ja, skulle syes lidt
Jeg fik 2 sting ved den første og 1 sting ved nummer 2...
ved den første, fik jeg det ene sting lige under klitoris, og det andet lige inden for, til rygsiden. Hvis jeg skal være helt ærlig, og det skal jeg jo, så gjorde det sindssygt ondt at blive syet synes jeg, det var helt bogstaveligt talt det værste ved min første fødsel, på trods af, at jeg faktisk lå 2½ time med presseveer, inden jeg var klar til at føde.
Jeg bad om nålefri bedøvelse og fik lidokaingel på (ja ja ja, så kald det bare tryllecreme
) Min JM var lidt sur over jeg ville bedøves for skide 2 sting, for hun forstod vidst ikke at jeg er skrækslagen for at skulle syes i (er absolut ikke bange for nåle, men kun det at skulle syes) så jeg tror faktisk hun snød med det lidokaingel. måske puttede hun lidt på, men det fik kun lov at sidde måske maks 30 sekunder, som jeg husker det. Og det virkede ikke.
Ved min anden fødsel, havde jeg sørget for at min konsultationsjordemoder udtrykkeligt havde srvet i journalen at jeg var bange for at skulle syes, og at alle beslutninger vedrørend dette skulle tages i samråd med mig, hvor jeg til en rimelig grænse bestemte hvordan og hvorledes.
Det forstod min JM med nummer 2 heldigvis, og da jeg kun skulle have 1 sting i den ene skamlæbe, sagde jeg til hende, at hvis hun kunne love dte lidokaingel ville virke, så måtte hun gerne sy, efter hun havde lagt det ordentligt på, og ladet det virke som det skal. Det lovede hun (lidt "rystende" dog) Men det virkede rent faktisk. Jeg tror hun holdt kluden med gelen på, i nogle minutter, og det eneste jeg mærkede var en lille smule "fumleri" med tråden.
Så hvis det er fordi du er bange for at skulle syes, selvom det kun er måske 2 sting, så forlang bare at de giver en ordentlig slat lidokaingel, og lader det virke nogle minutter, inden de syer det...
Min JM med nummer 2 fortalte mig dog, at det at jeg skulle syes i skamlæben 2. gang, også kan være årsgag til at det ikke føltes så slemt, da mine 2 tidligere sting sad enormt følsomt....
Håber du ser dette, som jo er to helt forskellige historier, fra en der faktisk er virkelig bange for at blive syet i, hvoraf historie nummer 2 er en solstråle-agtig én 
Anmeld