bristede du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Bristede du da du fødte?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.478 visninger
63 svar
0 synes godt om
11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Endelig et spørgsmål fra mig som burde være ja/nej

Bristede du da du fødte?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Ox.

Nu kom jeg til at trykke "Nej, slet ikke" før jeg så den der hed syes lidt  ...

Men jeg fik 7 sting efter jeg havde født 4 invendigt, og 3 udvendigt, men jeg mærkede det overhovedet ikke! Jeg havde lige fået prinsessen op på maven da hun begyndte at gøre klar til det, og jeg var helt væk i hende.

Hun sagde jeg skulle sige til hvis det gjorde alt for ondt, men jeg mærkede kun det nev lidt

Men ugerne efter kunne jeg mærke dem hver gang jeg skulle på toilet, og det kan godt være rimelig smertefuldt, men har man du bruser tæt ved dig, så brug endelig den søde! Den hjælper så meget, lindre lidt om man vil ..

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sussie&Lilje skriver:

Nu kom jeg til at trykke "Nej, slet ikke" før jeg så den der hed syes lidt  ...

Men jeg fik 7 sting efter jeg havde født 4 invendigt, og 3 udvendigt, men jeg mærkede det overhovedet ikke! Jeg havde lige fået prinsessen op på maven da hun begyndte at gøre klar til det, og jeg var helt væk i hende.

Hun sagde jeg skulle sige til hvis det gjorde alt for ondt, men jeg mærkede kun det nev lidt

Men ugerne efter kunne jeg mærke dem hver gang jeg skulle på toilet, og det kan godt være rimelig smertefuldt, men har man du bruser tæt ved dig, så brug endelig den søde! Den hjælper så meget, lindre lidt om man vil ..

dejligt med lidt tricks Tak smukke!

Jeg håber at jeg slipper for voldsomme bristninger, men man ved jo aldrig om det pludselig går helt galt... Har fået et tip om at massere mellemkødet med mandelolie hver dag, så måske jeg skulle gå i gang med det... Ikke sikkert det virker, men skade gør det vel ikke

Knus

Anmeld

11. januar 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

dejligt med lidt tricks Tak smukke!

Jeg håber at jeg slipper for voldsomme bristninger, men man ved jo aldrig om det pludselig går helt galt... Har fået et tip om at massere mellemkødet med mandelolie hver dag, så måske jeg skulle gå i gang med det... Ikke sikkert det virker, men skade gør det vel ikke

Knus

Nej det tror jeg bestemt ikke da søde!

Men jeg tror også at det er så forskelligt om man gør, og jeg tror nu ikke det som sådan er noget med størrelsen af barnet at gøre heller, for jeg har en veninde som har fået 2 børn, ved drengen som kun vejede 2500g, sprækkede hun hele vejen, og ved pigen som vejede 3000g var det intet.
Ved min anden veninde som også har fået to, har begge piger vejet 5500g! Og hun fik kun 3 sting begge gange hehe ..

Men jeg siger dig, den bruser er dejlig at have, bare med lidt lunken vand og så selvfølgelig ikke på fuld blæs, så renser du også hver gang du er på toilet faktisk, hvilket også er en vigtig ting bagefter

Anmeld

11. januar 2010

Winnie

Første gang fik jeg 2 sting.

Anden gang, havde mit barn navlesnoren rundt om halsen, var lilla i hoved og skulle hurtigt ud, så gik lidt mere i stykker. Fik af vide 2 cm ind og 1 ude.

De sidste 2 fødsler, klarede jeg uden at briste.

Ja, en bruser er guld værd, hvis det er ømt der nede

Anmeld

11. januar 2010

Diana...

jep fik 5 sting Men man bliver jo bedøvet der nede. dog det sidste sting jeg fik der var jeg ikke bedøvet og kunne ikke mærke noget!

Anmeld

11. januar 2010

Munder

Åhhh Caroline, jeg har næsten ikke lyst til at svare dig, for jeg vil jo ikke skræmme. Nå here goes..... Jeg bristede inde fra livmoderhalsen og hele vejen ud samt hele mellemkøddet ned til enden(heldigvis ikke ringmusklen) derudover bristede begge mine skamlæber.....så jo jeg bristede voldsomt. Jeg har overhovedet ikke styr op, hvor mange sting jeg fik, da jeg blev syet i fuld narkose.

Andrea blev født med den ene hånd oppe ved hovedet, så hendes små negle rev mig hele vejen ud. Derudover pressede jeg hende ud på under 10 min, så det gik alt for hurtigt.

Håber ikke på, at andre skal opleve det!!!!

Dorte

Anmeld

11. januar 2010

Camilla_a

Jeg fik 7 sting første gang, men mærkede det slet ikke. Men ja en brugser er guldværd!

Anden gang fik jeg kun et sting, selvom det gik meget hurtigt! (2 timer fra første ve)

Anmeld

11. januar 2010

wamse

Ved de 2 første fødsler blev jeg syet med få sting bagefter, ikke noget jeg på nogen måde mærkede til.

Ved 3 fødsel var der intet, og hun var den største af dem med en kampvægt på 4350 g. Så vægten på dem har umiddelbrt intet med det at gøre. Har max haft presseveer i 10 min ved nogen af fødslerne, så det har heller ikke for mit vedkommende noget med det at gøre.

Anmeld

11. januar 2010

Mathilde

Jeg bristede kun lidt bagtil jeg fik 2 sting, så det var ikke så slemt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.