vaccination af barnet - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.454 visninger
52 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

oo

Ja...det er jo noget man skal tage stilling til i forhold til et lille nyt barn, og vi er MEGET i tvivl om hvilken vej vi skal gå med vaccination. Min tante, der er biolog og arbejder med fremstillelse af vacciner og medicin, valgte for ti år siden IKKE at lade sine to drenge vaccinere fordi de oplevede et vennepar hvis datter blev hjerneskadet. Det sker jo fra tid til anden. Men hvad kan konsekvensen af ingen vaccination være? naturligvis udbrud af de forskellige sygdomme og deraf følgeskader.

hvad gjorde I og hvad er jeres holdning til vaccinationer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

bonnie81

mit barn skal vacciners for mæslinger da det er en frygtelig sygdom og det er være for barnet at få sygdommen end vaccinationen har jeg hørt

Anmeld

24. marts 2010

Maise

Tjuhl skriver:

Ja...det er jo noget man skal tage stilling til i forhold til et lille nyt barn, og vi er MEGET i tvivl om hvilken vej vi skal gå med vaccination. Min tante, der er biolog og arbejder med fremstillelse af vacciner og medicin, valgte for ti år siden IKKE at lade sine to drenge vaccinere fordi de oplevede et vennepar hvis datter blev hjerneskadet. Det sker jo fra tid til anden. Men hvad kan konsekvensen af ingen vaccination være? naturligvis udbrud af de forskellige sygdomme og deraf følgeskader.

er det MFR vacc. du tænker på eller den de starter med at få som 3 mdr. ? min pige skal have sin første vacc. i morgen og jeg har traume over det. fik selv feberkramper som barn af det, puha.

selv har jeg ikke fået MFR, også fordi min mor kender nogen hvis barn for 30 år siden blev hjerneskadet. Har hørt om noget ny forskning okring at der kunne være sammenhæng imellem vacciner og ADHD hos nogen børn, hmmm.

Det er svært at blive klog på, nå skal i mødregruppe nu, så må de berolige mig lidt. Alle deres har fået 3mdr. vacc.

Anmeld

24. marts 2010

Michael healer

Tjuhl skriver:

Hej

Vi er mod vaccine, fordi de jo er lavet er forskellige dårlige ting, samt hvorfor.

Vores læge sagde bare, ok det er i orden, så ingen problem i det her

mvh Michael

Anmeld

24. marts 2010

oo

Maise skriver:

er det MFR vacc. du tænker på eller den de starter med at få som 3 mdr. ? min pige skal have sin første vacc. i morgen og jeg har traume over det. fik selv feberkramper som barn af det, puha.

selv har jeg ikke fået MFR, også fordi min mor kender nogen hvis barn for 30 år siden blev hjerneskadet. Har hørt om noget ny forskning okring at der kunne være sammenhæng imellem vacciner og ADHD hos nogen børn, hmmm.

Det er svært at blive klog på, nå skal i mødregruppe nu, så må de berolige mig lidt. Alle deres har fået 3mdr. vacc.

jeg har ikke helt styr på vaccinationerne. jeg er selv kun vaccineret for mæslinger, for de andre fandtes ikke da jeg blev født - sagde min mor den anden aften.

Anmeld

24. marts 2010

oo

Michael healer skriver:

Hej

Vi er mod vaccine, fordi de jo er lavet er forskellige dårlige ting, samt hvorfor.

Vores læge sagde bare, ok det er i orden, så ingen problem i det her

mvh Michael

er jeres børn så slet ikke vaccineret overhovedet? det er jo lidt den vej vi overvejer (meget). har der været nogle problemer med det, i forhold til sygdom hos børnene eller andet??

Anmeld

24. marts 2010

Henri84

Her har han fået alle vacciner indtil nu, også influenza A og alm. influenza da han er i risikogruppen...
Vi siger ja fordi der er langt større sandsynlighed for at de får mén af de pågældende sygdomme end af vaccinerne. Mange af sygdommene er jo stort set udryddet i DK udelukkende pga. vaccinationsprogrammet, men hvis flere vælger ikke at vaccinere, er der også større risiko for de kommer tilbage...

Anmeld

24. marts 2010

ekzunz

Vi har valgt at de skal vaccineres. Min kæreste var ikke helt enig i starten, da han har en søn som er autist, og for maaange år siden var der snak om at MFR vaccinen kunne udløse autisme. Det er jo blevet bevist mange gange at der ikke er hold i det, og lægen der dengang lavede undersøgelsen er vist også blevet dømt for "lægelig uredelighed" eller hvad det nu hedder når det er noget medicinsk 

Så sent som i sidste uge var der igen noget i nyhederne om problemerne med at nogle vælger vaccinerne fra, og at følgerne af sygdommen kan være meget værre end vaccinen.

Men har du spurgt hende om hun også ville vælge vaccinationen fra nu? Jeg tænker at der jo hele tiden bliver forsket og udviklet på vaccinerne, så er de ikke mere sikre nu end for 10 år siden?

Anmeld

24. marts 2010

Moar'en

Viktor har fået alle vaccinerne frem til nu (han er nu 1 år) samt vaccinen for svine influenza. Viktor er jo hjertebarn og har ingen milt, så det vil tage rigtig hårdt på ham. Så her var der ingen spørgsmåltegn ved vaccinen.

Anmeld

24. marts 2010

mor-til-vanessa

min datter har fået sin vagcine for en uge siden og skal have den næste om en måned. ved ikke helt hvad jeg mener om det, har faktisk ikke tænkt så meget over det. det var mere bare sådan noget man gør/skal. det jo ikke så tit der sker noget ved det og det er jo også farligt ikke at få dem. det nok sådan jeg tænker. bare det med ikke at få en stivkrampe. der er flere der dør af stivkrampe om året fordi de netop ikke har fået den, end folk der f.eks bliver hjerneskadet pga en vagcine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.