Er det hele gået over gevind i navneuniverset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2010

Vidunderligeunger

BOBS skriver:

hi hi sidder lige og læser tråden igennem og min far havde engang en hund der hed mitza...

når det er sagt synes jeg faktisk ikke mitzie lyder som et hundenavn, og sidder og tænker at det er rigtig sødt! 

hehe, tak skal du have. der  er selvfølgelig også folk ind i mellem der synes det er flot.. men det er nok mest den anden vej.. jeg har valgt oscar og alberte alt efter hvilket køn det bliver - fordi det er nogle nemme og søde navne dog kan oscar staves med både k og c, men så siger man jo bare oscar med c

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

BOBS

BlyViol skriver:

hehe, tak skal du have. der  er selvfølgelig også folk ind i mellem der synes det er flot.. men det er nok mest den anden vej.. jeg har valgt oscar og alberte alt efter hvilket køn det bliver - fordi det er nogle nemme og søde navne dog kan oscar staves med både k og c, men så siger man jo bare oscar med c

super søde navne...

Anmeld

9. januar 2010

LotteGabriella

Maja84 skriver:

Ja nu vil jeg for debat og sjovs skyld skabe lidt røre i andedammen.

Jeg tænker lidt at selvfølgelig må navne være spændende og anderledes, men er det hele ved at gå en smule over gevind i jagten på det mest specielle navn til ens eget vidunder.

Ens egne børn vil jo altid være specielle, og i jagten på børnenavne tænke jeg pludselig, hvad foregår der her, nu kan man kalde sin lille pige for rosin, og ert forældrepar har haft ansøgt om navnet Rhododendronbusk, det blev ikke godkendt, børnene skal helst have mange navne, hvilket i mine øjne kan være ok, hvis mna feks har flere familienavne man gerne vil gi videre, men fornavnet tænker jeg bare, der er grænser.

Selv er det nok fordi jeg synes det almindelige traditionelle navne er dem jeg bedst kan li, men også at navnet ikke svinger for meget ud i specielt, hvor specielle er disse specielle navne efterhånden hvis alle børns navne i dag skal være så unikt.

Jeg tænker også at de specielle navne, ofte er så specielle at jeg tænker om man i længden glemte hvorfor man valgte at finde et specielt navn, frygter også navnene kan give anledning til mobninger og at børnene kan have svært ved at udtale de komplicerede navne. På den anden side har alle børn efterhånden et svært om kompliceret navn skiller det sig måske ikke så meget ud.

Læste i en artikel om navne at man som forældre skal huske på at man giver barnet et navn for barnets skyld, og barnet også skal leve med navnet resten af livet. glemmer man dette, overanalyserer man eller hvad er tankerne bag?

Selv har vi, når det bliver vores tur, tænkt på helt almindelige danske traditionelle navne

Er spændt på at høre jeres feedback, og indlægget er ikke skrevet for at anstøde nogen eller lignende, kun for sjov og for udfordringens skyld

Vores datter hedder Daniella og det er blevet valgt ud fra det kriterie, at det gerne måtte ha' lyden af af et sydenlandsk navn, da jeg er halv italiener. Navnet er dog ikke stavet på den italienske måde, som er med 1 L, da vi synes at det er pænere med 2 L'er

Jeg har selv både et dansk fornavn og et italiensk fornavn, men da Daniella også har 1 mellemnavn (mit slægtsnavn) og 1 efternavn (hendes fars og nu mit efternavn), så synes vi ikke at hun også skulle ha' 2 fornavne

Men må indrømme at jeg altid vil være ligeglad med hvad folk synes om navnet, sålænge vi selv synes at det er pænt, men nu kunne vi så heller aldrig drømme om at kalde vores børn for hverken Broder eller Bonde, som begge er godkendte drengenavne

Anmeld

9. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Jeg går også meget ind for specielle navne.. dog ikke rhodondendonbusk arhg come on..

