bristede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2010

JustAnotherName

Jeg har svaret "ja, men skulle ikke syes" .....

Ved fødslen af min første, sprækkede jeg en smule og skulle have 3 sting.

Ved anden fødsel fik jeg bare "en hudafskrabning", som jordemoderen kaldte det, og blev ikke syet ....til trods for jeg kun havde presseveer i 8 MINUTTER!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Lullaby

Lidt 1 gang og skulle have 3 sting men var så følelsesløs dernede at jeg ikke mærkede noget. Og ingenting 2 gang

Anmeld

11. januar 2010

LineD

Fik kun to bittesmå rifter og skulle ikke syes, så det kunne bestemt ikke være gået bedre Og tænk sig de siger at brister man ikke ved nummer et, så gør man i reglen aldrig Jubii...

Du skal nok sejle smukt igennem fødslen! Det er jeg sikker på

Anmeld

11. januar 2010

DK

Jeg fik et par "kostmetiske" sting udvendigt, da en skamlæbe var revnet lidt. Jeg måtte selv vælge om jeg ville syes, og da jeg SLET ikke kunne forestille mig hvor grusomt der muligvis så ud dernede, så sagde jeg ja tak til et par sting.

Jeg kunne ikke blive bedøvet. "Man kan ikke bedøve her" sagde jordemoderen. Jeg accepterede det uden undren, men har siden undret mig ret meget over at der INGEN muligheder er for at bedøve en skamlæbe... Det vil jeg altså insistere på en anden gang!!

Det gjorde PISSE ondt. Virkelig virkelig ondt. Jeg lå med min datter i armene, og prøvede alt hvad jeg kunne på ikke at mose hende. Men føj det gjorde ondt altså. Jeg skreg ikke, da jeg ikke ville skrige min nyfødte ind i hovedet, men hvis hun ikke havde lagt der, så havde jeg gjort det!! Altså skamlæberne er jo FYLDT med nerver, så... ej. Det gjorde ondt. Jeg skreg ikke under fødslen, og synes faktisk at smerterne var til at klare. Men det der syning. CHOK!!!

Anmeld

11. januar 2010

DK

DK skriver:

Jeg fik et par "kostmetiske" sting udvendigt, da en skamlæbe var revnet lidt. Jeg måtte selv vælge om jeg ville syes, og da jeg SLET ikke kunne forestille mig hvor grusomt der muligvis så ud dernede, så sagde jeg ja tak til et par sting.

Jeg kunne ikke blive bedøvet. "Man kan ikke bedøve her" sagde jordemoderen. Jeg accepterede det uden undren, men har siden undret mig ret meget over at der INGEN muligheder er for at bedøve en skamlæbe... Det vil jeg altså insistere på en anden gang!!

Det gjorde PISSE ondt. Virkelig virkelig ondt. Jeg lå med min datter i armene, og prøvede alt hvad jeg kunne på ikke at mose hende. Men føj det gjorde ondt altså. Jeg skreg ikke, da jeg ikke ville skrige min nyfødte ind i hovedet, men hvis hun ikke havde lagt der, så havde jeg gjort det!! Altså skamlæberne er jo FYLDT med nerver, så... ej. Det gjorde ondt. Jeg skreg ikke under fødslen, og synes faktisk at smerterne var til at klare. Men det der syning. CHOK!!!

Jeg kan sige at det helede lynhurtigt, og at jeg havde dejlig (men forsigtig) sex 14 dage efter...

Jeg blødte faktisk ikke efter fødslen, og stingene forsvandt hurtigt. Det var ømt en uges tid, men gjorde sådan set ikke ondt bagefter. Det var kun selve syningen...

Anmeld

11. januar 2010

bette

hmm jeg hører nok til en af dem hvor alt bristede... både indvendigt og udvendigt samt min ringmuskel bristede.. så jeg fik lige lov at have min søn lidt mens de proppede min kut ud med tamponer for at stoppe blødningen.. og derefter fik min mand ellers lov til at stå alene med ham i 2 timer mens jeg blev opereret.. puha det var sku en træls omgang.. men det at briste synes jeg egentlig ikke gjorde så frygtelig ondt.. jeg havde travlt med at føde.. selvom jordmoren råbe GIIISP til mig.. og jeg gispede jo løs.. hehe fandt så ud af hvorfor..

der gik 2 måneder før jeg kunne stå i en kø uden at holde mig i skridtet fordi det hele føltes som om det skulle falde ud.. det gjorde super nas.. og ja en bruser er GULD værd!!
fandt så ud af senere ja faktisk først 2 år senere at jeg ikke var blevet syet nok sammen.. flot.. men det er til at leve med.. og hvis jeg brister lidt næste gang, kan jeg bede dem om at sy det andet sammen også så jeg er fin igen.

men hey jeg skal da have et barn mere.. så man overlever jo

Anmeld

11. januar 2010

kiroo

Valle81 skriver:

Hvor dælen kom det fra:0)

Igår var der et indlæg om hvis mig dit sne billede, og der prøvede jeg at lægge billedet ind. Men pc gik kold og det var den pc hjemme.

Nu sidder jeg på arbejde, hvor jeg slet ikke har adgang til det billede,. og så plopper det ind her:0)

Fatter minus:0)

Men billedet er taget fredag aften ud af vores stuevindue:0)

hehe det var mig der ville se sne billeder, men jeghar ogsp prøvet det med et kage billede der lige pludselig var der..

men dejligt billede

Anmeld

11. januar 2010

kiroo

MetteLetten skriver:

Jeg er en af de ekstremt heldige ..
Ikke et strækmærke,
en fødsel overstået på 5 timer,
Og ikke et eneste sting bagefter !

Jeg føler mig godt nok heldig, når jeg læser nogle af jer, der har døjet med det.

der kan jeg også være med her ved nr. to en fødsel på 4 timer og heller ingen strækmærker (heller ikke ved nummer 1.) og ingen brister og 1. press vee

dog nogen hårde 9 mdr..

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

De procenter jeg sidst hørte som nogenlunde officielle, er at:

80% brister på sygehuset.

20% brister hjemme

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zafir skriver:

De procenter jeg sidst hørte som nogenlunde officielle, er at:

80% brister på sygehuset.

20% brister hjemme

Uhh der reddede du lige min dag - den her råd skulle jeg bare IKKE have læst!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.