Maja84 skriver:
Ja nu vil jeg for debat og sjovs skyld skabe lidt røre i andedammen.
Jeg tænker lidt at selvfølgelig må navne være spændende og anderledes, men er det hele ved at gå en smule over gevind i jagten på det mest specielle navn til ens eget vidunder.
Ens egne børn vil jo altid være specielle, og i jagten på børnenavne tænke jeg pludselig, hvad foregår der her, nu kan man kalde sin lille pige for rosin, og ert forældrepar har haft ansøgt om navnet Rhododendronbusk, det blev ikke godkendt, børnene skal helst have mange navne, hvilket i mine øjne kan være ok, hvis mna feks har flere familienavne man gerne vil gi videre, men fornavnet tænker jeg bare, der er grænser.
Selv er det nok fordi jeg synes det almindelige traditionelle navne er dem jeg bedst kan li, men også at navnet ikke svinger for meget ud i specielt, hvor specielle er disse specielle navne efterhånden hvis alle børns navne i dag skal være så unikt.
Jeg tænker også at de specielle navne, ofte er så specielle at jeg tænker om man i længden glemte hvorfor man valgte at finde et specielt navn, frygter også navnene kan give anledning til mobninger og at børnene kan have svært ved at udtale de komplicerede navne. På den anden side har alle børn efterhånden et svært om kompliceret navn skiller det sig måske ikke så meget ud.
Læste i en artikel om navne at man som forældre skal huske på at man giver barnet et navn for barnets skyld, og barnet også skal leve med navnet resten af livet. glemmer man dette, overanalyserer man eller hvad er tankerne bag?
Selv har vi, når det bliver vores tur, tænkt på helt almindelige danske traditionelle navne 
Er spændt på at høre jeres feedback, og indlægget er ikke skrevet for at anstøde nogen eller lignende, kun for sjov og for udfordringens skyld 

Jeg har altid gerne ville ha mine børn skal ha nogle gode navne, og et som alle ikke hedder, for godt nok har jeg selv altid kun været en. Men jeg synes det var synd da jeg gik i skole at børn blev kaldt f.eks Camilla s, Louise f. bare fordi der var flere med samme navn.
Min datter hedder Cassandra Kjær Jørgensen.