Kvindens ret til at vælge at gennemføre en graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Ni-ko-li-ne

Linda2009 skriver:

Det er nu ikke helt rigtigt. For at få børnepenge fra faderen, skal man sende en ansøgning, og hvis man ikke gør det, ja så kommer faderen ikke til at betale.

Når det er sagt, så synes jeg da, at han selvfølgelig skal betale

K.h. Linda

det er nu rigtigt nok det Louise skriver.... Idag er det ulovligt ikke at oplyse hvem faderen er, og du får ingen økonomisk hjælp før faderskabet er på plads.... når det er på plads kan det offentlige "lægge ud" for faderen eller han skal betale selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Pige2009

det er nu rigtigt nok det Louise skriver.... Idag er det ulovligt ikke at oplyse hvem faderen er, og du får ingen økonomisk hjælp før faderskabet er på plads.... når det er på plads kan det offentlige "lægge ud" for faderen eller han skal betale selv

Det er jeg helt med på, men det der debatteres, er bidrag, ikke faderskab. Jeg kunne sagtens lade være med at udfylde papirer omkring bidrag, hvis jeg ikke ønskede at modtage penge fra ham. Papirer til faderskab er jo separat fra papirer til bidrag.

Jeg udfyldte først papirer til faderskab og nogle måneder efter, blev jeg enig med mig selv om, at han skulle betale, hvorefter jeg udfyldte papirerne og indsendte. Så det er ganske frivilligt, om man som mor vil søge om bidrag eller ej.

K.h. Linda

Anmeld

16. februar 2010

@spire

Linda2009 skriver:

Det er jeg helt med på, men det der debatteres, er bidrag, ikke faderskab. Jeg kunne sagtens lade være med at udfylde papirer omkring bidrag, hvis jeg ikke ønskede at modtage penge fra ham. Papirer til faderskab er jo separat fra papirer til bidrag.

Jeg udfyldte først papirer til faderskab og nogle måneder efter, blev jeg enig med mig selv om, at han skulle betale, hvorefter jeg udfyldte papirerne og indsendte. Så det er ganske frivilligt, om man som mor vil søge om bidrag eller ej.

K.h. Linda

Det er nemlig præcis det samme jeg har gjort... Jeg søgte så da jeg fik stillet spørgsmåltegn ved at jeg søgte enlige forsøger bidrag, men ikke noget fra faderen...

Så er ikke sikker, men kunne forestille mig at det offentlige ikke vil give dig enlige forsøger bidrag hvis ikke du søger fra faderen, da han jo har forsøgerPLIGT når han er den ene forældre.. Ligesom hvis faderen har forældremyndigheden og barnet bor hos ham har moderen også forsørgerpligt og skal betale bidrag....

Anmeld

16. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

surprisebaby skriver:

Jeg er gravid i 32. uge, og åh, jeg er simpelthen så træt af at få at vide, hvor svært det må være for faren, at jeg har valgt at få barnet.

Min ex og jeg havde kun kendt hinanden ganske kort tid, da jeg blev gravid. Vi ville have barnet, men da jeg var i 11. uge gik jeg fra ham, og han ønskede så, at jeg fik en abort, hvilket jeg ikke ville.

Siden har han svinget mange gange mellem sine ønsker i forhold til barnet. Den ene dag ønsker han ingen kontakt og vil gerne have, at jeg skriver "far ukendt" og den næste dag ønsker han, at barnet skal bo fast hos ham.

Det jeg er træt af er, at mange mennesker synes, at det er så synd for ham, at jeg ikke fik en abort... til det kan jeg kun sige, at mandens valg i forhold til at få børn jo er om han bruger beskyttelse eller ej. Det kan da ikke blive sådan, at en kvinde skal tvinges til abort. Jeg er slet ikke uforstående overfor, at det er svære vilkår at blive far under, men er bare så død træt af hele tiden, at skulle forsvare, hvorfor jeg ikke fik en abort.

Kan manden dyppe sneglen må han også tage konsekvensen. Jeg er fuldstændig enig med dig.

Knus.

Anmeld

16. februar 2010

Pige2009

@spire skriver:

Det er nemlig præcis det samme jeg har gjort... Jeg søgte så da jeg fik stillet spørgsmåltegn ved at jeg søgte enlige forsøger bidrag, men ikke noget fra faderen...

Så er ikke sikker, men kunne forestille mig at det offentlige ikke vil give dig enlige forsøger bidrag hvis ikke du søger fra faderen, da han jo har forsøgerPLIGT når han er den ene forældre.. Ligesom hvis faderen har forældremyndigheden og barnet bor hos ham har moderen også forsørgerpligt og skal betale bidrag....

YES  Det er lige præcis det, jeg vil frem til

Anmeld

16. februar 2010

Low

surprisebaby skriver:

Jeg er gravid i 32. uge, og åh, jeg er simpelthen så træt af at få at vide, hvor svært det må være for faren, at jeg har valgt at få barnet.

Min ex og jeg havde kun kendt hinanden ganske kort tid, da jeg blev gravid. Vi ville have barnet, men da jeg var i 11. uge gik jeg fra ham, og han ønskede så, at jeg fik en abort, hvilket jeg ikke ville.

