Det er en skide svær debat, for enden er man imod "børn uden fædre" ellers også har man en positiv holdning til det....
Jeg selv blev gravid men en fyr som jeg havde kendt et års tid, og vi var da så godt som kærester, men jeg var ikke klar til fast forhold så jeg valgte at stoppe mens legen var go... 6 uger senere finder jeg så ud af at jeg er gravid, og vælger med det samme at jeg skal have barnet uanset om han vil være en del af det eller ej... Lige da jeg fortæller ham hvordan og hvorledes vil han gerne have barnet, hvis vi bliver kærester. Hvilket jeg takker pænt nej tak til, jeg vil ikke være sammen med en bare fordi vi skal have barn sammen, der skal også være kærlighed i det.... Han stillede sig derfor med det samme på bagben, og vi har ikke set skyggen af ham siden. Han valgte at han intet ville have med barnet at gøre, hvilket jeg accepterede....
Min søn mangler ingenting, han har i dag stadig ikke kontakt til hans biologiske far, men så har han tilgengæld min kæreste, som er den bedste far som han overhovedet kunne tænke sig....
Det eneste "komtakt" vi har til den biologiske far er at han betaler børnepenge engang i mdr. Det vil nogen også mene er noget jeg pådutter ham trods han ikke vil, men jeg undersøgte da jeg blev gravid om han på en eller anden måde kunne undgå at betale de penge, hvilket kun kan lade sig gøre hvis jeg havde skrevet faren som ukendt, hvilket jeg aldrig ville gøre. Min søn har ret til at vide besked når han bliver gammel nok til det, så ville aldrig lyve om hans biologiske far....
Anmeld