Sie29 skriver:
Kan simpelthen ikke lade vær med at kommentere på det du netop skriver for jeg gad godt vide hvordan du ville have det hvis det var din kæreste som ikke ønskede at få det barn du glæder dig over..
Det er så nemt for dig med din lykke at pege fingre og JA prævension er begges ansvar men når en kvinde skal have en abort er det hende der skal igennem frygten for en abort og efterfølgende skammen og derfor mener jeg netop at hun har mest at sige..
Du skriver at alle har ret til 2 forældre der elsker en og ja hvor ville det dog være en perfekt verden hvis tingene var på den måde men hvad med retten til liv? den nævner du slet ikke...
Hun vælger sin graviditet fordi det er hende der bære barnet... hvis hun valgte en abort pga. hans holdning var det stadig hende der skulle igennem en kirurisk abort eller sluge et par piller..
Så mange kvinder oplever i dag at blive presset til abort og får derefter hårde psykiske problemer... Det er ikke ALLE DE ANDRE som skal leve med sorgen men kun dem selv... Disse ting er bare ikke til at forstå når man selv aldrig har oplevet andet en glæde omkring sin graviditet fra sin partner og sin familie..
Mvh Sie.
Det vil jeg da rigtig gerne svare på for jeg HAR faktisk stået i den situation at faren til barnet ikke var klar for 4-5 år siden - og det påvirkede mig lige netop på den måde at jeg på ingen måde havde lyst til at sætte et barn i vernde som ikke ville blive elsket af sin far, og selvom jeg var livræd så bestilte jeg en abort (som jeg dog aldrig nåede til da jeg aborterede spontant få dage inden den var fastsat).
Da han meldte ud at han "nok mest var til at vi ikke fik barnet" så var valget bare truffet for mig. Jeg kunne slet ikke forestille mig at gennemføre en graviditet og bringe et barn ind i verden som ikke havde SOM MINIMUM 2 forældre på hånden. Der er masser af ting mit barn sikkert vil gå glip af i sit liv, sådan er det for os alle, men en far der elsker det er i mine øjne et absolut minimum. Og JA - det er svært at skulle afslutte sin graviditet - men nu er det jo altså ikke den voksne det handler om men at give alle børn de bedst mulige vilkår fra starten eller også vente med at få dem til man har sat de bedst mulige rammer.
Så ja - jeg kan "sagtens sidde her i min lykke..." eller hvad du nu skrev - men jeg har sgu ikke siddet i lykken hele livet! Jeg har knoklet mig til den - bl.a. ved at vælge et barn fra som faren ikke ville have, og i stedet bruge kræfterne på at skabe rammerne om et liv hvor min søn nu kan komme til verden med to forældre der forguder ham og glæder sig og er KLAR til at få deres ønskebarn.
Jeg er utrolig glad for og ja - stolt - af min beslutning om ikke at få børn før jeg havde bakset mit liv i stilling og jeg har den største respekt for alle dem som gør det samme og vælger en abort selvom det er en supersvær beslutning!
Anmeld