surprisebaby skriver:
Jeg er gravid i 32. uge, og åh, jeg er simpelthen så træt af at få at vide, hvor svært det må være for faren, at jeg har valgt at få barnet.
Min ex og jeg havde kun kendt hinanden ganske kort tid, da jeg blev gravid. Vi ville have barnet, men da jeg var i 11. uge gik jeg fra ham, og han ønskede så, at jeg fik en abort, hvilket jeg ikke ville.
Siden har han svinget mange gange mellem sine ønsker i forhold til barnet. Den ene dag ønsker han ingen kontakt og vil gerne have, at jeg skriver "far ukendt" og den næste dag ønsker han, at barnet skal bo fast hos ham.
Det jeg er træt af er, at mange mennesker synes, at det er så synd for ham, at jeg ikke fik en abort... til det kan jeg kun sige, at mandens valg i forhold til at få børn jo er om han bruger beskyttelse eller ej. Det kan da ikke blive sådan, at en kvinde skal tvinges til abort. Jeg er slet ikke uforstående overfor, at det er svære vilkår at blive far under, men er bare så død træt af hele tiden, at skulle forsvare, hvorfor jeg ikke fik en abort.
Det er altid rigtig nemt for folk at dømme når de ikke selv står i situationen, og selvom vi har meget forskellige meninger omkring det, så kan den selvsamme person som kommentere på det jo ikke vide om de ville reagere præcist på samme måde stod de selv der.. så der er vist ikke andet for at bede folk om at holde deres k**t, og så acceptere at du er gravid og faktisk ikke har brug for andet end støtte.. det er vel ikke for meget forlangt..
Jeg så ikke så meget til de to veninder der ytrede sig om at jeg var forkert på den ift at beholde mit barn, jeg havde ærlig talt nok at tænke på uden negativitet...
Og til dem der mener der bliver talt meget negativt om vores børns "fædre", for jeg er da bestemt en af dem der har brugt muligheden for at brokke mig indimellem, men jeg har da samtidigt måtte ligge øre til knap så fantastiske ting, til tros for at vi ikke brugte prævention i over et år og jeg fra første gang vi var sammen (med beskyttelse) at skulle det ske, ville jeg beholde barnet, og samtidig har jeg talt med nikitas far inden jeg traf den endelige beslutning, en beslutning jeg ikke har truffet let.. så tror nogen gange "vi" alle skal tænke mere nuanceret, det er altid nemt at sige, jeg ville aldrig være utro, sammen med en gift mand, få en abort eller beholde et barn, som ikke var planlagt, men har du ikke selv stået i den specifikke situation så kan ingen af os sige aldrig, eller det burde vi ihvertfald ikke..
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med din lille baby i maven..