Siden har han svinget mange gange mellem sine ønsker i forhold til barnet. Den ene dag ønsker han ingen kontakt og vil gerne have, at jeg skriver "far ukendt" og den næste dag ønsker han, at barnet skal bo fast hos ham.

Det jeg er træt af er, at mange mennesker synes, at det er så synd for ham, at jeg ikke fik en abort... til det kan jeg kun sige, at mandens valg i forhold til at få børn jo er om han bruger beskyttelse eller ej. Det kan da ikke blive sådan, at en kvinde skal tvinges til abort. Jeg er slet ikke uforstående overfor, at det er svære vilkår at blive far under, men er bare så død træt af hele tiden, at skulle forsvare, hvorfor jeg ikke fik en abort.

Jeg er enig med dig.

Det eneste jeg ikke ville synes ikke var fair var hvis kvinden snød manden og sagde at hun var på p-piller eller noget i den retning bare snød manden til at få et barn men jeg er 2 om at lave en unge!

Min x og jeg brugte ikke beskyttelse i et år og vi snakkede ikke om det. Vi gik fra hinanden før vi vidste at jeg var gravid og så fandt jeg ud af at jeg var gravid og jeg valgte at beholde uanset om han ville være med i det eller ej. Han har så sagt at det jo ikke var hans valg at få barnet osv. Og så har jeg pænt måtte fortælle ham at ingen af os brygte beskyttelse i et år og vi har ikke snakket om det så han har måtte have gjort sig en tanke om at, hvad nu hvis jeg blev gravid men så sagde han heller ikke mere til det og han vil meget gerne være med i det her

Anmeld

16. februar 2010

dorthemus

Hvis en mand vil gardere sig fuldstændig og tage ansvar for sit eget liv, så må han bruge kondom HVER GANG..indtil han er sikker på, at han har mødt kvinden han vil have børn med

Anmeld

16. februar 2010

betski

dorthemus skriver:

Hvis en mand vil gardere sig fuldstændig og tage ansvar for sit eget liv, så må han bruge kondom HVER GANG..indtil han er sikker på, at han har mødt kvinden han vil have børn med

Nemlig!

Anmeld

16. februar 2010

RikkeR

Rosa skriver:

I min verden er der forskel på at være produktet af to mennesker som har sex og bliver gravide med hinanden (ved et uheld) hvoraf en af dem tager en beslutning enevældigt og exkluderer manden af processen, og så at en enlig kvinde ønsker sig et barn så meget at hun tager en informeret og velovervejet beslutning om at benytte sig af en donor. Jeg er sikker på at en forælder godt kan elske et barn for to...

Jeg mener sagtens man kan forklare et barn at det er donorbarn uden skade - men at vide at ens far virkelig ikke ønskede sig af få dig og måske endda har valgt at holde sig ude af dit liv -det er noget andet synes jeg...

KH

Rosa

Ja, der er kæmpe stor forskel, helt sikkert, men det ændre ikke på at spørgsmålene vil dukke op uanset hvordan man vender og drejer det. Men produktet som du kalder det , når man bliver gravid ved et uheld har dog mulighed for at lære faderen at kende, det har det ikke ved en donor - så synes dit argument for at det er bedre med en donor, er lidt tyndt. En beslutning om at fortsætte en graviditet der er sket ved et uheld, er forhåbenligt også velovervejet. Det er det for mit vedkommende, anyway.

Jeg synes dog du har helt ret i at man skal være utrolig forstående og empatisk over for faderen, det tror jeg som sådan også trådstarter er.

KH

Rikke

Anmeld

17. februar 2010

N&J

surprisebaby skriver:

Det er altid rigtig nemt for folk at dømme når de ikke selv står i situationen, og selvom vi har meget forskellige meninger omkring det, så kan den selvsamme person som kommentere på det jo ikke vide om de ville reagere præcist på samme måde stod de selv der.. så der er vist ikke andet for at bede folk om at holde deres k**t, og så acceptere at du er gravid og faktisk ikke har brug for andet end støtte.. det er vel ikke for meget forlangt..

Jeg så ikke så meget til de to veninder der ytrede sig om at jeg var forkert på den ift at beholde mit barn, jeg havde ærlig talt nok at tænke på uden negativitet...

Og til dem der mener der bliver talt meget negativt om vores børns "fædre", for jeg er da bestemt en af dem der har brugt muligheden for at brokke mig indimellem, men jeg har da samtidigt måtte ligge øre til knap så fantastiske ting, til tros for at vi ikke brugte prævention i over et år og jeg fra første gang vi var sammen (med beskyttelse) at skulle det ske, ville jeg beholde barnet, og samtidig har jeg talt med nikitas far inden jeg traf den endelige beslutning, en beslutning jeg ikke har truffet let.. så tror nogen gange "vi" alle skal tænke mere nuanceret, det er altid nemt at sige, jeg ville aldrig være utro, sammen med en gift mand, få en abort eller beholde et barn, som ikke var planlagt, men har du ikke selv stået i den specifikke situation så kan ingen af os sige aldrig, eller det burde vi ihvertfald ikke..

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med din lille baby i maven..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.