Så bare fordi man er 17 år og er gravid kan man sagtens klare forældre rollen og hvis ikk er der altid et system som f.eks børnelæge og sundhedsplejsken som griber ind hvis noget ikk er ok!
Nu vælger jeg lige at markere det stykke, for lige nøjagtigt dér er jeg ikke enig, og det her er jo en debat 
Nu kan jeg se mange fra "De unge mødre", og uden at nævne nogle navne, synes jeg ikke, det er alle sammen, der tager ligemeget ansvar for deres børn. Der er selvfølgelig nogen af dem, der klarer det super godt, MEN det er altså langt fra dem alle sammen. Her kommer noget fra mig selv: Da jeg var 17, ønskede jeg også brændende at blive gravid - Jeg havde bare ikke rigtig nogen sans for mine omgivelser. Jeg var sammen med en tumpe af en kæreste, som jeg altid havde skænderier med, hvorpå det endte i vold, men jeg tænkte, at selvfølgelig var jeg da klar til et barn, for det kunne da være sjovt! Jeg er lykkelig over, at jeg ikke blev gravid. På det tidspunkt drak jeg heller ikke, men det begyndte jeg så på, da jeg blev de 18 og kunne komme i byen. Jeg tror bare, at der sker rigtig meget med en på de tre år. Nu er jeg selv tyve og gravid i 10. uge, og det er først nu, jeg føler mig overordentlig klar. Jeg har haft mine byture både torsdag, fredag og lørdag, og jeg ville ikke ha' undværet dem. Jeg tror, at langt fra de fleste på 17 - og 18 for den sags skyld - ved hvem de selv er, og jeg ved, at man forandrer sig rigtig meget på bare de få år. Man når at få mange både op- og nedture, og det er i de år, man lærer allermest. Det jeg siger er egentlig, at man skal overveje meget nøje, om man vil byde et barn alle disse rutsjeture, for de vil komme. Det er bare et spørgsmål om tid, og det er ganske normalt. Den skal bare med i vurderingerne. Det skal lige siges, at jeg ikke har noget imod helt unge mødre, men jeg snakker bare af erfaring - Ikke kun min egen, men også alle andre, jeg kender og har kendt i den alder. På den anden side, kan jeg også godt se, at der ér jo rent faktisk en risiko for, at man ikke kan få børn igen, hvis man bliver ved at få aborter - Men jeg synes, det er MEGA egoistisk at sige, at fordi din krop bliver "slidt" af aborter, selv om det i følge dig selv er "klogest at gøre", at du så vil sætte et barn til verden med lige netop dén begrundelse. Min mening og No hard feelings
Held og lykke med at finde ud af, hvad du vil. Og forresten et enkelt spørgsmål: Har du fortrudt den abort, du fik for et halvt år siden?
Camilla