vaccination af barnet - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg lytter lige med.. Har ikke selv taget stilling endnu, men hælder mest til at han skal vaccineres, den lille..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Corn

Tjuhl skriver:

jeg tror det ikke...jeg er snart 29 (GULP!)

min mor siger jeg har et grønt hæfte med alle mine vaccinationer i, men jeg kan ikke finde det, så det hjælper ikke så meget. men jeg har 12 års vaccinationen...

Du er alt for ung til Calmette...

Majken 29 år og 3 mdr og heller ingen Calmette

Anmeld

24. marts 2010

Corn

Tjuhl skriver:

rigtig interessant debat...der er ikke ret mange der kunne finde på at vælge det fra, kan jeg se jeg håber der kommer flere bud ind....jeg er slet ikke overbevist hverken den ene eller den anden vej, men et eller andet skal vi jo vælge når den tid kommer

Følgesygdommene taget i betragtning med IKKE-vaccinerede, så tør vi ikke andet end vaccine..

Og ja, måske er der nogen der reagere på vaccine, men der er også børn der bliver hårdt ramt af følgerne ved IKKE-vaccine..

Så det er jo et stort for og imod...

Svær diskussion, men jeg lever i håbet om at nogen af de virkelig frygtelige sygdomme kunne udryddes ved vaccine, derfor det valg.

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var også MEGA MEGA i tvivl med Idun. Jeg var bange for vaccinationsskader og allergi osv...

Men jeg snakkede længe med min  læge om det og i samråd med hende, besluttede vi at køre vaccinationsforløbet, fordi hun fortalte om følgeskader på de sygdomme man vaccinerer imod. Og hvorfor man gør det.

Det var grunden til at vi valgte at vaccinere i stedet for at lade være..

Anmeld

24. marts 2010

oo

er det mon noget man kan tale med sin jordemor om? jeg synes det er problematisk at tale med folk der tjener penge på disse ting om disse ting... men jeg kan godt nok ikke lade være med at tænke, at hvis jeg kun er vaccineret for mæslinger, hvorfor hulan skulle jeg så vaccinerer mit eget barn i hoved og røv??

Anmeld

24. marts 2010

lene

begge mine er vacineret og følger programmet, syntes det er vigtigt at få gjort, da de sygdomme man vacinere i mor faktisk kan have store følger

Anmeld

24. marts 2010

Bavianis

Har selv arbejdet som handicaphjælper for en mand, der havde polio som lille - og han var fuldstndig invalideret - kunne ikke gå, skæve knogler, respirator døgnet rundt etc..

Andre følger (kan ikke huske for hvilke sygdomme) kan for børnene være sterilitet, lammelse, hjernebetændelse etc.. 

Mange af argumenterne mod vaccination, bunder i statistik - eksempelvis autisme etc. Men hvis man ser på hvor mange børn der er vaccineret i DK, så vil der jo være mange børn der statistisk er vaccineret OG får eksempelvis autisme. Jeg har dog ikke sat mig nærmere ind i det omkr autisme - men google evt "10 myter om vaccination".

Jeg selv betragter det nok lidt sådan: Vil jeg give mit barn en lav eller høj risiko for skadelige virkninger? Og som jeg ser det er risikoen absolut mindst, ved at lade barnet vaccinere. Især nu hvor nogle er begyndt at fravælge det, da risikoen for infektions-come-back dermed stiger.

Kærligst Susanne

Anmeld

24. marts 2010

Berg

Mine børn er vaccineret. Er egentlig hverken for eller imod men er dog begyndt at tænke lidt mere over det.

Jeg blev midlertidig blind da jeg fik MFR vaccinen som 12 årrig og min datter har haft et feberkrampe anfald kort efter vaccinen. Men denne slags bivirkninger ser jeg ikke som farlige og er derfor ikke grund nok til at mine børn ikke skal vaccineres.

Anmeld

27. marts 2010

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

er det mon noget man kan tale med sin jordemor om? jeg synes det er problematisk at tale med folk der tjener penge på disse ting om disse ting... men jeg kan godt nok ikke lade være med at tænke, at hvis jeg kun er vaccineret for mæslinger, hvorfor hulan skulle jeg så vaccinerer mit eget barn i hoved og røv??

Jeg lader Malucca vaccinere, men jeg har også  været meget i tvivl.

Ikke mindst pga. jeg har en snuske, som efter sin 3 mdr. vaccine blev døv. -Og Ida´s historie har også rørt mig dybt.

-Men samtidig tror jeg ikke man kan sådan kan sige, hvem og hvad de kan tåle. Ida har 2 søskende som har fået og har ingen men´. men DESVÆRRE var der noget Ida ikke kunne tåle.

Jeg tror udmiddelbart det er sundhedspl. du skal tale med, om det og ikke jm.

Knus.

Anmeld

27. marts 2010

Pige2009

Jeg er klart for, så Laura har fået sin 3 mdrs. og 5 mdrs. ind til videre.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.