Er det hele gået over gevind i navneuniverset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg synes denne debat er rimelig tilbagevendende.

jeg er en af dem der fik godkendt et navn til min mellemste søn. der er 6 personer der hedder det i Dk, og det har jeg det fint med.

selvfølgelig er der grænser for hvad man kan kalde sine børn, og det er så derfor at der skal en godkendelse til.

men nej jeg har ikke noget imod specielle navne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

DK

Jeg synes det er gået over gevind.

Fint hvis man kalder sin pige for Rosin. Det kan folk i det mindste både udtale og stave til. Men det er mere at hvis der er et K der kan udskiftes med C, eller en S der kan udskiftes med Ch, Z eller X, så gør folk det for at det skal være anderledes. Og helt ærligt. Hvis man hedder Sara så hedder man Sara. Et helt almindeligt navn. Også selv om ens forældre har bestemt at det skal staves Zharah for eksempel. Zharah er jo det samme som Sara. Altså udtalt. Og jeg har så ONDT af de børn der skal stave deres navn for hvert eneste menneske de møder RESTEN af deres liv. Hvis man synes at Sara lyder pænt, jamen så stav det da på den almindelige måde. Det andet er da næsten bare at "drille" børnene. Og Sara er altså bare Sara uanset hvordan det staves, altså...

Knus Ditte.

Jeg tror ikke nogen herinde har kaldt deres barn Zharah. Hvis der er, så er jeg altså ikke ude efter personen personligt. Det er et eksempel!!!! Men det er svært lige at komme på noget, som er helt neutralt herinde, he he...

Anmeld

8. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Maja84 skriver:

jeg er enig i at det er forældrene der bestemmer det er heller ikke der jeg vil hen,synes bare det er sjovt at høre andres sider af sagen hvorfor man vælger disse noget specielle navne, mange harjo en årsag til at de vælger lige netop det navn til barnet som de gør

Ja, jeg ved hvor du gerne vil hen Jeg har skam også bare kommet med mit synspunkt

Anmeld

8. januar 2010

oo

dorthemus skriver:

Sådan har jeg det også...har også selv valgt et navn med styrke i til min datter (efter min mening altså )

jeg er enig! Runa har faktisk også været oppe og vende herhjemme

Anmeld

8. januar 2010

Kløver

Sabrina17 skriver:

Ja, jeg ved hvor du gerne vil hen Jeg har skam også bare kommet med mit synspunkt

og tak for det

Anmeld

8. januar 2010

Kløver

Okay folkens nu vil jeg lige slå fast her, at når jeg her snakker specielle navne så er det ikke hvis der kun er få antal i landet der hedder det, jeg snakker om navne som kan være svære at udtale og skrive, eller mobbes med, lange besværlige navne, som feks rhododendronbusk, eller man bruger navne fra tv serier som frodo, legolas og gandalf....

Anmeld

8. januar 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

synes Runa er meget sødt, har hørt det før

Anmeld

9. januar 2010

oo

Maja84 skriver:

synes Runa er meget sødt, har hørt det før

ja, Tue Wests kæreste hedder Runa

Anmeld

9. januar 2010

Mum33

Har det lidt på samme måde med de der giver deres piger blomsternavne. Sødt og romantisk, men de er jo ikke små og nuttede hele livet

Hentede min nevø i børnehaven den anden dag, hvor han legede med en pige der hed Rose - og lad mig bare sige at Rose bestemt mindede om alt muligt andet end en Rose  Det bliver sku til en vits i teenageårene og det syntes jeg er synd.

Anmeld

9. januar 2010

dorthemus

Tjuhl skriver:

Det er også et dejligt navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.