Er det hele gået over gevind i navneuniverset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Kløver

Loa skriver:

Havde tænkt på at oprette et lignende indlæg, men nu faldt jeg over dit, så tænkte jeg at jeg bare ville indskyde min mening her

Er faktisk lidt af den mening, at jeg syntes (kun min helt egen mening) rigtig mange børn får meget specielle og lange nane, og jeg undre mig lidt over om folk gør det for deres egen skyld eller børnenes. Selv har jeg hele livet heddet Lea Hansen, total plain, men sjovt nok har det aldrig givet mig lyst til at kalde mit et eller andet over specielt og langt.

Min mands kusine har kaldt hendes to drenge for Buzter og Zigurd, og det syntes jeg bare er helt vildt synd. For hvorfor skal de staves med Z? Børnene får ikke andet end problemer med det, når de hele deres liv skal stave deres navn for andre.

Jeg tror på at selvom min lille spir skal hedde et helt almindeligt navn (og min mand er meget imod han/hun skal have mellemnavne) så er jeg sikker på at det ikke er det der gør at han/hun vokser op og bliver noget ganske særligt....

Ikke fornærmelse mod jer der vælger anderledes/lange navne, dette er blot min mening  

Hej Loa

Jamen tror du ramte meget fint hvad også havde i tankerne da jeg oprettede indlægget, det var heller ik for at støde nogen men også mest nysgerrighed hvorfor nogle vælger som de gør, i en anden grøft end hvad jeg ville have gjort

vi har også kun snakket om meget almindelige navne(på nær det pigenavnet DANA) og manden er mest vild med Caroline, hvor jeg synes det er sødt men langt, men nu må vi se kan jo ende med det bliver en dreng, når tiden komemr til os men vi er også mest til de almindelige navne og havde også i tankerne om forældrene gør det fordi de synes det er sødt, elelr for egen skyld og hvilke intentioner der er bag at vælge et specielt navn, om man tænker og huker på barnet i sammenhængen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Hm... Håber ikke jeg ødelægger tråden

Min mand er den midterste af tre og deres navne er mega danske, de slutter alle på 'ben....Iben Margrethe, Ruben Christian og Esben Valdemar - de bruger så aldrig navn nr 2...

Efternavnet skal vi så altid stave da der ikke er mange der har det, og det kan staves på mange måder.

Vi valgte at vores prins skulle hedde Frederic, ja med c i enden. Da præsten var og spurgte hvad han skulle hedde og vi sagde Frederic Sonntag(min mors) Toft(min far) Biinfeldt(vores fælles efternavn)

Hun var skisme i tvivl om han måtte hedde Frederic og skulle lige undersøge det først....

Anmeld

31. januar 2010

Kløver

Frederic's moar skriver:

Hm... Håber ikke jeg ødelægger tråden

Min mand er den midterste af tre og deres navne er mega danske, de slutter alle på 'ben....Iben Margrethe, Ruben Christian og Esben Valdemar - de bruger så aldrig navn nr 2...

Efternavnet skal vi så altid stave da der ikke er mange der har det, og det kan staves på mange måder.

Vi valgte at vores prins skulle hedde Frederic, ja med c i enden. Da præsten var og spurgte hvad han skulle hedde og vi sagde Frederic Sonntag(min mors) Toft(min far) Biinfeldt(vores fælles efternavn)

Hun var skisme i tvivl om han måtte hedde Frederic og skulle lige undersøge det først....

når jeg tænker at man ikke bruger mellemnavnet er det jo fint, for mig er det mere når folk nævner mellemnavnet som en del af fornavnet jeg synes det er synd, også hvis det bliver for mærkeligt, anne-marie feks er jo et langt navn men et dansk navn som er sådan, hvor jeg tænker at mnage som feks måske ikke har flere familie navne vælger nogle meget specielle navne til baby, og putter ind imellem eller bruger flere navne metoden. der er jo så også forskel på  i din mands tilfælde hvor man feks hedder ruben christian, hvor man bruger ruben som fornavn og christian bare er et mellemnavn feks ruben christian hansen, eller det bliver betragtet som fornvan feks ruben christan   hansen men dte er jo også smag og behag hvad man ønsker

Anmeld

31. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Maja84 skriver:

når jeg tænker at man ikke bruger mellemnavnet er det jo fint, for mig er det mere når folk nævner mellemnavnet som en del af fornavnet jeg synes det er synd, også hvis det bliver for mærkeligt, anne-marie feks er jo et langt navn men et dansk navn som er sådan, hvor jeg tænker at mnage som feks måske ikke har flere familie navne vælger nogle meget specielle navne til baby, og putter ind imellem eller bruger flere navne metoden. der er jo så også forskel på  i din mands tilfælde hvor man feks hedder ruben christian, hvor man bruger ruben som fornavn og christian bare er et mellemnavn feks ruben christian hansen, eller det bliver betragtet som fornvan feks ruben christan   hansen men dte er jo også smag og behag hvad man ønsker

Smiler...

Han har faktisk fået lavet bindestreg i mellem ruben og christian... (Ruben-Christian)....

Vi havde faktisk overvejet at han skulle hedde Frederic Emil Biinfeldt... Det har vi fortrudt lidt vi ikke fik. For han laver ihvertfald ballade for begge navne...

Anmeld

31. januar 2010

MorTilGustav

Hehe, jeg ville gerne have givet navnet Lucifer til min søn men det er sgu forbudt i Danmark  

Anmeld

31. januar 2010

BinaMor

jeg vælger det jeg syntes er pæntmen kan godt se det er blevet et modefænomen med børnenavne.

min lillebror hedder Robin, hvilket jeg har hørt fra flere at de syntes det er synd (Robin hood). og det forstår jeg ikke

Anmeld

31. januar 2010

Astrid P

Cecilia84 skriver:

Hehe, jeg ville gerne have givet navnet Lucifer til min søn men det er sgu forbudt i Danmark  

Man kan muligvis også godt sige, at det navn er lidt belastet .
Ellers en smuk oprindelig betydning!

KH Astrid

Anmeld

31. januar 2010

katti24

Lucifer er måske heller ikke så heldigt, forstår godt det ikke er godkendt i DK, pga. det man forbinder det med. Man kalder vel heller ikke sit barn for hitler eller satan.

Anmeld

31. januar 2010

MorTilGustav

katti24 skriver:

Lucifer er måske heller ikke så heldigt, forstår godt det ikke er godkendt i DK, pga. det man forbinder det med. Man kalder vel heller ikke sit barn for hitler eller satan.

Det er virkelig trist for den oprindelige mening med navnet er meget positiv. Det er latinsk for lysbringeren.. : http://da.wikipedia.org/wiki/Lucifer
Synes bare det lyder pænt.. Forstår ikke hvorfor man så må kalde børn for underlige ting som Rumle, der jo er en LYD  Dét må man da ku blive mobbet med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.