men andre flotte specielle navne.. nu hedder min datter malou, og det er ikke specielt, det er der mange der hedder, men valgte det fordi syntes det er smukt, så hedder hun vilma til mellenavn og dete r lidt mere specielt syntes jeg.. jeg syntes børn gerne må havde 2 navne, for så kan de selv vælge når de bliver større, hvad de helst vil kaldes for

hVis jeg en dag får en pige mere, skal hun endten hedde linnea eller cirkeline , ja cirkeline er meeeget specielt navn, men synets der er så fiiint

Anmeld

9. januar 2010

Kløver

Malou Vilma Nørgaard skriver:

Jeg går også meget ind for specielle navne.. dog ikke rhodondendonbusk arhg come on..

men andre flotte specielle navne.. nu hedder min datter malou, og det er ikke specielt, det er der mange der hedder, men valgte det fordi syntes det er smukt, så hedder hun vilma til mellenavn og dete r lidt mere specielt syntes jeg.. jeg syntes børn gerne må havde 2 navne, for så kan de selv vælge når de bliver større, hvad de helst vil kaldes for

hVis jeg en dag får en pige mere, skal hun endten hedde linnea eller cirkeline , ja cirkeline er meeeget specielt navn, men synets der er så fiiint

Vi har selv Malou på listen hvis vi får en pige, syne sik det er så galt med cirkleine, men måske er det fordi det er noget man kan relatere til, og noget man kan stave og udtale linnea/linea, er jo også et sødt navn som jo også kan udtales og læses, det er netop de mere, måske specielt var et forkert ord, men mere usædvanlige navne jeg også tænke da jeg oprettede debatten

Anmeld

9. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Maja84 skriver:

Vi har selv Malou på listen hvis vi får en pige, syne sik det er så galt med cirkleine, men måske er det fordi det er noget man kan relatere til, og noget man kan stave og udtale linnea/linea, er jo også et sødt navn som jo også kan udtales og læses, det er netop de mere, måske specielt var et forkert ord, men mere usædvanlige navne jeg også tænke da jeg oprettede debatten

hehe malou er ogå bare flot navn

okey, hvis jeg siger det til folk, for havde det også op vende da jeg fik malou, kiggede folk mærkeligt og sagde " DET KAN MAN DA IKKE VÆRE BEKENDT AT KALDE SIT BARN!!!" heh

men ja okey, læste en der havde kaldt sit barn. klokkeblomst.. det så heller ikk så heldigt hehe

Anmeld

9. januar 2010

Kløver

Malou Vilma Nørgaard skriver:

hehe malou er ogå bare flot navn

okey, hvis jeg siger det til folk, for havde det også op vende da jeg fik malou, kiggede folk mærkeligt og sagde " DET KAN MAN DA IKKE VÆRE BEKENDT AT KALDE SIT BARN!!!" heh

men ja okey, læste en der havde kaldt sit barn. klokkeblomst.. det så heller ikk så heldigt hehe

ej okay, det er lidt det jege mener, klokkeblomst er også lidt ovre af hvor jeg synes det blive lidt for særligt og specielt.

Jeg hørte første gang om navne malou da jeg var i starten af teenageårene, en af mine kammerater var sammen med en Malou, og kan ikke huske så meget om hende, men synes det var et pænt navn og kom på det da vi snakkede babynavne og synes det er et rigtig flot navn, som jo også er en sammentrækning af marie-louise

Anmeld

9. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Maja84 skriver:

ej okay, det er lidt det jege mener, klokkeblomst er også lidt ovre af hvor jeg synes det blive lidt for særligt og specielt.

Jeg hørte første gang om navne malou da jeg var i starten af teenageårene, en af mine kammerater var sammen med en Malou, og kan ikke huske så meget om hende, men synes det var et pænt navn og kom på det da vi snakkede babynavne og synes det er et rigtig flot navn, som jo også er en sammentrækning af marie-louise

ja lige præcis heh.. og også en der har kaldt hendes datter snefnug, det er sgu også mærkeligt heeh

ja det er rigtig fint, okey det vidste jeg ikke hehe.. god lille viden

Anmeld

10. januar 2010

Tjuls

Min søn hedder Loke Ulver..

