vaccination af barnet - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Slettet

Jeg skal ærlig indrømme, at jeg ikke har sat mig ind i argumenterne for/imod vaccine. Begge mine børn har fået alle vacinationer der har været tilbudt indtil den alder de nu har og det har været 100 % problemfrit, så den sidste skal også vacineres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Ina33

Henri84 skriver:

Her har han fået alle vacciner indtil nu, også influenza A og alm. influenza da han er i risikogruppen...
Vi siger ja fordi der er langt større sandsynlighed for at de får mén af de pågældende sygdomme end af vaccinerne. Mange af sygdommene er jo stort set udryddet i DK udelukkende pga. vaccinationsprogrammet, men hvis flere vælger ikke at vaccinere, er der også større risiko for de kommer tilbage...

Jeg har den samme holdning som dig.

Mine børn har også fulgt hele vaccinationsprogrammet, og kommer også til det i fremtiden.

Dog vil jeg sige at jeg synes det er dejligt at folk stiller spørgsmåltegn, og at der er forskellige holdninger til det med vacciner.

Louise

Anmeld

24. marts 2010

Michael healer

Tjuhl skriver:

er jeres børn så slet ikke vaccineret overhovedet? det er jo lidt den vej vi overvejer (meget). har der været nogle problemer med det, i forhold til sygdom hos børnene eller andet??

Det er jo forskelligt alt efter hvilke af vores børn det drejer sig om, hvem der har fået hvad¨

Vores baby på 2 md skal ikke vaccineres

Vores pige på 4 år, har kun fået den første vaccine da hun 3 md. hun har ikke haft nogle problemer

Vores dreng på 6 år har fået de 2 første vaccine, og har heller ikke haft nogle problemer

Kan ikke huske med de 2 store drenge, men vi har valgt at de selv må bestemme om de vil have 12 års vaccinen, og det valgte den største så, den anden har ikke valgt endnu.

Anmeld

24. marts 2010

ekzunz

Tjuhl skriver:

jeg har ikke helt styr på vaccinationerne. jeg er selv kun vaccineret for mæslinger, for de andre fandtes ikke da jeg blev født - sagde min mor den anden aften.

Har du ikke fået Calmette-vaccination?? Du er måske for ung

Anmeld

24. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Selvfølgelig er det er op til folk selv om de vælger det eller ej.

Men persolingt ville jeg ikke turde "gamble" med mit barns helbred, ved at vælge vaccinationerne fra.

Især polio, mæslinger og hjernehindebetændelse vil jeg gerne have mit barn skal være foruden. Undersøgelser viser at hvis alle valgte vaccinationerne fra ville der være 10-100 flere dødsfald forårsaget af mæslinger og 50-100 flere tilfælde af hjernehindebetændelse om året. Kighoste kan også være livstruende for små børn.

Og der er ufattelig få tilfælde hvor barnet er blevet direkte skadet af vaccinationen.

Anmeld

24. marts 2010

oo

Znuzke skriver:

Har du ikke fået Calmette-vaccination?? Du er måske for ung

jeg tror det ikke...jeg er snart 29 (GULP!)

min mor siger jeg har et grønt hæfte med alle mine vaccinationer i, men jeg kan ikke finde det, så det hjælper ikke så meget. men jeg har 12 års vaccinationen...

Anmeld

24. marts 2010

Agnete

Jeg er helt klar FOR vaccination af mit barn. Min pige har fået alle vaccinationer, og har højst haft lidt feber en aften.

læs evt:

http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/ti_myter_om_vaccinationer

Anmeld

24. marts 2010

Nemesis

Jeg har vaccineret mine børn..men ikke helt efter vaccinationsprogrammet.

De får alle Di-Te-Pol som jeg ikke mener de skal undvære..vi har jo også selv stivkrampevacc..og især små børn som slår sig, river sig og andet mener jeg bør have stivkrampevacc. (Te i Di-Te-pol vacc)

MFR fik min store søn først da han var 10. Han har været på sommerlejer med 2 søskende som rent faktisk HAR fået papir på at de er skadede som følge af vaccine. (ja det er sjældent, men det er sygdommene også)

Jonas på 3 er endnu ikke vaccineret med mfr..og det varer også noget tid inden. Han blev mega syg af 1års vaccinen og vores læge sagde selv at han derfor ikke skulle have mfr´en endnu. Han får den dog senest omkring de 10 år.

Sara som faktisk skal 3. mdrs vaccineres i dag med Di-Te-ki-Pol og pneumokok ... Disse kan jeg også godt gå ind for...disse er inaktive vacciner..hvorimod MFR vaccinen er med levende vira.

Nu er det dog sådan at Sara ikke helt har taget på...så om jeg lader hende vaccinere i dag kommer an på om hun nu igen er vækst, for vi har virkelig ikke brug for 2 dage med en skidtmås som ikke vil spise når det i forvejen ikke er det hun gør allermest.

Så summasumarum er altså at ja mine børn får vaccinerne men ikke nødvendigvis efter vaccinationsprogrammet.

Sisse 

Anmeld

24. marts 2010

ekzunz

Tjuhl skriver:

jeg tror det ikke...jeg er snart 29 (GULP!)

min mor siger jeg har et grønt hæfte med alle mine vaccinationer i, men jeg kan ikke finde det, så det hjælper ikke så meget. men jeg har 12 års vaccinationen...

Calmette vaccinationerne blev indstillet engang i 80'erne.

Man fik dem i 1. klasse, og jeg husker klart og tydeligt den dag jeg fik min - man slap desværre ikke selv om man gemte sig på toilettet...

Men jeg tror så at jeg er for gammel til mfr - jeg har ihvertfald både haft mæslinger og røde hunde

Anmeld

24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

det er rigtigt at der er nogle forskellige uhensigtsmæssige ting i vacciner, men mængden af tungmetal er så lille som den mængde du kan spise i fisk på een uge...

Nikoline er vaccineret, da hun fik sin 5 mdr vaccine blev hun meget meget dårlig og fik høj høj feber. Alligevel taler jeg for vacciner. Jeg er ganske vidst utilfreds med at de er blandet sammen så man ikke kan vælge hvad man ønsker sit barn vaccineret for.

Vaccinationsprogrammerne er jo også til for at styrke samfundsøkonomien. Og det bryder jeg mig ikke rigtigt om...

Men jeg tør ikke satse på at Nikoline ikke bliver ramt af smittefare for een af sygdommene og jeg tør ikke tænke på konsekvenserne. Hun har lige fået sin 1 års vaccine uden problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.