtens kan lade sig gøre - det er jo dit valg. Så længe graviditeten går godt og du ikke føder mere end 2 uger før eller 3 uger efter, mener jeg det er...

Knus til dig

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

Maja84 skriver:

aj hvor skønt, ja så gælder det jo om jeg er lige så hurtigt ude ;-) kunne jo bare være super hvis jeg fik muligheden. dejligt at høre råd fra andre, tak

også dejligt man ved man har sygehuset i baghånden hvis man skulle fortryde

Det er jo det. Man kan sige - her ved mig er der kun 2 jm tilknyttet, så hvis der er for mange der skal føde omkring min termin, kan det jo ikke lade sig gøre - så hellere lidt for hurtig ude og så med chance for at fortryde

Så lidt - vil gerne hjælpe

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Er sikker på det sagtens kan lade sig gøre - det er jo dit valg. Så længe graviditeten går godt og du ikke føder mere end 2 uger før eller 3 uger efter, mener jeg det er...

Knus til dig

Jeg tror nok det er omvendt hehe.

3 uger før og to uger efter

Anmeld

4. april 2010

Trolde_mor

ct skriver:

Jeg tror nok det er omvendt hehe.

3 uger før og to uger efter

Griner.. kan ske du har ret Er ik lige gået så meget op i det, da det jo endnu ikke er relevant

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Maja84 skriver:

ja er da spændende at vi pludselig er flere, er altid rart at høre om emnet, og lære, hen af vejen

Ja, lige præcis

Man skal nok kende godt til emnet, inden man kaster sig ud i det, kunne jeg forestille mig

Anmeld

4. april 2010

CamillaT89

Senia skriver:

Griner.. kan ske du har ret Er ik lige gået så meget op i det, da det jo endnu ikke er relevant

Nej, det er også bare mig, der går helt amok med læsning omkring det nu haha.

Det er altid godt at være beredt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.