Loke er stadig specielt, men der er stadig flere og flere der hedder det. Men vi ønskede også noget der var lidt specielt, og nordisk!

Jeg kunne også godt lide navnet Algoth, men det syntes Lokes far ikke om.

Så Loke var lige det vi begge faldte over i navnebogen.

Ulver.. Det er også fordi det er nordisk, og fordi han skulle hedde noget alt i alt som ingen anden hed..

Loke er selv enormt glad for sit navn, og når ældre fx kommer og spørger hvad han hedder, så tror de altid han siger Lucas, og så bliver han sur.. "LOKE"..

Havde vi fået en pige, så var navnet blevet Abigail.. Også ret usædvanligt herhjemme.

Jeg kan godt lide specielle navne, men.. Jeg synes også der er grænser

Anmeld

29. januar 2010

Loa

Maja84 skriver:

Ja nu vil jeg for debat og sjovs skyld skabe lidt røre i andedammen.

Jeg tænker lidt at selvfølgelig må navne være spændende og anderledes, men er det hele ved at gå en smule over gevind i jagten på det mest specielle navn til ens eget vidunder.

Ens egne børn vil jo altid være specielle, og i jagten på børnenavne tænke jeg pludselig, hvad foregår der her, nu kan man kalde sin lille pige for rosin, og ert forældrepar har haft ansøgt om navnet Rhododendronbusk, det blev ikke godkendt, børnene skal helst have mange navne, hvilket i mine øjne kan være ok, hvis mna feks har flere familienavne man gerne vil gi videre, men fornavnet tænker jeg bare, der er grænser.

Selv er det nok fordi jeg synes det almindelige traditionelle navne er dem jeg bedst kan li, men også at navnet ikke svinger for meget ud i specielt, hvor specielle er disse specielle navne efterhånden hvis alle børns navne i dag skal være så unikt.

Jeg tænker også at de specielle navne, ofte er så specielle at jeg tænker om man i længden glemte hvorfor man valgte at finde et specielt navn, frygter også navnene kan give anledning til mobninger og at børnene kan have svært ved at udtale de komplicerede navne. På den anden side har alle børn efterhånden et svært om kompliceret navn skiller det sig måske ikke så meget ud.

Læste i en artikel om navne at man som forældre skal huske på at man giver barnet et navn for barnets skyld, og barnet også skal leve med navnet resten af livet. glemmer man dette, overanalyserer man eller hvad er tankerne bag?

Selv har vi, når det bliver vores tur, tænkt på helt almindelige danske traditionelle navne

Er spændt på at høre jeres feedback, og indlægget er ikke skrevet for at anstøde nogen eller lignende, kun for sjov og for udfordringens skyld

Havde tænkt på at oprette et lignende indlæg, men nu faldt jeg over dit, så tænkte jeg at jeg bare ville indskyde min mening her

Er faktisk lidt af den mening, at jeg syntes (kun min helt egen mening) rigtig mange børn får meget specielle og lange nane, og jeg undre mig lidt over om folk gør det for deres egen skyld eller børnenes. Selv har jeg hele livet heddet Lea Hansen, total plain, men sjovt nok har det aldrig givet mig lyst til at kalde mit et eller andet over specielt og langt.

Min mands kusine har kaldt hendes to drenge for Buzter og Zigurd, og det syntes jeg bare er helt vildt synd. For hvorfor skal de staves med Z? Børnene får ikke andet end problemer med det, når de hele deres liv skal stave deres navn for andre.

Jeg tror på at selvom min lille spir skal hedde et helt almindeligt navn (og min mand er meget imod han/hun skal have mellemnavne) så er jeg sikker på at det ikke er det der gør at han/hun vokser op og bliver noget ganske særligt....

Ikke fornærmelse mod jer der vælger anderledes/lange navne, dette er blot min mening  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.